kortsluiting

Lees meer
18-06-2019 12:09 #183862 door Henk Kleine
kortsluiting is gemaakt door Henk Kleine
Beste Volvovrienden.
Ik heb denk ik een groot probleem met mijn Amazon(131GT).
Ik n.l. heb kortsluiting gehad tijdens een rit. Het begon in de kofferbak. Daar waar de kabel binnen komt tot aan het linker achterlicht. We hebben wel de (gesmolten) snoeren kunnen vervangen, maar nu blijkt dat onder het dashbord ook t een en ander is beschadigd.
De auto rijdt nog prima maar heb natuurlijk geen lichten meer.
Nu weet ik niet of ik gelijk de hele boom moet vervangen of dat er een (vooral goedkopere) oplossing is.
Is er iemand die mij hiermee kan helpen???
Ik woon in Epe.
Groet Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-06-2019 21:52 #183864 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic kortsluiting
Ha Henk,

Wat een ellende hè? Ik heb met je te doen. Een oude auto blijft toch ook een beetje een zorgenkind.

Ik kan je niet direct helpen, maar vraag mij wel af wat de oorzaak was/is. Bij een kortsluiting gaat er een zekering kapot zodat de zaak niet kan smelten en evt. in de fik vliegen. Essentieel is dat je die oorzaak wegneemt.

Alle draden nalopen volgens schema lijkt mij de enig juiste aanpak. Tijdrovend waarschijnlijk. En lastig als er veel aan de bedrading geknutseld is.

Link naar het GT-schema (pdf).

Succes!
Leo

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-06-2019 22:20 #183865 door Zon
Beantwoord door Zon in topic kortsluiting
Inderdaad lastig. Gelukkig (nog) geen brand...

Bij Dirk hebben ze deze week een kleine schuim-brandblusser te koop voor minder dan een tientje. Ik heb er eentje meegenomen voor de zekerheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-06-2019 22:57 #183866 door Henk Kleine
Beantwoord door Henk Kleine in topic kortsluiting
Hallo Leo, bedankt voor je reactie.
Het begon in de kofferbak, heb het vermoeden dat er een snoer door vocht is gaan smelten of zoiets.

Gelukkig heb ik iemand gevonden die er verstand van heeft en er naar gaat kijken.
Afwachten maar.

groet, Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.