- Berichten: 1270
Garagevloer coating
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
Met plavuizen gaat goed, maar als er iets hards op de grond kletterd valt er snel een bluister af, of heb je een barst in de plavuis. Wat ik een prachtige oplossing vind is een soort kunstof/rubberen tegels die zijn 50x50cm, kunnen tegen zuren en olien/benzine's. En redelijk tegen las-spatten. Je lijmt ze op de grond en kit de voegen. Maar is niet de goedkoopste oplossing.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Robert van Es (GAST)
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 120
Om bij het afvlinderen van een betonvloer deze "oliebestendig" te maken (niet meer stuivend en/of absorberend) dan moet als ik het goed heb tijdens het vlinderen een toevoegmateriaal over de vloer worden gestrooid en ingevlinderd. Dat lukt dus niet meer als ie eenmaal klaar is
Op de balkons van mijn vorige huis heb ik eencomponent-coating gebruikt met fijn zand erdoor als antislip. Op een balkon was dit al niet duurzaam en liet het na verloop van tijd redelijk makkelijk op delen los. Zou ik voor een garagevloer zelf nooit gebruiken.
Ik heb mijn garage (ca. 3 x 10 m) uiteindelijk betegeld. Was een prijs/verwerkingskeuze.
Goede 2 componenten-coating is goed aan de prijs (inclusief voorbewerking en primer) en bovendien moet je daar gedurende de aanbreng- en uithardtijd de gehele garage voor leeg hebben.
Uiteindelijk is dit volgens mij wel de beste/mooiste en makkelijkst schoon te maken oplossing. 2-componenten blijft volgens mij inderdaad gevoelig voor las/slijpspetters.
Ik heb uiteindelijk een restpartij 2e-keus Sphinx antislip tegels op de kop getikt (voor minder dan € 300,-). De 2e keus zit in het niet mooi gelijkmatig voorzien zijn van de antislip (dikke en dunne spetters); lekker belangrijk voor de garage. Zeg dat je nog ruim € 100,- aan lijm, voegmateriaal etc. kwijt bent (naast de uurtjes voor het leggen), en dit was voor mij de oplossing. Ik kon stukkie bij beetje de vloer betegelen en de inventaris herplaatsen gedurende het werk (en uiteindelijk goedkoper dan 2-componenten).
Mooi strak, alleen die voegen zijn natuurlijk niet geheel niet-absorberend, dus daar kan wel wat olie intrekken.
Ik heb al een paar keer een redelijk stuk staal op de vloer laten vallen, maar geen enkele beschadiging tot nu toe (in mijn ervaring gebeurt dat wel bij de bouwmarkt-kwaliteit vloertegels.
Ik moet nog uitvinden hoe de vloer zich houdt bij een restauratie, maar ik ga hem direct onder de auto toch preventief afschermen met hardboard (en lasdekens op de plekken bij het lassen en slijpen); better safe than sorry.
Succes met je afwegingen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arjan Vrielink (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
Geen aandelen maar het ligt wel in ons hele pand, kantoor, werkplaats en montage. wat ons betreft een perfecte vloer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Trigger voor het vernieuwen van de vloer was dat de schuur toch leeg moest vanwege een anti houtworm/boktor behandeling.
Het stond op het lange termijn wensenlijstje.
Dat van die lasspetters is wel een goed punt!
Ook goed om te horen dat olievlekken op zich wel weer te verwijderen zijn.
Op dit moment neig ik dan toch naar "zo laten". Het is een vloer waarop ook wel geleefd mag worden.
Anders moet ik nog 6 maanden wachten voor het aanbrengen van een coating.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dop Dobbel (GAST)
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 83
Voor een oplossing achteraf zou ik voor een epoxyafwerking gaan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 886
In augustus hebben we een huis gekocht met een royale garage. De achterkant was open en die hebben we dicht laten metselen. In die muur zitten 2 naar binnen draaiende deuren. Deze hebben een speling van 0,1 mm(soms schraapt hij wat) over de huidige vloer. De deuren zijn van kunststof dus kunnen niet geschaafd worden. Ze zijn zo laag omdat de auto erdoorheen moet kunnen.
De dekvloer had helaas een paar gaten en na het uithakken bleek er nog een aantal grote "losse plekken" te zitten.
Omdat ik de vloer nu goed wil hebben voordat ik de werkbanken ga maken, vroeg ik mij af wat ik nu moet doen.
Het oorspronkelijk plan was de gaten uithakken en opnieuw dichtsmeren. Maar nu heb ik er al zoveel uit, dus dat veranderd een beetje de plannen. De smeervloer heeft een dikte van 0,5-1cm
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
Wat je ook doet, je zult eerst een goede primerlaag moeten aanbrengen. En dan een nieuwe egaliserende laag met afdichting. Als het kan iets lager dan de huidige egaliseerlaag, voorzover die er nog is.
Die plastic deuren kunnen zeker niet een beetje hoger gesteld worden?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 886
Het is een fijne structuur, maar bij bikken kwam er veel zand vrij.
De betonvloer zelf is heel maar die is 100% zeker gescheurd, want de smeervloer is gescheurd op de punten waar het huis draagt.
(het huis zit boven de garage en er lope 3 steunbalken overdwars over de garage)
Hoe bedoel je iets lager dan de huidige en wat bedoel je met afdichtingen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
Hier is zo op afstand niks zinnigs over te zeggen, behalve dat je vloer ziek is. :shock:
Lager dan de huidige, te dunne en daarom deels afwezige smeervloer en een afdichting, zodat vocht (en olie) er niet in trekken.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Heel veel plezier gewenst met die mmoie stallings-en sleutelplekken
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.