FIVA ID
- Ed van der Zee
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-12-2016 22:11 #165395
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
FIVA ID is gemaakt door Ed van der Zee
In een discussie werd zijdelings de FIVA ID card genoemd, ik lees weinig op dit forum over deze card of ook wel authenticiteits document.
Je hebt deze nodig als je deel wil nemen aan bv. SLS rally's en andere gelijkmatigheidsritten tot en met de klassieke Tulpenerally.
Op onderstaande link kun je hem aanvragen en het formulier is inmiddels ook al digitaal in te vullen.
fehac.nl/wp-content/uploads/2013/07/FAQ-ID-aanvraag-ID.pdf
Waarom is zo'n ID belangrijk, feitelijk om twee redenen;
Volvo had al in de 60-er jaren een Rally afdeling en produceerde toen al updates voor de Volvo's.
Alles wat in die tijd beschikbaar was, noemen we nu 'in time' en mag je dus gebruiken bij de preparatie van je Volvo.
Om te voorkomen dat Gert een B20 in zijn Katterug legt, is het wel handig om te weten wat toegestaan is en wat niet, voor je een Volvo gaat prepareren.
(onze vriend had dus wel één puntje)
Op de FEHAC site staat mooi uitgelegd wat de FIVA ID card toevoegt en waar hij niet voor is bedoeld.
www.bsa-oc.com/nl/4861-2/
Als je het circuit op wilt, dat is natuurlijk 'something completaly different'
Hoop dat dit nuttig is, wellicht dat wat forum bezoekers iets kunnen vertellen over hun FIVA ID card.
Je hebt deze nodig als je deel wil nemen aan bv. SLS rally's en andere gelijkmatigheidsritten tot en met de klassieke Tulpenerally.
Op onderstaande link kun je hem aanvragen en het formulier is inmiddels ook al digitaal in te vullen.
fehac.nl/wp-content/uploads/2013/07/FAQ-ID-aanvraag-ID.pdf
Waarom is zo'n ID belangrijk, feitelijk om twee redenen;
Volvo had al in de 60-er jaren een Rally afdeling en produceerde toen al updates voor de Volvo's.
Alles wat in die tijd beschikbaar was, noemen we nu 'in time' en mag je dus gebruiken bij de preparatie van je Volvo.
Om te voorkomen dat Gert een B20 in zijn Katterug legt, is het wel handig om te weten wat toegestaan is en wat niet, voor je een Volvo gaat prepareren.
(onze vriend had dus wel één puntje)
Op de FEHAC site staat mooi uitgelegd wat de FIVA ID card toevoegt en waar hij niet voor is bedoeld.
www.bsa-oc.com/nl/4861-2/
Als je het circuit op wilt, dat is natuurlijk 'something completaly different'
Hoop dat dit nuttig is, wellicht dat wat forum bezoekers iets kunnen vertellen over hun FIVA ID card.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gert van Beek (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 129
07-12-2016 18:51 #165425
door Gert van Beek (GAST)
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Beantwoord door Gert van Beek (GAST) in topic FIVA ID
Beste Ed,
dank voor deze aanvullingen over de Fiva card, maar ook in die tijd werden motoren al opgevoerd om betere prestaties te krijgen, zeker voor rally sport. Ik zal me er in de toekomst nog eens nader in verdiepen.
Groet Gert.
dank voor deze aanvullingen over de Fiva card, maar ook in die tijd werden motoren al opgevoerd om betere prestaties te krijgen, zeker voor rally sport. Ik zal me er in de toekomst nog eens nader in verdiepen.
Groet Gert.
De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 189
07-12-2016 19:39 #165431
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic FIVA ID
ik heb ooit een FIVA ID kaart voor de Amazon en mijn andere klassiekers geregeld maar de laatste jaren is er geen enkele rally organisatie meer in Nederland die het verplicht stelt, zelfs in het reglement van de Tulp lees ik er niets meer over; ik heb onlangs ingeschreven voor de SLS en daar was een FIVA ID ook niet meer nodig.
In het buitenland kan dat anders zijn, als je bijvoorbeeld mee wil doen aan de Mille Miglia of zoiets. In principe mag je voor een FIVA ID alles aan een auto veranderen zolang het maar period-conform is oftewel het moest in die tijd (bouwjaar + 7 jaar) ook kunnen, zo is mijn 61-er Amazon met LPG installatie, schijfremmen, B20 blok en bredere banden zonder problemen voorzien van een ID; er zijn in Nederland veel rally's waar de organisatie niet onder de motorkap kijkt, dus kan je er gerust een V8 in lepelen
In het buitenland kan dat anders zijn, als je bijvoorbeeld mee wil doen aan de Mille Miglia of zoiets. In principe mag je voor een FIVA ID alles aan een auto veranderen zolang het maar period-conform is oftewel het moest in die tijd (bouwjaar + 7 jaar) ook kunnen, zo is mijn 61-er Amazon met LPG installatie, schijfremmen, B20 blok en bredere banden zonder problemen voorzien van een ID; er zijn in Nederland veel rally's waar de organisatie niet onder de motorkap kijkt, dus kan je er gerust een V8 in lepelen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07-12-2016 22:15 #165437
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic FIVA ID
Kijk, toch nuttig om hier op het forum over van gedachte te wisselen.
Dit is nieuw voor mij, je kunt dus heel veel met die 7 jaar.
Had 'onze vriend' dot ook fout...maar toch vind ik het een leuk document.
Ook de sticker op je ruit is blits
Dit is nieuw voor mij, je kunt dus heel veel met die 7 jaar.
Had 'onze vriend' dot ook fout...maar toch vind ik het een leuk document.
Ook de sticker op je ruit is blits
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07-12-2016 22:19 #165438
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic FIVA ID
Wel een duur stickertje..... :silly:
En blijft het geldig, ik dacht dat het ook maar een bepaalde geldigheidsduur heeft?
En blijft het geldig, ik dacht dat het ook maar een bepaalde geldigheidsduur heeft?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07-12-2016 22:51 #165442
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic FIVA ID
Ach, wat is duur.... als je 25 jaar lid bent, dan krijg je pas een duur speldje.
Reken maar uit, entree geld en 25 jaar contributie.
sorry is off topic, maar moest ff
Reken maar uit, entree geld en 25 jaar contributie.
sorry is off topic, maar moest ff
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Singelenberg (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 189
08-12-2016 08:48 #165447
door Pieter Singelenberg (GAST)
sticker?
over wat voor sticker heb je het nou Ed?
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic FIVA ID
Ed van der Zee schreef : Kijk, toch nuttig om hier op het forum over van gedachte te wisselen.
Dit is nieuw voor mij, je kunt dus heel veel met die 7 jaar.
Had 'onze vriend' dot ook fout...maar toch vind ik het een leuk document.
Ook de sticker op je ruit is blits
sticker?
over wat voor sticker heb je het nou Ed?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.