FIVA ID
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Je hebt deze nodig als je deel wil nemen aan bv. SLS rally's en andere gelijkmatigheidsritten tot en met de klassieke Tulpenerally.
Op onderstaande link kun je hem aanvragen en het formulier is inmiddels ook al digitaal in te vullen.
fehac.nl/wp-content/uploads/2013/07/FAQ-ID-aanvraag-ID.pdf
Waarom is zo'n ID belangrijk, feitelijk om twee redenen;
Volvo had al in de 60-er jaren een Rally afdeling en produceerde toen al updates voor de Volvo's.
Alles wat in die tijd beschikbaar was, noemen we nu 'in time' en mag je dus gebruiken bij de preparatie van je Volvo.
Om te voorkomen dat Gert een B20 in zijn Katterug legt, is het wel handig om te weten wat toegestaan is en wat niet, voor je een Volvo gaat prepareren.
(onze vriend had dus wel één puntje)
Op de FEHAC site staat mooi uitgelegd wat de FIVA ID card toevoegt en waar hij niet voor is bedoeld.
www.bsa-oc.com/nl/4861-2/
Als je het circuit op wilt, dat is natuurlijk 'something completaly different'
Hoop dat dit nuttig is, wellicht dat wat forum bezoekers iets kunnen vertellen over hun FIVA ID card.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gert van Beek
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 129
dank voor deze aanvullingen over de Fiva card, maar ook in die tijd werden motoren al opgevoerd om betere prestaties te krijgen, zeker voor rally sport. Ik zal me er in de toekomst nog eens nader in verdiepen.
Groet Gert.
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 189
In het buitenland kan dat anders zijn, als je bijvoorbeeld mee wil doen aan de Mille Miglia of zoiets. In principe mag je voor een FIVA ID alles aan een auto veranderen zolang het maar period-conform is oftewel het moest in die tijd (bouwjaar + 7 jaar) ook kunnen, zo is mijn 61-er Amazon met LPG installatie, schijfremmen, B20 blok en bredere banden zonder problemen voorzien van een ID; er zijn in Nederland veel rally's waar de organisatie niet onder de motorkap kijkt, dus kan je er gerust een V8 in lepelen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Dit is nieuw voor mij, je kunt dus heel veel met die 7 jaar.
Had 'onze vriend' dot ook fout...maar toch vind ik het een leuk document.
Ook de sticker op je ruit is blits
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
En blijft het geldig, ik dacht dat het ook maar een bepaalde geldigheidsduur heeft?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Reken maar uit, entree geld en 25 jaar contributie.
sorry is off topic, maar moest ff
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 189
Ed van der Zee schreef : Kijk, toch nuttig om hier op het forum over van gedachte te wisselen.
Dit is nieuw voor mij, je kunt dus heel veel met die 7 jaar.
Had 'onze vriend' dot ook fout...maar toch vind ik het een leuk document.
Ook de sticker op je ruit is blits
sticker?
over wat voor sticker heb je het nou Ed?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.