Triest...

  • Peter van der Bruggen
  • Peter van der Bruggen's Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-04-2020 11:37 - 29-04-2020 11:37 #188164 door Peter van der Bruggen
Beantwoord door Peter van der Bruggen in topic Triest...
Er zat géén E10 in de tank, dus ik denk dat we die oorzaak kunnen uitsluiten.

CO blusser is beter en heb ik in de loods staan maar zijn enorme flessen.

Met een CO-blusser kun je een beginnende brand in een werkplaats wel blussen, maar ik denk dat als je auto eenmaal brandt je ook met een CO-blusser weinig uitricht.

Op de foto zie je dat er benzine onder de auto brandt. Daardoor ging het razendsnel. Ik was blij dat ik mijn spullen nog uit de auto heb kunnen halen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2020 11:04 #190344 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Triest...
Goh, wat waardeloos zeg! Goed dat je in ieder geval goed verzekerd bent. Welke carburateur zat er op de motor?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
10-10-2020 15:46 #190350 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Triest...
Schuim, AFFF, is naar mijn mening het beste blusmiddelen. In ieder geval voor vloeistofbranden en ook voor elektra mists er eerlijke sproei straal uitdeblusser komt. Ik zag in het clubblad een interessant artikel over een nieuw soort blusser. Dat overweeg ik als opvolger van mijn huidige schuimblusser. Wat in ieder geval belangrijk is dat je blusservoldoende lang blust en goed/snel bereikbaar is.

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-10-2020 10:25 #190370 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Triest...
Als gepensioneerd brandweer functionaris wil ik wat aanvullen. Een CO blusser geeft de minste nevenschade, maar is door het formaat niet geschikt voor in de auto,
Dan is een schuimblusser beter, geeft wel wat nevenschade maar is makkelijk te verwijderen.
Wat wel wel erg belangrijk is, geld voor alle soorten brandblussers, dat je de blusstraal kunt onderbreken. Er zijn blussers in de handel waar dat niet kan en dan blaast de blusser na ,inslaan van de veiligheid, geheel leeg en dan sta je met lege handen, want vaak is de brand dan nog niet uit of laait weer op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2020 12:37 #190532 door Alex Janssen
Beantwoord door Alex Janssen in topic Triest...
Ik vervang om de twee jaar alle benzineslangen en ook de rubberen O ringen, zeker is zeker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.