Garagevloer coating

Lees meer
28-09-2014 13:56 #143947 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Garagevloer coating
Ronald, met 30x30 tegels, zie kop van dit bericht.. :P

Met plavuizen gaat goed, maar als er iets hards op de grond kletterd valt er snel een bluister af, of heb je een barst in de plavuis. Wat ik een prachtige oplossing vind is een soort kunstof/rubberen tegels die zijn 50x50cm, kunnen tegen zuren en olien/benzine's. En redelijk tegen las-spatten. Je lijmt ze op de grond en kit de voegen. Maar is niet de goedkoopste oplossing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Robert van Es (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
30-09-2014 11:55 #144035 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic Garagevloer coating
Volgens mij wordt dit als we niet opletten een onderwerp van zoveel smaken zoveel meningen.....
Om bij het afvlinderen van een betonvloer deze "oliebestendig" te maken (niet meer stuivend en/of absorberend) dan moet als ik het goed heb tijdens het vlinderen een toevoegmateriaal over de vloer worden gestrooid en ingevlinderd. Dat lukt dus niet meer als ie eenmaal klaar is ;)
Op de balkons van mijn vorige huis heb ik eencomponent-coating gebruikt met fijn zand erdoor als antislip. Op een balkon was dit al niet duurzaam en liet het na verloop van tijd redelijk makkelijk op delen los. Zou ik voor een garagevloer zelf nooit gebruiken.
Ik heb mijn garage (ca. 3 x 10 m) uiteindelijk betegeld. Was een prijs/verwerkingskeuze.
Goede 2 componenten-coating is goed aan de prijs (inclusief voorbewerking en primer) en bovendien moet je daar gedurende de aanbreng- en uithardtijd de gehele garage voor leeg hebben.
Uiteindelijk is dit volgens mij wel de beste/mooiste en makkelijkst schoon te maken oplossing. 2-componenten blijft volgens mij inderdaad gevoelig voor las/slijpspetters.
Ik heb uiteindelijk een restpartij 2e-keus Sphinx antislip tegels op de kop getikt (voor minder dan € 300,-). De 2e keus zit in het niet mooi gelijkmatig voorzien zijn van de antislip (dikke en dunne spetters); lekker belangrijk voor de garage. Zeg dat je nog ruim € 100,- aan lijm, voegmateriaal etc. kwijt bent (naast de uurtjes voor het leggen), en dit was voor mij de oplossing. Ik kon stukkie bij beetje de vloer betegelen en de inventaris herplaatsen gedurende het werk (en uiteindelijk goedkoper dan 2-componenten).
Mooi strak, alleen die voegen zijn natuurlijk niet geheel niet-absorberend, dus daar kan wel wat olie intrekken.
Ik heb al een paar keer een redelijk stuk staal op de vloer laten vallen, maar geen enkele beschadiging tot nu toe (in mijn ervaring gebeurt dat wel bij de bouwmarkt-kwaliteit vloertegels.
Ik moet nog uitvinden hoe de vloer zich houdt bij een restauratie, maar ik ga hem direct onder de auto toch preventief afschermen met hardboard (en lasdekens op de plekken bij het lassen en slijpen); better safe than sorry.
Succes met je afwegingen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vrielink (GAST)
  • Arjan Vrielink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
30-09-2014 13:17 #144038 door Arjan Vrielink (GAST)
Beantwoord door Arjan Vrielink (GAST) in topic Garagevloer coating
www.vekavloeren.nl/

Geen aandelen maar het ligt wel in ons hele pand, kantoor, werkplaats en montage. wat ons betreft een perfecte vloer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2014 13:39 #144040 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Garagevloer coating
Hierbij de beloofde plaatjes:








Trigger voor het vernieuwen van de vloer was dat de schuur toch leeg moest vanwege een anti houtworm/boktor behandeling.
Het stond op het lange termijn wensenlijstje.

Dat van die lasspetters is wel een goed punt!
Ook goed om te horen dat olievlekken op zich wel weer te verwijderen zijn.

Op dit moment neig ik dan toch naar "zo laten". Het is een vloer waarop ook wel geleefd mag worden.
Anders moet ik nog 6 maanden wachten voor het aanbrengen van een coating.







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2014 18:43 #144048 door Dop Dobbel (GAST)
Beantwoord door Dop Dobbel (GAST) in topic Garagevloer coating
Luxe hoor garage met vloerverwarming. Zo'n toevoeging aan de dekvloer die je meevlinderd is de goedkoopste en meest robuuste oplossing. Ik heb een keer een project gedaan waarbij dit toegepast is voor een museum/bezoekerscentrum, wordt ook heel erg strak.
Voor een oplossing achteraf zou ik voor een epoxyafwerking gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
07-12-2014 21:14 #146170 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Garagevloer coating
Om nog een keer even in te breken.

In augustus hebben we een huis gekocht met een royale garage. De achterkant was open en die hebben we dicht laten metselen. In die muur zitten 2 naar binnen draaiende deuren. Deze hebben een speling van 0,1 mm(soms schraapt hij wat) over de huidige vloer. De deuren zijn van kunststof dus kunnen niet geschaafd worden. Ze zijn zo laag omdat de auto erdoorheen moet kunnen.



De dekvloer had helaas een paar gaten en na het uithakken bleek er nog een aantal grote "losse plekken" te zitten.



Omdat ik de vloer nu goed wil hebben voordat ik de werkbanken ga maken, vroeg ik mij af wat ik nu moet doen.
Het oorspronkelijk plan was de gaten uithakken en opnieuw dichtsmeren. Maar nu heb ik er al zoveel uit, dus dat veranderd een beetje de plannen. De smeervloer heeft een dikte van 0,5-1cm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2014 21:39 #146171 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Garagevloer coating
Is de laag die loskomt een egalinelaag? (fijne structuur) of een cementdek laag (grovere structuur, zandachtig)? De hechting op de betonvloer is in elk geval niet goed geweest. Is de betonvloer nog heel, of zitten daar ook fijne scheurtjes in?
Wat je ook doet, je zult eerst een goede primerlaag moeten aanbrengen. En dan een nieuwe egaliserende laag met afdichting. Als het kan iets lager dan de huidige egaliseerlaag, voorzover die er nog is.
Die plastic deuren kunnen zeker niet een beetje hoger gesteld worden?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
07-12-2014 21:51 #146172 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Garagevloer coating
Nee deuren kunnen niet hoger.

Het is een fijne structuur, maar bij bikken kwam er veel zand vrij.

De betonvloer zelf is heel maar die is 100% zeker gescheurd, want de smeervloer is gescheurd op de punten waar het huis draagt.
(het huis zit boven de garage en er lope 3 steunbalken overdwars over de garage)

Hoe bedoel je iets lager dan de huidige en wat bedoel je met afdichtingen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2014 22:33 #146174 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Garagevloer coating
Hmmm. een creatieve constructie dus. Dat verklaart ook de doorbuiging in de balk boven de deur.
Hier is zo op afstand niks zinnigs over te zeggen, behalve dat je vloer ziek is. :shock:

Lager dan de huidige, te dunne en daarom deels afwezige smeervloer en een afdichting, zodat vocht (en olie) er niet in trekken.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
08-12-2014 00:13 #146179 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Garagevloer coating
Helaas kan ik aan tips weinig toevoegen maar ik wil toch wel even zeggen dat jullie prachtige ruimtes hebben zeg!
Heel veel plezier gewenst met die mmoie stallings-en sleutelplekken :D

groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.