Gezocht: eigenaar van 1800S met kenteken HT-28-ZY

  • Wouter Vansteenkiste
  • Wouter Vansteenkiste's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • 1800S van 24/03/1967
Lees meer
14-10-2021 14:44 - 14-10-2021 18:24 #196147 door Wouter Vansteenkiste
Gezocht: eigenaar van 1800S met kenteken HT-28-ZY is gemaakt door Wouter Vansteenkiste
Beste Volvo vrienden,

Wij (mijn echtgenote en mezelf) hebben dit jaar onze eerste oldtimer gekocht.

Betreft een 1800S, modeljaar M, op 5/03/1967 van de band gerold in Zweden en op nummerplaat gezet op 30/06/1968 in Nederland met als particulariteit dat de wagen een Coenen schuifdak heeft. De nummerplaat was HT-28-ZY (naam bekend). 

Na lang zoeken, mailen, telefoneren, ben ik nog geen millimeter verder gekomen om de (zoon/dochter van de) oorspronkelijke eigenaar op het spoor te komen. Het verhaal van Monique ( link ) en de reacties erop hebben me aangezet om hier deze oproep te lanceren.

Kan iemand een hint/info/tip/advies geven? Chassisnummer en andere gegevens geef ik graag via PB, mocht dit helpen.

Hartelijk dank !
Wouter
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2021 17:38 #196148 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Gezocht: eigenaar van 1800S met kenteken HT-28-ZY
Hey Wouter,
Heb jij enig idee waar de auto heeft gereden?
De genoemde naam komt niet vaak voor (60 personen in 2006) volgens LINK  en is behoorlijk verspreid door Nederland.
Rond Amsterdam wordt de zoektocht moeilijker dan Noord-Oost-Nederland / Limburg volgens de gegevens uit 2006 dan.
Wellicht helpt dat enige richting te geven aan je zoektocht!

Succes!

NB. Ik zeg het in zijn algemeenheid voor het verdere verloop van dit topic (dus niet tegen jou gericht Wouter ): kijk a.u.b. uit met het delen van persoonlijke informatie (voornaam/geboortedatum/woonplaats/adres etc.). Niet iedereen heeft de behoefte om op het internet te staan en dat is ieders goed recht! Gebruik bij voorkeur de 'Persoonlijke Berichten' / 'PB' knop indien er concrete informatie is.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wouter Vansteenkiste
  • Wouter Vansteenkiste's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • 1800S van 24/03/1967
Lees meer
14-10-2021 18:27 - 14-10-2021 18:55 #196149 door Wouter Vansteenkiste
Beantwoord door Wouter Vansteenkiste in topic Gezocht: eigenaar van 1800S met kenteken HT-28-ZY
Dag Stijn,

De wagen zou gekocht zijn bij een Volvo dealer (in Utrecht?), door een Nederlandse beroepsmilitair, gestationneerd in Duitsland. Bij pensionnering is de man permanent teruggekeerd naar Nederland (en heeft op dat ogenblik een NL nummerplaat aangevraagd, voorheen reed hij met "beroepsmilitair" nummerplaten).
Bij overlijden van de eigenaar/beroepsmilitair, heeft zijn dochter de wagen verkocht toen het huis leeg gemaakt werd.

De wagen (een "Pearl White" 1800S) heeft in/rond Amsterdam gereden.

Vriendelijke groet, Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wouter Vansteenkiste
  • Wouter Vansteenkiste's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • 1800S van 24/03/1967
Lees meer
21-10-2021 18:00 #196255 door Wouter Vansteenkiste
Beantwoord door Wouter Vansteenkiste in topic Gezocht: eigenaar van 1800S met kenteken HT-28-ZY
Hoi,

Heeft iemand een tip hoe ik de zoektocht kan verder zetten?

Dank, Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2021 19:07 #196257 door Jan Venema
Beantwoord door Jan Venema in topic Gezocht: eigenaar van 1800S met kenteken HT-28-ZY
Goedenavond Wouter,

In mijn bezit zijn verschillende ledenlijsten van verschillende jaren, ook daarin komen ontbrekende kentekengegevens voor, maar soms wel het chassisnummer.

Zou je mij een mail kunnen sturen aan: jan.venema@hotmail.nl

Jan Venema
lidnr. 3046

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wouter Vansteenkiste
  • Wouter Vansteenkiste's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • 1800S van 24/03/1967
Lees meer
21-10-2021 19:28 #196258 door Wouter Vansteenkiste
Beantwoord door Wouter Vansteenkiste in topic Gezocht: eigenaar van 1800S met kenteken HT-28-ZY
Dag Jan,
Heb je net een email gestuurd.
Vriendelijke groet, Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-10-2021 19:48 #196265 door Jan Venema
Beantwoord door Jan Venema in topic Gezocht: eigenaar van 1800S met kenteken HT-28-ZY
Even een tussenstand: In een ledenlijst van 26 nov. 1983 kwam het chassisnummer in voor op een adres (vrijstaande woning) in Brabant. Wel zonder het kenteken van 1982.
Dezelfde familienaam is nog op dit adres woonachtig. Door Wouter  wordt getracht contact te krijgen middels het gevonden telefoonnummer.
De auto is waarschijnlijk maar kort in het bezit geweest van deze familie. Er is dus wel hierna mogelijk meer informatie naar de eerdere eigenaren.

Tot zover,

Jan Venema
coordinator DIC

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.