Tegendraads | Zoektocht Klassieke Voertuigen Historische Nederlandse Speelfilm

  • L T P van Groeningen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-03-2023 14:33 #202638 door L T P van Groeningen (GAST)
Beste leden,

Allereerst zal ik mijzelf even voorstellen. Mijn naam is Lorentz van Groeningen en ik werk als Assistent Productieleider voor een nieuwe film van Johan Nijenhuis & CO B.V.: Tegendraads. In deze film, onder regie van Ben Sombogaart, zullen de Spaghettirellen die omstreeks 1960 in Oldenzaal (Twente) plaatsvonden centraal staan. In het verhaal zullen dan ook meerdere klassieke voertuigen (auto's, motors, brommers, vrachtwagens en bussen) terugkeren. Hiervoor ben ik dan ook op zoek naar verzamelaars, bedrijven of clubs die voertuigen uit deze periode in hun bezit hebben. Na wat zoekwerk ben ik op deze website gestuit. Mijn vraag aan jullie was of jullie misschien geïnteresseerd zijn om met jullie auto deel te nemen aan dit project. Voor mensen die het leuk lijkt om mee te doen, hanteren we een vergoeding van 100 euro per auto, en dit is exclusief de maaltijden die op set voorzien worden. Bovendien is het ook een leuke mogelijkheid om te zien hoe het er op een filmset aan toe gaat! In het kort zijn wij dus op zoek naar klassieke autovoertuigen die dateren van voor 1964, rijdbaar zijn met werkend licht en het traditionele blauwe kenteken. 

Hieronder zal ik de data en draailocaties noemen waar wij nog klassieke personenvoertuigen voor zoeken. Tijden zijn nog onder voorbehoud. 'DAG' staat voor ongeveer 08:00 tot 18:00, SPLIT zijn afwijkende tijden en NACHT betreft uiteraard dat de draaidag doorgaat tot in de late uurtjes. Aangezien er nog twijfels heersen over de draailocatie in Schiedam, heb ik deze in het rood gemarkeerd: 
  • 3 april, Amsterdam (Hembrugstraat). (13-14:00/23-00:00)