Skibox ervaring?

Lees meer
09-05-2019 21:57 #183300 door Jacob van Zwet
Skibox ervaring? is gemaakt door Jacob van Zwet
Beste heren dames,

De vakantie komt weer in het zicht en ik was benieuwd naar jullie ervaring met een skibox op onze oldtimers zowel combi als sedan.
En de moderne voertuigen mag natuurlijk ook gewoon.
Zaken zoals benzine verbruik of wind herrie?

Nu een mooie gezien die 225 x 95 x 35 dit beslaat dus het complete dak van de combi maar wel erg plat en alle lichten spullen slaap zakken matjes kunnen gewoon op het dak.

Ik hoor graag jullie ervaring.

Groet,

Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2019 11:45 #183305 door Henry van Leusden
Beantwoord door Henry van Leusden in topic Skibox ervaring?
Wij hebben hier heel wat jaren mee rond gereden op onze vakanties. Benzinegebruik zal wel wat hoger gelegen hebben maar daar heb ik nooit echt op gelet. De koffer beviel in ieder geval prima, ook ter plaatse een dankbare extra ruimte waardoor het in de tent wat minder vol bleef. Je hebt er wel een langere imperiaal voor nodig. Ik heb de onze nog liggen, geen originele maar wel passend op de combi. Mag weg.

Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-05-2019 13:09 - 12-05-2019 16:24 #183306 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Skibox ervaring?
Ik heb enkel ervaring met een (opvouwbare) skibox op het dak van onze daily (Opel Corsa). Ik verwachtte een meerverbruik, maar eigenlijk viel dat erg goed mee. Ik merkte eigenlijk zelf nauwelijks verschil. Het beetje meerverbruik compenseerde wellicht ongeveer de winst door de (zuiniger) ritten op de snelweg. Ook wat betreft stabiliteit, windgeruis etc - terwijl een Corsa toch wel een kleinere wagen is - merkte ik geen nadelige invloeden.

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2019 19:06 #183319 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Skibox ervaring?
Sorry voor de wat donkere foto. Deze dakkoffer gebruiken we zowel op onze 145 als op de amazon combi. Dit in combinatie met universele dakdragers die bij de 145 op de imperial, en bij de combi op de Mercedes roofrails worden geplaatst. Geeft een zee aan extra ruimte en doet niet heel veel in het verbruik, al is dat laatste niet iets waar ik continu op let.

Life is what you make it!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2019 15:52 #183327 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Skibox ervaring?
Dank jullie wel voor de informatie mooi om te horen dat de voordelen zeker opwegen tegen de kleine nadelen.
Ik ga nu zeker verder opzoek naar een oude skibox.

@ henry ik heb je een PB gestuurd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.