bogus parts

Lees meer
14-02-2017 13:18 #166740 door Rene Brandt
bogus parts is gemaakt door Rene Brandt
Als reactie op het opsommen van slechte of zelfs gevaarlijke nieuwe onderdelen door Ed van der Zee ,
zie topic apk kwestie van vertrouwen.
we hebben laatst gehad,,
remklauwen.
rem stelnokken.
remvloeistof.
oliepompen.
rembekrachtigers.

het valt mij op dat er veel slechte nieuwe remonderdelen uit china te koop zijn , dit is een slechte zaak en geld weggegooid en het belangrijkste het is gevaarlijk.
zo heeft er eerder een stuk gestaan in het vkm dat er handelaren zijn die bijvoorbeeld de genoemde rembekrachtiger niet meer willen verkopen , anderen bieden ze nog steeds aan.
Is het een idee om deze miskopen hier te vermelden zodat deze bogus onderdelen herkend worden zodat anderen
gewaarschuwd zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
14-02-2017 18:53 #166749 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic bogus parts
Volgens mij is de oplossing erg simpel: zie bovenaan op deze pagina onder het kopje onderdelen: de VKV webshop.

Geheel gerund door vrijwilligers zonder persoonlijk belang of gewin, onderdelen worden alleen bij goed bekend staande bedrijven ingekocht.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2017 09:00 #166753 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic bogus parts
Daar zou ik graag op vertrouwen, maar ben daar niet 100% zeker van.
Een van de onderdelen die op dit lijstje zou mogen wat mij betreft is de Powertune rembekrachtiger.
Als je zoekt op Powertune op het forum zie je dat de meningen verdeeld zijn, maar toch hoofdzakelijk negatief.
Volgens mij is dit ook de rembekrachtiger die Rene noemt en in het VKM heeft gestaan en door Dries niet meer wordt verkocht. Door de clubshop nog wel 1228540 - Rembekrachtiger Ama B18 incl montageset B18 (powertune) (€ 193.60)
Prijsverschil met een Lockheed is 120 euro, maar toch zou ik persoonlijk geen Powertune nemen. Dan liever een gebruikte Lockheed.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de clubshop onbetrouwbaar is, maar dat het wel zaak is om zelf je huiswerk te doen en weloverwogen een keuze te maken en dus niet blind te varen op het aanbod.
Zo'n lijstje kan dus wel degelijk waarde toevoegen. Lastige kan alleen zijn dat het vaak "van horen zeggen" is wat de reputatie van een vervangingsonderdeel betreft.
Zelf vermijdt ik bijvoorbeeld reparatieplaatwerk van Klokkerholm zo veel mogelijk omdat de pasvorm minder goed is en de gebruikte plaat dunner dan origineel Volvo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2017 09:39 #166754 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic bogus parts
Ik ben een grote fan van het VKO, echter daar koop je ook remklauwen en oliepompen met de nummers eruit gefreesd.
Geloof direct dat de kwaliteit goed is, dat blijkt ook want de remklauwen die ik daar haal zijn goed in de praktijk.
Dus men is niet streng genoeg in de leer...
Naar mijn mening is het beter om alle niet-originele onderdelen in het VKO van een 80 (B-kwaliteit)onderdelennummer te voorzien, dat zou consequent zijn.
Vaak zijn de revisiesetjes wel origineel Girling, maar daarin zie ik ook een ontwikkeling dat het geleidelijk wordt vervangen en géén prijscorrectie plaats vind.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.