Tegendraads | Zoektocht Klassieke Voertuigen Historische Nederlandse Speelfilm

  • L T P van Groeningen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-03-2023 14:33 #202638 door L T P van Groeningen (GAST)
Beste leden,

Allereerst zal ik mijzelf even voorstellen. Mijn naam is Lorentz van Groeningen en ik werk als Assistent Productieleider voor een nieuwe film van Johan Nijenhuis & CO B.V.: Tegendraads. In deze film, onder regie van Ben Sombogaart, zullen de Spaghettirellen die omstreeks 1960 in Oldenzaal (Twente) plaatsvonden centraal staan. In het verhaal zullen dan ook meerdere klassieke voertuigen (auto's, motors, brommers, vrachtwagens en bussen) terugkeren. Hiervoor ben ik dan ook op zoek naar verzamelaars, bedrijven of clubs die voertuigen uit deze periode in hun bezit hebben. Na wat zoekwerk ben ik op deze website gestuit. Mijn vraag aan jullie was of jullie misschien geïnteresseerd zijn om met jullie auto deel te nemen aan dit project. Voor mensen die het leuk lijkt om mee te doen, hanteren we een vergoeding van 100 euro per auto, en dit is exclusief de maaltijden die op set voorzien worden. Bovendien is het ook een leuke mogelijkheid om te zien hoe het er op een filmset aan toe gaat! In het kort zijn wij dus op zoek naar klassieke autovoertuigen die dateren van voor 1964, rijdbaar zijn met werkend licht en het traditionele blauwe kenteken. 

Hieronder zal ik de data en draailocaties noemen waar wij nog klassieke personenvoertuigen voor zoeken. Tijden zijn nog onder voorbehoud. 'DAG' staat voor ongeveer 08:00 tot 18:00, SPLIT zijn afwijkende tijden en NACHT betreft uiteraard dat de draaidag doorgaat tot in de late uurtjes. Aangezien er nog twijfels heersen over de draailocatie in Schiedam, heb ik deze in het rood gemarkeerd: 
  • 3 april, Amsterdam (Hembrugstraat). (13-14:00/23-00:00)
    • Vooral voor deze data zijn wij nog dringend op zoek! Het zou geweldig zijn mochten we hier wat auto's voor vinden. Indien de tijden niet schikken, hoor ik het alsnog graag, want ik heb een sterk vermoeden dat de auto's rond 19:00 al klaar zijn. Dan kan ik dit overleggen. 
  • 11 april, Amersfoort (Bloemendalsestraat). (DAG). 
  • 14, 15 en 16 april, Schiedam (Nieuw-Mathenesse) (SPLIT).
  • 22 april, IJmuiden (Plein 1945) (DAG).
  • 8 (DAG), 9 (SPLIT), 10, 11 en 12 (NACHT) mei, Enschede (Pathmos). 
  • 18 mei, Wijhe (Kerkstraat) (SPLIT)

Indien jullie geïnteresseerd, hoor ik graag van jullie. Stuur mij in dat geval een foto van de auto en uzelf (indien het u leuk lijkt om mee te figureren). Alvast heel erg bedankt en indien er onduidelijkheden of vragen zijn, laat het me weten. Jullie kunnen mij ook 24/7 telefonisch bereiken ;)

@ lorentz@nijenhuisenco.nl
M +31 6 40 92 51 89

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2023 15:47 - 29-03-2023 15:47 #202639 door Niek de Boer
Ik heb hier al vaker voor  gewaarschuwd. De meeste verzekeringen betalen niet uit voor schade ontstaan of veroorzaakt tijdens verhuur van de auto! 

groet, Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • L T P van Groeningen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-03-2023 16:01 #202640 door L T P van Groeningen (GAST)
Beantwoord door L T P van Groeningen (GAST) in topic Tegendraads | Zoektocht Klassieke Voertuigen Historische Nederlandse Speelfilm
Hi Niek,

Idealiter zijn wij op zoek naar mensen die met hun auto komen. Zo kunnen zij deze zelf besturen. Bovendien zal schade die gereden wordt op set, op de verzekering van ons filmproject worden gezet! ;)

Groetjes, 

Lorentz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2023 21:08 - 30-03-2023 22:07 #202661 door Stijn v.d. Linde
Hoi Lorentz,

Wat een mooie oproep. Ik hoop dat er voldoende leden reageren! Zelf rijd ik helaas in een Amazon uit '65 dus ik val net buiten de boot.
Het topic zet ik even vast bovenaan de pagina. Succes met de zoektocht!
Volvo's die in ieder geval in aanmerking komen:
- Amazon (vanaf 1956, maar feitelijk vanaf 1957)
- P1800 (vanaf 1961)
- Kattenrug en Duett (vanaf 1944)
en dan heb je nog oudere voertuigen maar de vraag is in hoeverre die auto's (nog) daadwerkelijk rondreden in de tijd van de spaghettirellen.

Edit: mijn eigen bouwjaar is van '97 dus ik heb geen herinnering aan die tijd. Een hoop andere leden wel, zonder hen nou allemaal 'oud' te noemen. 

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.