bandje monteren

Lees meer
03-05-2017 15:35 #168705 door Gert Vegter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-05-2017 21:11 - 03-05-2017 21:12 #168718 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic bandje monteren
Werkt onderdaad prima, misschien al wel 25 jaar terug heb ik een keer een uur of wat een gevecht gehad met een paar banden op een British Leyland Metro. Of wie er toen ook eigenaar was van die fijne Engelse auto's. Daar zaten originele banden op die wel van kauwgum leken. Ik kreeg ze er met geen mogelijkheid op, wel op de velg, maar vervolgens niet opgepompt. Uiteindelijk kreeg ik deze tip en dat werkte perfect. Ik gebruikte een busje carburateur reiniger, agressief spul..

Later kreeg ik een veiliger tip, je legt de band om de velg, legt in het midden van het loopvlak een dikker touw die je er losvast omheen knoopt en draait er vervolgens met een schroevendraaier spanning op door hem als een kurkentrekker rond te draaien. je trekt zo het loopvlak naar binnen en de wang naar buiten.

Werkt ook goed met skelter of kruiwagenbanden die steeds meer tubeless zijn..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-05-2017 22:21 #168723 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic bandje monteren

Hans Wassink schreef : ...Werkt ook goed met skelter of kruiwagenbanden die steeds meer tubeless zijn..

Gelukkig zijn er tegenwoordig massieve kunststof kruiwagenbanden; geen lucht meer, wel een verademing... :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2017 18:37 - 04-05-2017 18:38 #168747 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic bandje monteren
zag toevallig vorige week een veilige oplossing bij de bandenboer:
bead booster of een bead bazooka:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.