wie kan mijn vrouw overtuigen

Lees meer
01-05-2019 02:00 #183109 door Johan Geers
wie kan mijn vrouw overtuigen is gemaakt door Johan Geers
Ik heb voor mijn Volvo een verhoging gemaakt zodat ik makkelijk onder de auto kan werken.
Mijn vrouw vertrouwd de constructie niet en ik krijg haar niet overtuigd dat wat ik gemaakt heb heus wel te vertrouwen is.
Ik heb aan een zijde de middensteunen al weggehaald om makklijk onder de auto te komen.
Alles is met hoekstaal 50X50 mm gemaakt en met 3,25 mm electrodes gelast.
De langsliggers ziten met m10 bouten op de hoekconsoles geschroefd de breedte profielen ook 50X50mm zijn ook met m10 bouten geschroeft.
Het staal is 3mm dik.

Wie kan hier een overtuigende mening over geven zodat ik de discussie met mijn vrouw kan eindigen.
Nu is de situatie zo dat wanneer ik onder de auto ga zij met mij meekomt ze zegt als de auto naar beneden komt zijn we allebij dood.

Help help help

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2019 02:01 #183110 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic wie kan mijn vrouw overtuigen
sorry ik was de foto's vergeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sjef van Giersbergen
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
01-05-2019 07:33 #183112 door Sjef van Giersbergen
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic wie kan mijn vrouw overtuigen
Hier word ik warm van; dit kan alleen maar echte liefde zijn, Johan.
Tegelijkertijd echter ook wat benauwd, zo samen onder die auto.
Het ziet er solide uit, maar ik denk dat hier een echte constructeur zich over moet uitspreken.

Succes,

Sjef van Giersbergen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2019 07:58 #183113 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic wie kan mijn vrouw overtuigen
Dag Johan, de dikte van het staal houdt niet over. Als je in alle vlakken een diagonaal of liever een kruis zet, is het geheel een stuk steviger. Het gaat om knikken, plooien of vervormen, als je dat kunt voorkomen gaat het goed.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2019 09:00 #183117 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic wie kan mijn vrouw overtuigen
Beste Rob zoals je kunt zien zit er in de zijvlakken een diagonaal en de voor en achterzijde zijn trappezium dus ik denk dat het wel goed zit.
Waar ik meer bang voor ben is een aardbeving met b.v. een scheur in de vloer onder mijn stelling wat gaat dat doen?
Maar ja daar zullen we maar niet aan denken.

En voor Sjef, de liefde zit diep ook al is 25jaar jonger dan ik en dat al voor 14 jaar.

Maar ze is nu overtuigd dat ik het goed heb gedaan

groetjes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2019 09:42 #183118 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic wie kan mijn vrouw overtuigen
Dag Johan, een trapezium is geen driehoek. De knik van je staanders is het meest kwetsbare onderdeel. Dit kun je verbeteren door meer diagonalen. Dan wordt een eventuele momentbelasting omgezet in een rechte belasting.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2019 00:31 #183130 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic wie kan mijn vrouw overtuigen
Daar heb je gelijk in maar zullen deze standaarts het begeven? Ik ga van een vlak van 50X50 naar een vlak van 25X50.
Dit zou heel wat anders zijn geweest als ik van een vlak van 50X50 naar een vlak van 50X50 was gegaan dan was de kans op knikken vele malen groter als met een trapezium
Maar ik zou bij elke trapezium nog een diagonaal kunnen doen om de zaak zeker te stellen.
Maar de meeste kracht gaat van boven naar beneden en dat zit wel goed denk ik.


m,vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2019 08:24 - 02-05-2019 08:25 #183134 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic wie kan mijn vrouw overtuigen
Dan zal je dus zelf je vrouw moeten overtuigen denk ik, je bent nu de technicus hier al aan het overtuigen? LOL!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2019 08:40 #183135 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic wie kan mijn vrouw overtuigen
Ik vraag mij eerder af hoe je de auto erop hebt gekregen, dat is volgens mij een grotere uitdaging geweest. Maar je vrouw overtuigen dat dit veilig is, ik begin er niet aan ik wil niet op mijn geweten hebben dat ik heb gezegd dat ik het ook zo zou doen en dan blijkt het verkeerd gegaan te zijn. Daarom heb ik ook voor een 4 koloms hefbrug gekozen, echter ook daar kan iets mee gebeuren maar deze zijn constructief uitvoerig getest en zijn voorzien van voldoende beveiligingen. Ongelukken met hefbruggen zijn 9 van de 10 keer te wijten aan ondeskundig gebruik of achterstallig onderhoud.

Zelfs as ik een auto opkrik leg ik er minimaal 1 velg met band op de grond op het punt waar ik vlakbij aan het werk ben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2019 09:59 #183139 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic wie kan mijn vrouw overtuigen
Beste Rene, gewoon er op gereden met oprijd planken/staalconstructie, maar die moet ik van mijn vrouw verbreden die zijn maar 25 cm breed net als de rest.
Maar ze zijn wel 3mtr lang dus de hoek is niet zo stijl want de hoogte van de bokken is 55cm.
Dus met het afrijden later in dit project gaat dit niet goedkomen achterwielen hebben dan geen ruimte om te manoevreren
Maar dat is later.
Maar kunnen jullie die kleine oprijdbrugjes zie foto, daar zit helemaal geen verband altans een stuk minder als mijn bokken om ze zomaar eens te noemen en die zijn goedgekeurd.

Maar mijn vrouw is al overtuigd en ik zelf was al overtuigd gezien de kruis/diagonaal verbindingen die ik gemaakt heb.
Het is net wat Rob zegt je zou bij het trapezium ook nog een diagonaal kunnen doen zodat je meer driehoeken creeert.

Maar die kleine oprijdt bokjes kleiner hoekstaal geen diagonaal verbindingen (dus er is nergens een driehoek gecreeert) en goedgekeurt om te gebruiken.

En nu de auto op hoogte staat kan ik ook gelijk de staat van de koppeling bekijken want die krijgt af en toe wel eens voor zijn broek.
We gaan af en toe naar een strandje daar is de oprijdtlaan stijler als mijn oprit voor de bokken.

Zodra de auto gestript is kom met verslagen van het opknappen van de bodum en de jeugdpuisten aan de buitenzijde.
Ik kan op het moment maar twee to drie uur per dag er aan werken tot maximaal tien uur dan wordt het te warm en bedoel ik dat we dan al over de 35gr zitten.
En zweten is niet mijn faforiete gevoel.
En dan gaan we tussendoor nog een kleine week naar Boracay.
En dan hebben we het wel weer gehad dan beginnen de scholen weer en wordt het langzamer koeler met in December en Januari temperaturen tussen de 25 en 30gr.

m.vr.gr.

its more fun in the Philippines

Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.