SIEB is dood, einde onderdelenvoorziening ??

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
09-05-2015 20:24 #151218 door Jan van Bochove
SIEB is dood, einde onderdelenvoorziening ?? is gemaakt door Jan van Bochove
Sieb, slopen in eigen beheer is niet meer..........
Tot april 2015 kon je je kenteken opsturen naar de RDW met een verklaring dat je je auto van 15 jaar of ouder zelf gedemonteerd had.
Dat is helaas niet meer mogelijk omdat de sloperij-lobby bij de overheid aangekaart heeft dat er auto's op milieu-belastende wijze gesloopt werden in achtertuinen en andere onverantwoorde plekken.

www.stiba.nl/einde-sloop-in-eige ... april-a-s/

Ik heb alleen al 3 Volvo 245's gedemonteerd en heb nu nog steeds lol van de berg onderdelen die daar vanaf kwamen.
Helaas maakt de nieuwe regeling dat wat lastiger; alle personenwagens, ongeacht leeftijd dienen via erkende sloperijen te worden ontmanteld.
Vraag is nu; hoe incompleet mag je een auto inleveren?
Ik heb er nog geen ervaringen mee maar makkelijker wordt het er in elk geval niet op.

Laat ik maar zuinig wezen op mijn trofeeën (de uitgeslepen chassisnrs. en typeplaatjes)


Bijlage:





Voordat iemand over de afgebeelde chassisnrs. begint; is geen fraude meer mee mogelijk, bijbehorende kentekens zijn door RDW ingenomen en uit het kentekenregister verwijderd.

Jammer, ik vond het altijd wel leuk zo'n demontage-sessie.
Wil je weten wat er nog wél in eigen beheer gesloopt mag worden, kijk dan op RDW;

www.rdw.nl/Particulier/Paginas/ ... drijf.aspx

groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2015 21:07 #151224 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic SIEB is dood, einde onderdelenvoorziening ??
Van auto's die ik heb gesloopt hield ik enkel de casco's over tesamen met waardeloze onderdelen erop/erin.
Deze werden keurig door een sloop in de buurt opgehaald en kreeg ook een vrijwaring op zo'n manier kan het nog steeds dan lijkt me?

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2015 21:12 #151226 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic SIEB is dood, einde onderdelenvoorziening ??
Je kunt een auto toch nog altijd exporteren naar Hintergarten? Gewoon zeggen dat je hem exporteert, platen inleveren en klaar. Kun je met een auto doen en laten waar je zin in hebt. Of is dit met de aanpassing ook afgelopen? Want je hoefde nooit aan te tonen waar je de wagen naartoe hebt geexporteerd.

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2015 21:15 #151227 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic SIEB is dood, einde onderdelenvoorziening ??

"Kevin de Leuw" schreef:
Van auto's die ik heb gesloopt hield ik enkel de casco's over tesamen met waardeloze onderdelen erop/erin.
Deze werden keurig door een sloop in de buurt opgehaald en kreeg ook een vrijwaring op zo'n manier kan het nog steeds dan lijkt me?

Dat kan inderdaad nog steeds, al zie ik ook wel nadelen.
Onderdelen kun je soms het beste gewoon gemonteerd bewaren tot je ze nodig hebt.
Dat was dus gewoon een kwestie van afmelden als gesloopt in eigen beheer en lekker laten staan.
Dat kan dan dus niet meer.
Ook voor bangers is het denk ik vervelend.
Die crossen denk ik het liefst zonder kenteken.
Zouden er nog mazen zijn? Export?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-05-2015 21:23 #151228 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic SIEB is dood, einde onderdelenvoorziening ??
Zojuist even gekeken op de site van de RDW, ik ga er even vanuit dat die up-to-date is. Uitvoeren kan nog steeds op de oude manier: voor nog geen 11 euro en een ritje naar de RDW ben je klaar en kun je van elke auto een plantenbak maken, of een aanhanger of verzin iets leuks. :)

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-05-2015 20:52 #151311 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic SIEB is dood, einde onderdelenvoorziening ??

"Gertjan Tillema" schreef:
Je kunt een auto toch nog altijd exporteren naar Hintergarten? Gewoon zeggen dat je hem exporteert, platen inleveren en klaar. Kun je met een auto doen en laten waar je zin in hebt. Of is dit met de aanpassing ook afgelopen? Want je hoefde nooit aan te tonen waar je de wagen naartoe hebt geexporteerd.


Even off-topic Gertjan. Ik had nog nooit van het merk Barkas gehoord laat staan dat ik er ooit een gezien heb. Is een heel leuk model en dat zie er zomaar een langs de weg staan als reclame bord. Vandaag reed ik vanuit Nijmegen door Mook en daar staat er een aan de rechter kant van de weg in een weiland, heel jammer eigenlijk.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
14-05-2015 09:24 #151320 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic SIEB is dood, einde onderdelenvoorziening ??
Die uitvoer is natuurlijk altijd nog mogelijk maar niet iedereen zit in de buurt van een RDW-balie.
Je moet er echt naar toe rijden, kost je tijd en brandstof, terwijl ik nu de handel opstuurde en klaar.

Maar het is een mogelijkheid, dat klopt.
En inderdaad, als je een sloperij kent die een gestript wrak willen innemen is het ook geen punt.
Ik ben overigens wel benieuwd of er "een minimum" is aan auto bij inleveren.
Als je met alleen het chassisnummer en de kentekenplaten aan komt wandelen zal het niet goed gaan denk ik....... :o
Maar een auto zonder antenne is geen probleem :)

Is er een (wettelijke) regeling voor??
Nederland regelland, als er geen regel voor is dan komt het nog wel :twisted:

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.