Naar de VROM in Zweden

Lees meer
27-05-2018 11:58 #177056 door Erik van Hilten
Naar de VROM in Zweden is gemaakt door Erik van Hilten
Beste volvo-enthousiasten,
Deze zomer heb ik het stoute plan opgevat om zomer met mijn zoon in onze PV544 naar de VROM in Göteborg te rijden. Het lijkt me een leuke rit, gezelligheid en mogelijkheid om met de katterug eens door Zweden te toeren.
Zijn er dit jaar meer mensen die er ook heen gaan en wie heeft er tips?
- Met name over de route (denk aan de veerboot kiel-Göteborg)
- Waar moet ik aan denken om de auto voor te bereiden? Ik heb nl. nog niet verder dan dagtocht 200km ermee gemaakt.
Groeten, Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2018 08:52 #177072 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic Naar de VROM in Zweden
Hi Erik,
Wij zijn vorig jaar met de Amazon via Denemarken naar Göteborg gereden, heen via Frederikshavn met de Ferry en terug via Kopenhagen over de brug. Dat waren allebei mooie tochten alhoewel ik de weg via de brug sneller vond gaan.
Je auto kun je het beste geruime tijd voor de reis dagelijks gebruiken en zo zien wat er eventueel aan gedaan moet worden. Goed onderhoud en een goede basiskwaliteit zorgen vervolgens voor een probleemloze reis. Wij hebben vorig jaar ruim 5200 km gereden zonder een verkeerde slag.
Veel plezier met de voorbereiding en de reis!

122S
C70 Cabrio Soft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2018 09:49 #177073 door Jan Van Buggenhout
Beantwoord door Jan Van Buggenhout in topic Naar de VROM in Zweden
Hoi, We zijn net terug uit Zweden , wagen gaan halen met autotrailer . het parcours vie Kiel en boot is zeker de meest aan te raden . je spaart een hele tocht uit en kan slapen op de boot . je komt 's morgens vroeg goed uitgerust aan in Goteborg . Slapen moet je toch doen dus waarom niet op de boot en intussen km's maken ... veel plezier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-05-2018 19:45 #177085 door Erik van Hilten
Beantwoord door Erik van Hilten in topic Naar de VROM in Zweden
Hoi Adriaan en Jan,
Bedankt voor jullie reactie. Ik ben een paar jaar geleden met een 'moderne' 850 een paar keer eerder in Zweden geweest op vakantie, dus ik ken de route, maar-ja dat was natuurlijk met een veel modernere auto. De ferry en ook met de andere routes hebben we toen genomen. Ik denk inderdaad dat we de nu via Kiel gaan, dan schiet het sneller op, maar misschien terug naar Travemunde vanaf Malmo. De duitse snelwegen jagen me ook nog wel schrik aan, met name het tempo van het overige verkeer (plus zicht naar achteren is natuurlijk uit de jaren 60 :-) )
Ik zal de auto iets meer gebruiken, tís enkel dat ik zo dicht bij m'n werk woon, dat ik normaal de fiets gebruik, dus de auto staat meest netjes gestald. Afgelopen jaar heb ik wel al veel laten vervangen, o.a. remcilinders en hoofdremcilinder, wisselstroomdynamo, accu, 123-ignition en bobine, dubbele weber, uitlaat; maar er is natuurlijk genoeg wat opeens defect kan raken.
Waarschijnlijk gaan we kamperen, dus nog even een leuke camping uitzoeken in de buurt.
Ik vermoed ook dat we ons bijtijds op moeten geven om deel te nemen aan de activiteiten die de VROM organiseert, enkel de website is nogal karig. Ik ga ze denk ik maar direct benaderen, om meer erover te horen.
Dank, en mocht iemand verder nog tips hebben, hoor ik het graag, bijvoorbeeld hoe je het beste je volvo inspecteert voor een lange rit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-05-2018 13:03 #177111 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic Naar de VROM in Zweden
De camping in Goteborg is erg klantonvriendelijk: wij waren er en mochten onze tent op een klein plekje achteraf zetten, auto moest buiten de camping. Toen zijn we naar Torslanda gegaan, prima camping.

122S
C70 Cabrio Soft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-07-2018 16:19 #177598 door Egbert Buursink
Beantwoord door Egbert Buursink in topic Naar de VROM in Zweden
Hallo Erik,
ik was met mijn zoon (en dochter) in onze Combi naar Gotheborg (Volvo museum en wat touren in Zweden)in de zomer van 2016: ik had inderdaad de maanden ervoor regelmatig wat groetere afstanden gereden en de auto op essentiële punten goed na laten kijken. Heen zijn we via Jutland en Frederiksborg gegaan, en terug via Malmo, Kopenhagen, Lolland en de ferry naar Putgarden. De Amazon Combi heeft zich goed gedragen, en we hebben geen problemen gehad. Wel even lastig bij het file rijden in Duitsland (Hamburg) met oplopende temperaturen en een versleten koppelings plaat, maar die heeft het ook goed volgehouden tot terugkomst.
Bij Gothenborg hebben we gekampeerd bij camping Liseberg (Askimstrand) en dat is heel goed bevallen. Mooi gelegen, met een goede zwem gelegenheden in de zee. Wij hadden een kleinere tent en mochten, net als andere tent kampeerders, op een hele mooie plek bij het water staan. Ik kan deze camping zeker aanbevelen. Ik denk niet dat je voor augustus moet reserveren. Er waren trouwens verschillende andere Volvo rijders (met name Duett en Katterug) op de camping toen wij er waren (juli 2016)
Ik ben net vorige week weer heen en weer gereden met mijn Combi naar Denemarken en ook dat is goed verlopen. Wel goed anticiperen op de Duitse snelwegen, want vrachtwagens en hoge snelheid rijders houden niet altij rekening met 50+ jaar oude auto's.....
veel succes bij de voorbereiding,
Egbert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.