Ooit geregistreerd in België??

Lees meer
23-02-2017 11:29 #166937 door S.P.H Simon
Ooit geregistreerd in België?? is gemaakt door S.P.H Simon
Ik heb een Volvo 262 Bertone, is ooit uitgevoerd uit Nederland maar ik weet niet zeker of hij ooit een Belgisch kenteken heeft gehad.
Waar kan ik dat in België navragen, liefst online.
Anders word het een etentje in België, ook nooit weg!

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-03-2017 15:14 #167089 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Ooit geregistreerd in België??
Geen Belgen die dit weten hier?

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-03-2017 18:44 - 02-03-2017 20:21 #167092 door PETER Hanot (GAST)
Beantwoord door PETER Hanot (GAST) in topic Ooit geregistreerd in België??
in Belgie hangt het kenteken=nummerplaat aan de persoon en niet aan de auto. Als je in Belgie een auto (nieuw of occasie) koopt en die niet inschrijft om op de openbare weg mee te rijden, dan heeft/hoeft die auto geen nummerplaten. Wegenbelasting hangt direct samen met het bezit van deze nummerplaten die gekoppeld zijn aan de eigenaar en het chassisnummer.
Bij nieuw of tweedehands verkoop of import worden deze gegevens opgenomen in de kruispuntbank van de voertuigen. Bij schrapping van de nummerplaat (export, sloop of indien er geen nieuw voertuig in de plaats komt), wordt de nummerplaat geschrapt en de gegevens verwijderd uit de kruispuntbank van de voertuigen. (voorheen DIV = dienst inschrijving voertuigen). Bij aankoop van een andere auto gaat de plaat gewoon naar het nieuwe voertuig.
Kruispuntbank:In de praktijk zal deze opspoorbaarheid worden gerealiseerd door een permanente opvolging van de eigendom van het voertuig en dit vanaf het ogenblik waarop het voertuig de fabriek verlaat, in zoverre die in België ligt, of het voertuig wordt ingevoerd, tot op het moment dat het voertuig wordt uitgevoerd of vernietigd. Ook zal elke verandering van eigenaar aan de Kruispuntbank moeten worden gemeld.
om een lang verhaal kort te maken: als je gehoopt had om zoiets als rdw.nl te vinden, moet ik je teleurstellen.
Als je zeer veel ambitie hebt, kan je eens proberen je vraag te stellen aan help.div@mobilit.fgov.be (ikzelf acht de kans dat je geholpen wordt/of ze je al kunnen helpen nagenoeg nul).

je hebt nog een minimaal kansje indien de auto dealer onderhouden werd, dan zou je eventueel via de volvo importeur kunnen proberen (en als je geluk hebt is deze volvo in Belgie van de band gerold)
Auto's worden in Belgie ook vaak niet door een dealer onderhouden, of soms helemaal niet onderhouden.

bezint eer ge begint....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-03-2017 12:30 - 04-03-2017 12:30 #167125 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Ooit geregistreerd in België??
De historie van een voertuig - dus op basis van chassisnummer - of kentekenplaat in België is traceerbaar, maar deze informatie is niet openbaar toegankelijk. De Directie Inschrijving Voertuigen (DIV) is de aangewezen instantie, maar zal geen dergelijke informatie verschaffen aan particulieren, enkel aan overheidsdiensten (zoals politie). Simpelweg omdat deze informatie valt onder de bescherming van de privésfeer.

Op welke wijze je je vraag kan beantwoord zien, weet ik niet. Ook ik deel weinig hoop dat je überhaupt resultaat zal boeken. Probeer het eens met een - gemotiveerd - schrijven naar de DIV. Wie weet, met een flinke dosis geluk, hebben ze genoeg goodwil om al dan niet 'ja' of 'nee' te antwoorden op de vraag of de wagen ooit in België was ingeschreven...

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.