Waarschuwing

Lees meer
20-09-2014 10:58 #143601 door Joop van Putten
Waarschuwing is gemaakt door Joop van Putten
Op Marktplaats en op Speurders is een handelaar auto's en onderdelen actief onder de naam Cornelis. Hij komt uit Harlingen.
Zie www.marktplaats.nl/verkopers/4213667.html
Deze handelaar blijkt onbetrouwbaar.
Ik ging in op een set uitklapramen voor mijn Amazon onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat het chroom in zeer goede staat moest zijn. Mij werd verzekerd dat dat zo was. Ik heb betaald en de ruiten ontvangen. Nog niet eerder zulk slecht spul gezien.
Reclameren heeft geen succes en bij dit soort mensen ook geen zin. Voor mij een leer voor de volgende keer en wellicht voor ieder ander een waarschuwing. Er lopen nu eenmaal flessentrekkers rond.
Ter illustratie een detail van een van de ruiten.


In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Stallmann (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-09-2014 18:35 #143617 door Ronald Stallmann (GAST)
Beantwoord door Ronald Stallmann (GAST) in topic Waarschuwing
Jammer dat het zo gaat .

groetjes RONALD

zweeds engels en duits gaat prima samen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-09-2014 19:21 #143620 door Perro
Beantwoord door Perro in topic Waarschuwing
Joop, "in goede staat" is een vrij abstract begrip. Wat voor de één ruim voldoende is wordt door een ander in de schrootbak gegooid. Ik moet wel zeggen dat het naar mijn normen zeker niet omschreven kan worden als izgst maar dat helpt je niet.
Heb je kenbaar gemaakt dat je ontevreden bent en heb je Cornelis een oplossing voor het probleem gevraagd. Je kunt de koop ongedaan maken omdat je stelt dat niet geleverd is wat beloofd is. Het was trouwens beter geweest om de raampjes op te halen, had je van de koop kunnen afzien, of je had een goede foto kunnen vragen (hoe was de foto van de advertentie?). Ik weet ook niet of je de hoofdprijs hebt betaald dat zou je meer recht van spreken geven om de ramen retour te zenden/brengen.
Tot slot vrees ik voor Amazon bezitter "Van der Klip" want die heeft bij Cornelis een spiegel gereserveerd maar als ik de foto zo zie ............ pfff ....... ook niet izgst maarja wat wil je voor een tientje.
Ohja Joop, een flessentrekker is Cornelis niet, dat is iets heel anders. Een flessentrekker maakt er een beroep of gewoonte van om goederen te kopen zonder er voor te betalen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-09-2014 20:38 #143629 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Waarschuwing
Vervelend Joop,

Ik verkoop ook vrij vaak spullen en heb altijd de voorkeur om het af te laten halen. Ook wel eens deals gesloten dat als het niet goed is, ze de spullen mogen terugsturen (verzendkosten beide keren voor hun rekening.) Gelukkig nog niet nodig gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-09-2014 22:08 #143639 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Waarschuwing
Ik heb 100 euro voor de ruiten betaald en ben inmiddels een gewaarschuwd man:) Ik had even verder moeten kijken en dan had ik geweten dat deze Cornelis een handelaar is in rommel.
Die ruiten mag iemand die er dringend om verlegen verlegen zit voor een tientje halen. Ik ga ze niet opknappen en herchromen

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2014 00:19 #143642 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Waarschuwing

"Joop van Putten" schreef:
Ik heb 100 euro voor de ruiten betaald en ben inmiddels een gewaarschuwd man:) Ik had even verder moeten kijken en dan had ik geweten dat deze Cornelis een handelaar is in rommel.
Die ruiten mag iemand die er dringend om verlegen verlegen zit voor een tientje halen. Ik ga ze niet opknappen en herchromen


Oef, dat is wel een serieus bedrag! Balen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2014 23:02 #143686 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Waarschuwing
Dank voor de waarschuwing Joop,

Maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Voor twee raampjes betaal je normaal € 50,00 in plaats van het dubbele en gerenomeerde bedrijven zoals Nordicar (hun gebruikte onderdelenmagazijn is groot en je grijpt bijna nooit mis) of Trans-O-Car en nog een paar anderen, kunnen meestal prima helpen zonder dat je hoeft te leunen op marktplaats.
Verder zou ik die Cornelis gewoon contacten en zeggen dat je de waar terug wilt geven. De wet staat hier aan jouw kant. Bij in gebreke blijven kan je aangifte doen. Een hoop moeite dat wel, maar ik vind het een te serieus bedrag om weg te gooien.
Verdere tip: een gevraagd advertentie op dit forum levert bijna altijd succes op.
Je had je de narigheid dus heel goed kunnen besparen.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2014 23:07 #143687 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Waarschuwing
Helemaal mee eens Teun.
Ik heb verlangd dat de koop ongedaan gemaakt zou worden, maar zonder resultaat. Een verdere escalatie zie ik niet zitten aangezien men mijn adres kent en ik niet het hunne.

Ik heb geleerd ;)

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2014 23:17 #143689 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Waarschuwing
Mocht je een rechtsbijstandverzekering hebben, dan is het toch de moeite om die in te schakelen.
Ik kanerg slecht tegen oplichterspraktijken. Kent iemand die Cornelis?

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2014 23:27 #143690 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Waarschuwing
Ik heb hem alsnog een tweede aanmaning gestuurd. Ik wacht even af.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.