VERKOCHT kantelbrug. Motortakel nog wel te leen

Lees meer
13-08-2023 11:34 - 06-12-2023 13:20 #204174 door Lo Bouwens
In Baarn gratis te lenen een stevige inklapbare motortakel. De kantelbrug is intussen verkocht en door de koper opgehaald. Dus niet meer te leen of te koop. De motortakel is nog te leen (niet te koop).
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sietse Wijtvliet
  • Sietse Wijtvliet's Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Volvo for life
Lees meer
21-08-2023 13:36 - 21-08-2023 13:37 #204322 door Sietse Wijtvliet
Beantwoord door Sietse Wijtvliet in topic motortakel en kantelbrug te leen
Hoi Lo,

Hoe breedt moet je garage zijn om de kantelbrug te kunnen gebruiken?

Mvg,
Sietse

Volvo V70 2.0T 2010
Volvo Amazon Combi B20B blauw 1966
Volvo Amazon B18A tweedeurs wit 1967
Volvo V40 Europe Prestige 2005
Volvo 244 GLT B23E 1984

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-08-2023 14:27 - 21-09-2023 09:13 #204324 door Lo Bouwens
Beantwoord door Lo Bouwens in topic verkocht kantelbrug
Beste Sietze, ik heb het nooit opgemeten, maar de breedte die je nodig hebt is een halve meter meer dan de hoogte van de auto i.v.m. de staanders van de kantelbrug die ernaast staan. Kijk maar op de bijgaande foto's. Je kunt ervan uitgaan dat je garage groot genoeg is als je de auto er op zijn kant in zou kunnen leggen en er blijft dan nog een meter over om vanaf te werken, dan past het zeker. De auto draait als het ware in de lengte om zijn eigen as. Je moet dus  een denkbeeldige cirkel maken waar de hoogte van de auto in past, alsof je hem door een pijp ziet van voren naar achteren. De diameter van die cirkel plus een halve meter voor de staanders ernaast is dan dus de minimaal benodigde breedte van de werkplek. De hoogte van het plafond kun je ook nog even controleren. Dat moet minstens de breedte van de auto zijn (want hij gaat op zijn kant) plus wat ruimte erboven, zodat hij tijdens het kantelen niet het plafond raakt. De onderste zijkant komt maar een paar centimeter boven de vloer. Het gaat echt vrij makkelijk: je krikt de voorkant op en haalt de voorwielen eraf en monteert de assen met de wielbouten aan de kantelbrug, vervolgens haal je de krik weg en krikt de achterkant op, zelfde procedure, wielen eraf, wieltrommels vastzetten met de wielbouten aan de kantelbrug, krik weer verwijderen. Nu kun je de auto met weinig kracht rechtop zetten, want hij hij hangt in evenwicht. De stangen van de brug zijn genummerd en gemerkt, zodat je weet wat waar aan moet. Ik heb het samen met mijn (volwassen) zoon gedaan, dat is wel makkelijker: twee snappen meer dan één.
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.