8 miljoen...

Lees meer
22-08-2014 12:34 #142776 door Gert Vegter
8 miljoen... is gemaakt door Gert Vegter
:shock:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2014 14:32 #142781 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic 8 miljoen...
Onderstaand stukje uit autoweek, dus mogelijk zal het verlopig niet meer worden denk ik. Maar 8 miljoen auto's is wel veel en ik doe er zelf aan mee, Ik heb er 4. 3 voor de hobby en 1 om mee te rijden.


Aumacon, een kenniscentrum voor de autobranche, heeft zijn verwachting voor de autoverkoop in 2014 drastisch neerwaarts bijgesteld. De organisatie gaat er nu vanuit dat dit jaar zo'n 380.000 nieuwe auto's worden verkocht, het laagste jaaraantal sinds 1969. Dat maakte het instituut maandag bekend. Eerder ging Aumacon nog uit van ongeveer 415.000 nieuwe verkopen.
Volgens Aumacon-directeur Clem Dickmann kampt de verkoop van nieuwe auto’s in Nederland al langer met fikse tegenspoed en zijn de oorzaken voor de vraaguitval structureel van aard. "De rol die de auto in ons leven speelt, is tanende. Zowel als vervoermiddel als in de rol van statusattribuut is de auto minder belangrijk aan het worden. Een typisch Nederlands verschijnsel, zo lijkt het", stelt Dickmann.
Als voorbeeld geeft de marktkenner dat er in België drie premiummerken in de top 10 van meest verkochte auto's staan. "In Nederland geen één. Het zwaartepunt van de Nederlandse markt zal in 2014 weer verder opschuiven richting de kleinere auto’s'', aldus Dickmann.
De leasemarkt profiteert dit jaar volgens hem van het fiscaal beleid voor de zakelijke rijders, zoals de langere gunstiger bijtellingsregeling. "Deze doen zeker hun werk, waardoor het laatste kwartaal van dit jaar weer extra drukte bij de dealers te verwachten is. Maar dat zal zeker niet in dezelfde mate zijn als eind 2013, en dus onvoldoende om dit jaar nog te redden.''

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.