universele dop

Lees meer
28-12-2015 16:15 #156851 door Gert Vegter
universele dop is gemaakt door Gert Vegter
Heeft iemand ervaring met dit gereedschap? Wat ik er tot dusver over heb gehoord, is dat het op zich best goed werkt, mits de bouten of moeren niet te vast zitten. M.a.w het kan handig zijn, maar het nut is beperkt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-12-2015 17:15 #156852 door Ton Everaers
Beantwoord door Ton Everaers in topic universele dop
Zo las ik laatst in het Motorrijwiel een positief verhaal over deze Knipex sleuteltang: www.knipex.com/index.php?id=1216&L=1&page=search

Grijpt alles tussen bekwijdte 0 en 27 mm en is traploos verstelbaar (pakt dus alle maten, ook Engels) met spelingsvrije pasvlakken zodat bouten en moeren niet beschadigen.

Handig om onderweg bij te hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-12-2015 21:49 #156856 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic universele dop
zoals met al het universeel gereedschap, alleen goed om dingen kapot te maken. (of uiterste nood, maar dan voldoet een hamer en bahco ook)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-01-2016 23:11 #157017 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic universele dop
Ik zie dit draadje net pas.
Sinds jaren heb ik twee van deze doppen liggen (ze waren niet duur, ik had er een toepassing voor en dacht dan maar gelijk dubbel kopen mocht er eentje kapot gaan.
De waarheid: een is nog steeds gloednieuw en de ander heeft meer dan eens oud spul, waarvan de zeskant in een vijfkant veranderd was, los gekregen. Dat waren gevallen waar ook een Gripfix (beter bekend als "moordenaar") ook niets bracht.
In maart ben ik op de RetroClassics in Stuttgart waar ze eigenlijk altijd liggen. Meenemen voor iemand?

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-01-2016 10:38 #157088 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic universele dop
Ik heb er al een besteld. Ben benieuwd.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2016 18:09 #157387 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic universele dop
Inmiddels een exemplaar aangeschaft en uitgetest. De eerste indruk is positief, hoewel ik de dop nog niet heb uitgeprobeerd op extreem vast zittende bouten of moeren. Maar ook al mocht het dan niet bruikbaar zijn, dan nog blijft het in veel situaties een handig stukje gereedschap. Ook kun je er dingen als haakjes en schroefoogjes mee los- en vastdraaien. Geen weggegooid geld dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.