Ongeluk
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Het is geen Volvo, maar wel een behoorlijk zeldzame auto, ook in Frankrijk, en tot in de puntjes gerestaureerd. Het maakte grote indruk op me, daarom maar even hier delen...
Twee lekke banden en helemaal de weg overgestoken om tegen de boom tot stilstand te komen.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ben Ekeler (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Zegt mijnheer Aart tegen Pino: Ga een ei leggen joh !
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Constant Thomkins
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 102
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 508
Als het een originele PL17 Cabriolet Tigre (1959-1962) is, dan praten we over een zeer kostbaar verlies (€ 21.000, richtlijn Club Panhard & Levassor France ........)
Triest, want hoewel er in Frankrijk nog een aantal actieve clubs zijn, is de onderdelen voorziening moeizaam, dus herstel zal zeker niet eenvoudig zijn.
Panhard is op het einde inderdaad nog in handen van Citroen geweest, die het merk definitief de nek om gedraaid hebben ......
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 102
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 508
Citroen had begin jaren '60 zelf grote problemen : hoewel de DS revolutionair was, was het ook een financieel debacle als gevolg van de vele kinderziekten.
PSA ontstond in de '60 jaren nadat de familie Peugeot kapitaal nodig had en het een NV werd.
PSA nam op zijn beurt midden '70 jaren Citroen over (op verzoek van de Franse regering), dat definitief niet zelfstandig verder kon.
Renault heeft een iets andere geschiedenis : de RN (Régie Nationale) ontstond na de 2e WO omdat Renault genationaliseerd werd nadat dhr Renault schuldig bevonden was aan collaboratie met de Duitsers.
Verhalen uit de oude doos - staan van tijd tot tijd in het Franse blad 'Gazoline' ...... mooi blad !
En anno 20nu is PSA in grote problemen .... !
(+ vele andere merken natuurlijk; Renault schijnt het relatief minder slecht te doen)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 102
Het verhaal van Citroën. Waarom was Citroën altijd quasi failliet? Omdat mijnheer Citroën overmoedig was, wou altijd het nieuwste van het nieuwste qua technologie en productieproces en dat kostte handen vol geld. Dus ook al verdiende ze handen vol geld aan hun producten (de Traction Avant, de DS en de 2PK hebben goed geld opgebracht), het werd 'vergooid' aan André (was dat zijn voornaam?) zijn projectjes.
Niet voor niets dat Michelin belangen genomen heeft in Citroën, anders was het al lang failliet geweest.
Heb een boek over Citroën, en hun geschiedenis leest echt als een roman. Daartegenover zijn alle andere boeken maar een saaie bedoeling
Ow: bij de fusie van PSA en Citroën is er ook afgesproken dat Peugeot de cabrio's maakt en Citroën de race/rally-wereld doet. Ook iets dat maar weinig mensen weten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
- Offline
- Elite-lid
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
- Berichten: 267
Sorry.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Pieter Jansens
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 102
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.