Bugatti aangereden

Lees meer
18-04-2015 12:27 #150582 door Gert Vegter
Bugatti aangereden is gemaakt door Gert Vegter
Zie je ook niet elke dag: een Bugatti van ca. 90 jaar oud die aangereden wordt en vervolgens een woning binnenrijdt:
www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=147932

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
19-04-2015 13:17 #150606 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Bugatti aangereden
Pfff, de rillingen lopen over m'n rug.
Moet je niet aan denken, gelukkig nog relatief goed afgelopen.......

Ik speel al zo lang ik de combi restaureer met de gedachte nét onder de carrosserie extra verlichting aan te brengen die met name in het donker de zijdelingse zichtbaarheid helpen vergroten.
Beetje het idee van de Amerikaanse lampen opzij van de 240, geel voor, rood achter maar dan onder de carrosserie en een beetje terugvallend.
Zo vallen ze dan op bij schemer maar springen niet direkt in het oog als je om de auto heen loopt.

Maar ja, dit ongeval vond plaats op klaarlichte dag en zelfs ambulances worden soms nog over het hoofd gezien met alle toeters en bellen aan :o

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2015 19:38 #150615 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Bugatti aangereden
De rillingen lopen ook over mijn rug, vooral omdat het mij herinnert aan een soortgelijke ervaring die mij in 1989 overkwam met mijn toenmalige en dagelijks gebruikte MGB. Ook op klaarlichte dag en nota bene op een met verkeerslichten beveiligde kruising, maar dan eentje waarbij het verkeer vanuit de tegengestelde richting tegelijk met jou groen licht krijgt en het verkeer dat linksaf wil slaan dus moet wachten totdat er geen tegenliggers meer zijn. De chauffeur van een busje (ook weer een busje... :twisted: ) dacht daar anders over en ramde mijn MG vol in de flank, waardoor de auto een draai van 180 graden maakte. Zelf had ik geen letsel, maar het was vooral sneu omdat een half jaar eerder juist nieuwe spatborden en portieren waren geplaatst (vanwege roest) en de complete wagen opnieuw was gespoten.
Maar de chauffeur van het busje, een bekende fotograaf uit Noord Nederland en niet gespeend van arrogantie, had zowaar nog een extra verrassing voor mij in petto. Hij weigerde het schadeformulier mede te ondertekenen omdat hij dacht dat ik deels op de verkeerde weghelft zat. Onzin natuurlijk (ik zou in dat geval regelrecht op een vluchtheuvel zijn afgestevend), maar ik was WA-verzekerd en moest mijn gelijk c.q. onschuld dus bewijzen, hetgeen alleen lukte met drie getuigenverklaringen en een stapel foto's. Na in totaal drie maanden wachten volgde de schadevergoeding. In die periode reed ik trouwens elke dag zonder problemen met een Skoda 1101 uit 1949 naar mijn werk 8-) , was ook wel een bijzondere ervaring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2015 20:54 #150616 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Bugatti aangereden
Ach,
't is toch maar een allang afgeschreven ouwe auto.
Zaakje voor de verzekering of anders total loss en schrootwaarde. De verzekering behoudt het karkas...

'k Kom net terug van de Techno Classica in Essen. Kan geen over de top gerestaureerde Mercedes meer zien.
En als je naar de prijs van een item moet vragen, dan kan je het niet veroorloven.
Rij maar gewoon Amazon of zo, kan je ook bij de ingang parkeren ( P1) .





The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2015 11:02 #150623 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Bugatti aangereden
Nog een foto van de Bugatti uit het Dagblad van het Noorden.
De schade bestaat o.m. uit een afgebroken achterwiel en een ontzette achteras.
In 2009 zou de auto van eigenaar zijn verwisseld voor 200.000 euro... :shock:
Kenteken lijkt me overigens eerder Engels dan Belgisch.
Zie ook hier .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.