Is dit verstandig, help mij!

Lees meer
29-12-2014 18:27 #146838 door Ewout de Leeuw
Is dit verstandig, help mij! is gemaakt door Ewout de Leeuw
Beste forumleden.

Ik ben een beetje aan het oriënteren voor mijn eerste auto.
De Volvo 244 van rond 1970 heb ik altijd al mooi gevonden. Is het verstandig om dit als beginnersauto te nemen?
Ik heb totaal geen verstand van auto's dus er moet geen uitgebreide handleiding zijn om de auto te kunnen gebruiken.

Graag zie ik uw reactie tegemoet.
Groet,
Ewout

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
29-12-2014 18:52 #146839 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Is dit verstandig, help mij!
Hoi Ewout,

Gewoon even heel eerlijk recht-toe-recht-aan ; lijkt mij niet verstandig.
Ik zal proberen te motiveren;

Een goede oldtimer kost gewoon 10.000 - 15.000 euro, dát er eentje in die prijsklasse staat hoeft nog niets te zeggen helaas.
Maar je zou er eentje kunnen treffen die goed is en in die prijsklasse valt.(Met goed bedoel ik dan een auto waarmee jij zonder speciale kennis / instructies kunt rijden gedurende de eerste 5 jaar met normaal onderhoud.)

Dat geld moet je dan maar hebben liggen.....

Daar komt bij dat als je rijles gehad hebt in een moderne auto (nog nooit een rijschool gezien trouwens met een oldtimer :lol: ) dan weet je niet wat je mee maakt als je in een '70 jaren auto stapt.
Als het een 2-serie is dan tref je het nog niet eens beroerd (zonder de nog oudere modellen te willen beledigen) maar de rijeigenschappen zullen je óf charmeren, óf irriteren.

Ik denk dat het goed is als je je (zoals je nu ook doet ;) eerst nog eens goed oriënteert en dan een beslissing neemt.
Als er wordt er alleen besloten op basis van (jeugd)sentiment kom je wellicht van een koude kermis thuis.