reis tips batlische staten

Lees meer
10-01-2017 20:43 #166040 door Dirk de Vries
reis tips batlische staten is gemaakt door Dirk de Vries
Regelmatig zie ik verslagen voorbijkomen in het vkm over de baltische staten.

Deze zomer zou ik graag met de 145 naar sint petersburg rijden.

behalve op tijd met het visum beginnen

Heeft er iemand nog tips voor mooi rijden in de 3 onder liggende baltische staten?
Is iemand wel eens naar sint petersburg gereden?

Zijn er nog on verwachte dingen waar ik op moet letten op deze route?
Behalve het goed in de gaten houden vna de auto natuurlijk

groet
Dirk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Jansen (GAST)
  • Martijn Jansen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
10-01-2017 22:18 - 10-01-2017 22:19 #166041 door Martijn Jansen (GAST)
Beantwoord door Martijn Jansen (GAST) in topic Re:reis tips batlische staten
Hoi,
Niet met de auto maar al wel een paar keer met de motor naar SPb gereden. Baltische landen zijn mooi, SPb is prachtig.
Hou rekening met een uur of 4 oponthoud bij de Russische grens. Als je wil kan ik je wel tips geven qua route/bezienswaardigheden onderweg, incl cursus "omgaan met corrupte (verkeers)politie".
Leuk "avontuur", geniet er van.

Att våga är att tappa fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2017 00:22 #166042 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic reis tips batlische staten
Qua route moet je jezelf afvragen wat je het liefste wilt zien.
Als je een liefhebber bent van cultuur en architectuur van Midden-Europa in de bloeitijd, dan ontkom je er niet aan om steden als bv Krakau, Vilnius, Riga en Tallin aan te doen. Polen en de Baltische republieken zijn vrij plat. Er is vast wel natuurschoon te vinden, maar die heb ik op mijn roadtrip indertijd niet overdadig vanuit de auto gezien.
Heb ik overigens ook niet opgezocht, ik was deelnemer aan een georganiseerde reis waar de hotels van te voren vastlagen.
In het noorden van Litouwen ligt de Kruisenheuvel, een gedenkplaats voor al diegenen die gesneuveld zijn in de eeuwenlange strijd tegen bezetters.
Daar rond te lopen en de emoties te voelen, vond ik indrukwekkender dan het bezoek aan het Operagebouw in Riga.
Dat is overigens een bezoek beslist waard, net zoals het befaamde Mariinsky theater in Sint Petersburg. Dat kost wat, ongeveer het zesvoudige als in Riga, maar dan ben je er in ieder geval geweest. Wat verder? De Hermitage natuurlijk, Petrus en Paulusvesting, het Peterhof, het Russische antwoord op de tuin van Versailles. Eigenlijk alles wat de reisgidsen aanbevelen is de moeite waard. Vergeet ook de metrostations niet, ook al zijn die in Moskou indrukwekkender.
Voor onze groep duurde de grensovergang tussen 4 en 24 uren. Wees daarop voorbereid!
Overigens heeft voor zover ik weet niemand van onze groep van 50 auto's te maken gehad met grijpgrage politie.
Het is wel handig als je van te voren iets aan Roebels op zak hebt. Ik, en met mij nog 3 andere auto's van reisgenoten mochten de grens passeren om middernacht en toen was het wel handig dat ik voor 8 personen koffie en koek in de dorpskroeg kon afrekenen in de locale munt.
Kortom, het was een mooie trip rondom de Baltische Golf. Maar zo ver wil jij niet gaan, dus kan je dubbel genieten van Balticum en Belarus.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2017 10:55 #166050 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic reis tips batlische staten
Beste Dirk,

Ik heb dezelfde reis gemaakt als waarover Siang rept. Ik onderschrijf alles wat hij zegt en wil daar nog wel iets aan toevoegen.
Benzine is niet altijd van de gewenste kwaliteit te verkrijgen. Ik heb meerdere malen brandstof met een octaangetal van 90 - 92 moeten tanken en dan heb je wel octaan-booster nodig.
De grensovergang (Narva) was een drama in drie bedrijven. Zorg voor iets te eten/ drinken en vooral een goed humeur!
Ik wens je in elk geval een mooie reis toe en wanneer je geïnteresseerd bent in verdere route informatie stuur dan een pb.

122S
C70 Cabrio Soft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2017 11:48 #166051 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic reis tips batlische staten
De hel van Narva moet inmiddels beter werken, toen wij er met genoemde Bottenviken tour waren, was het internet reserverings systeem net gestart en werkte dus niet.
Een paar jaar later zijn wij met de fiets door de Baltische staten gereden. Erg mooi, erg veel bos. Gestart op de duinenstrook bij Klaipeda aan de kust. Een absolute aanrader is het Gauja nationaal park bij Sigulda. En de eilanden van Estland. Naast Riga en Tallinn natuurlijk.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Jansen (GAST)
  • Martijn Jansen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
11-01-2017 20:24 #166058 door Martijn Jansen (GAST)
Beantwoord door Martijn Jansen (GAST) in topic reis tips batlische staten
Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden (en omdat voorpret ook leuk is):

De route die ik gereden heb in 2011:


Polen:


Wolfschanze:


Litouwen:


Letland:


Estland:


Peterhof:


St. Petersburg


Catharinapaleis:


Ergens onderweg:



Veel plezier!

Att våga är att tappa fotfästet en stund, att inte våga är att förlora sig själv.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2017 20:30 #166153 door Dirk de Vries
Beantwoord door Dirk de Vries in topic reis tips batlische staten
Helaas, ik kreeg he niet verkocht aan vrienden van me.
Komt doordat een maar een week weg kan inverband met dochter en zijn vriendin.

Trip zit er nu als volgt uit.
Met de transfer naar goterburg rijden (olvo0 museum) een dorpje dat troll hattem (ofzoiets) heeft en heel misschien nog langs kopenhagen en de beroemde volvo sloop bij de noorse grens.

even goed bedankt voor de tips hoor!
in 2018 gaan we met de balticrallhy mee rijden en doen we een rondje oostzee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.