Kent iemand hier deze '68er Amazon?

Lees meer
11-01-2015 10:44 #147219 door Ivo Berendsen
Kent iemand hier deze '68er Amazon? is gemaakt door Ivo Berendsen
Bijlage:


Hallo iedereen!

Ik ben zoekende naar een Amazon als Daily en bendeze tegen gekomen op MP.
Op het eerste oog lijkt dit een leuke auto, er is reeds een eerste contact geweest met de eigenaar.

De auto staat voor mij ongeveer aan de andere kant van het land en ben dus benieuwd of er hier mensen zijn die mij meer kunnen vertellen over de auto!

Klopt het dat een '68er iig de meerdelige stuurkolom heeft?
En wat zijn de belangrijkste punten waar je naar kijkt als je een Amazon wil kopen?

Alvast bedankt en wellicht tot een meeting/beurs ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2015 11:45 #147222 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?
Was dat niet die amazon die lang als "hotrod" om MP stond?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2015 11:51 #147223 door Ivo Berendsen
Beantwoord door Ivo Berendsen in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?
Klopt inderdaad, ik was benieuwd of iemand de auto "live" heeft gezien, ivm een paar oppervlakkige plekjes.

De eigenaar komt als een oprecht persoon over en de auto is in 2009 helemaal aangepakt.

Ik kan me voorstellen dat het aanpassen van een Amazon voor veel mensen op dit forum als vloeken in de kerk is, en ben dan ook benieuwd hoe forumleden aankijken tegen de vraagprijs van 5500,-

De motor is in 2009 vervangen voor een 2,3 (?) en weet dus niet of dit bij de RDW een probleem zou opleveren.

Alvast bedankt voor je reactie, ik lees me op dit moment in maar alle tips zijn van harte welkom :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2015 13:20 #147225 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?
Staat nog steeds op Marktplaats link.marktplaats.nl/m877186365
Ik ken de auto of verkoper niet.
Of je met de vermogenstoename langs de RDW moet kun je het beste even bij de RDW checken.
Volgens mij niet want de auto is van voor 1973.
Bovendien is het aantal cilinders gelijk gebleven en is de basis zelfs gewoon een blok zoals dat er origineel in zat.
Volgens mij hoef je voor een auto van na 1973 ook pas langs de RDW voor een toename van meer dan 40 of 50% en je had al Amazons met 115PK dus dan hoeft dat ook ik dat licht niet met 160PK.

Voor het blok zou ik het wel een leuke auto vinden, 160PK eruit halen is niet goedkoop.
De rest van de auto moet je van houden qua smaak. Als dat zo is, lijkt het me veel auto voor 5500 euro omdat hij ook nog eens helemaal is aangepakt.

Houd er wel rekening mee dat een andere APK keurmeester anders tegen zaken aan kan kijken dan degene die de afgelopen APK heeft gedaan. Zo had hij volgens mij niet goedgekeurd mogen worden zonder achter nummerplaatverlichting en weet ik ook niet of de plak reflectoren achter wel afdoende zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2015 15:14 #147230 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?
Volgens mij is er intussen wel kentekenplaatverlichting gemonteerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2015 15:55 #147231 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?
Gezien de tekst bij de MP-advertentie is de foto van de B18 dus blijkbaar verouderd. Overigens vertoont deze 80-18-FJ opvallend veel gelijkenis met de DR-12-57, ook een gemodificeerde Amazon uit 1968 met zonneklep, rood gespoten wielen, banden met whitewalls, hetzelfde matzwarte spuitwerk en eenzelfde B23-motor. Heeft de ene eigenaar het van de andere afgekeken? Nog meer toeval: beide eigenaren hebben hun Amazon sinds 2008.
Een artikel over de DR-12-57 en zijn eigenaar is te vinden in het “Automobiel Klassiekermagazine” d.d. januari 2015, dat in deze “custom car special” voor het eerst in zijn lange bestaan aandacht besteedt aan hotrods of wat daar voor door moet gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2015 16:09 #147233 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?

"Gert Vegter" schreef:
Gezien de tekst bij de MP-advertentie is de foto van de B18 dus blijkbaar verouderd.

Er hoeft toch geen B23 uit bijvoorveeld een 240 in te zitten om op een 2,3 liter uit te komen?
Dit kan ook door inwendig aanpassen van een B18/B20 door opboren en andere krukas etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2015 16:50 #147234 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?

"Lars Rengersen" schreef:
Er hoeft toch geen B23 uit bijvoorveeld een 240 in te zitten om op een 2,3 liter uit te komen?
Dit kan ook door inwendig aanpassen van een B18/B20 door opboren en andere krukas etc.

Klopt natuurlijk, dat zou ook kunnen, maar tot 2300 cc opboren wordt zelden gedaan. De foto zou dan idd wel actueel zijn. Zal eens informeren bij de verkoper.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2015 18:01 #147236 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?
Tricky 2.3L in een 1.8....zelfs in een 2L...
Destijds met Ben over gesproken om mijn 1.8 op te boren naar 2, maar dit was zelfs al tricky ivm mogelijke holle ruimten/bellen in het blok. Dus toen een 2L opgeboord naar 2.1+....maar geen 2.3L. De stap hierna zou een grotere slag van de zuigers zijn dmv een andere krukas en zou je bij een 2L op 2.5L kunnen uitkomen...

Dus 2.3L uit een 1.8L....uitzondering lijkt mij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2015 20:25 #147237 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Kent iemand hier deze '68er Amazon?
Na 44 jaar ervaring met de automotive sector lijkt dit mij een typisch geval van "de teleurstelling van de eeuw".

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.