Oud helpt nieuw(er)

Lees meer
07-10-2019 16:00 #185494 door Stijn v.d. Linde
Oud helpt nieuw(er) is gemaakt door Stijn v.d. Linde
Zaterdag druk bezig geweest met het monteren van het dashboard vakje in de Amazon (zie mijn topic in even voorstellen) en zoals sommigen weten zit dat vast op de plek waar aan de andere kant de accu zit, dus die heb ik eruit gehaald. Na het monteren de accu terug, klep dicht en.... Telefoon: Stijn? Kan jij helpen? Ik: Waarmee? Mijn broertje: ik sta met de auto in het dorp en de accu is leeg. Ik: dan heb je geluk, geen idee of het kan maar ik kom eraan, we gaan het proberen. Einde gesprek. Ik heb nog nooit een auto met startkabels moeten starten maar had dat toevallig een paar dagen eerder gezien (Chateau Meiland, wie kent 't niet?). Mijn broertje reed in de Saab 9-3 cabrio uit 2004 van mijn moeder en dat zag er toch wel geinig uit (mensen die langskwamen keken twee keer om om te kijken wie nou wie aan het helpen was)
Door de klemmen waarmee mijn accu is aangesloten (zo'n klik sluit systeem) was een goede aansluiting lastig en uiteindelijk is de Saab toch maar met een modernere auto geholpen, het was het proberen waard ;-). Tips zijn trouwens welkom voor als ik zelf ooit een keer langs de weg sta: hoe/waar sluit je de klemmen aan als met zo'n mooi systeem dat over de accupunten klikt?

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-10-2019 21:02 #185503 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Oud helpt nieuw(er)
Ik heb ooit begrepen dat je tegenwoordig een moderne auto die een lege accu heeft niet meer mag helpen dmv van startkabels. Weet even niet meer waarom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-10-2019 21:56 #185505 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Oud helpt nieuw(er)

René Minnebo schreef : Ik heb ooit begrepen dat je tegenwoordig een moderne auto die een lege accu heeft niet meer mag helpen dmv van startkabels. Weet even niet meer waarom.


Ai daar heb ik nog niet van gehoord. De Saab uit 2004 deed het wel gewoon weer nadat een nog nieuwere auto (DS 7 uit 2018) kwam helpen. Overigens heeft die DS 7 zelfs speciale punten voor startkabels omdat de massa op een onbereikbare plek zit onder het parafan. Misschien heeft het te maken met de hoeveelheid computers aan boord??
Achja, ik hou het lekker op de oudere techniek, maar iemand met een goede tip is zeker welkom. Ik weet niet of je weet wat ik bedoel maar ik heb van die kabels op de accu die je erop 'klikt'. Je schuift ze om de accupolen en dan klik je het resp blauwe of rode kapje omlaag waarmee hij wordt vastgeklemd op de accupool. Als je daar startkabels bij wil krijgen moet je het kapje omhoog doen om ruimte te krijgen, maar dan loop je het risico dat de auto zelf niet goed meer op de accu is aangesloten omdat de de kabels niet meer zijn geklemd op de accu.... Ik hoop nooit met een lege accu te staan, maar voor het geval dat ;-)

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.