Volvobeurs 2014 verslagje

Lees meer
29-09-2014 15:05 #144003 door Lars Rengersen
Volvobeurs 2014 verslagje is gemaakt door Lars Rengersen
Ik heb weer genoten, organisatie bedankt!
Een kort verslagje op mijn blog www.oudevolvo.nl/2014/09/28/volv ... -rosmalen/
Hoogtepunt voor mij was inzage in hoe taxaties werken.
Wat ik me nog afvraag is: wat betekend <waarde> rest <waarde?



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2014 15:10 #144004 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volvobeurs 2014 verslagje
Restwaarde?

Al lijkt mij die voor sommige onderdelen wat hoog..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2014 15:22 #144005 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvobeurs 2014 verslagje
Zou ik ook gokken en dan misschien analoog aan afschrijving zoals uitgewerkt bij de revisiemotor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2014 20:35 #144011 door Hans
Beantwoord door Hans in topic Volvobeurs 2014 verslagje
waarde is de nieuwwaarde.
bij de volgende taxatie geldt de restwaarde.

met wat accessoires kan je taxatie dus aardig oplopen;
ikzelf heb b.v.:
€ 100,-- audio
€ 200,-- mistlampen
€ 200,-- hoofdsteunen
€ 200,-- trekhaak
€ 400,-- LM velgen
€ 200,-- achterruitverwarming
€ 400,-- getint glas
€ 500,-- LPG
€ 500,-- overdrive
+
€ 2.700,-- extra (!)

bij verkoop krijg je dit er never voor; bedrag is alleen leuk als je flink schade rijdt of als je auto last krijgt van spontane zelfontbranding :o
voor de rest zie je de waarde alleen maar terug in je verzekeringspremie.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2014 20:46 #144012 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvobeurs 2014 verslagje
Dankje Hans, weer wat geleerd.
Wat ik me dan afvraag: Hoe komen die bedragen tot stand?
Waarom schrijft een airco bijvoorbeeld veel harder af dan een overdrive (van 2000 naar 500 versus 1000 naar 500) en waarom is de waardefactor van een combi (35 euro) lager dan die van een sedan (37 euro)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2014 21:11 #144014 door Hans
Beantwoord door Hans in topic Volvobeurs 2014 verslagje
tja, die bedragen zullen wel ervaringscijfers zijn die "iemand" ooit heeft samengesteld en deze parameters zijn een handvat voor de verschillende taxateurs binnen onze club zodat ze redelijk op dezelfde waarde voor een auto uitkomen.
het is inderdaad vreemd dat een Combi lager scoort dan een Sedan; als je er eentje zoekt dan is het omgekeerde de realiteit.
taxaties blijven natuurlijk lastig; wat is de waarde van een auto :roll: zoals ik al aangaf is voor mij de taxatie hoofdzakelijk voor de verzekering, zodat je goed gedekt bent bij eventuele schade.
als je je auto wil verkopen is die taxatiewaarde meestal niet reëel, dan geldt de waarde van "wat een gek (lees: liefhebber) er voor geeft".

het feit dat er bij een taxatie geen meter met een auto gereden wordt vind ik ook nogal discutabel.
door het feit dat er een recente APK op de auto zit wordt er maar van uitgegaan dat de techniek in orde is.
ik weet niet hoe andere taxateurs -buiten de club- dit doen; proefrit of niet?

bij de GIO kan je je auto tegenwoordig zelfs online laten taxeren. ik weet niet exact hoe dit in z'n werk gaat, ik hou 't maar bij een gezellige clubtaxatie :)

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2014 08:36 #144027 door John Haazen
Beantwoord door John Haazen in topic Volvobeurs 2014 verslagje
Dan heb je ook nog de “Gerechtelijk beëdigd en gecertificeerd makelaar/taxateur klassieke en hedendaagse motorvoertuigen”.
Tot op heden laat ik mijn klassiekers taxeren bij www.o-t-o.nl/
Deze taxaties zijn veel duurder dan de clubtaxaties. Wegen taxaties door een dergelijke taxateur zwaarder? Ik weet het niet meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.