Ongeluk

Lees meer
02-09-2013 21:05 #131634 door Tom Steverink
Ongeluk is gemaakt door Tom Steverink
Ik was vrijdag en zaterdag in Parijs en op weg naar de Eiffeltoren zag ik dit op de Quai Branly, dat is vlakbij de toren....


Het is geen Volvo, maar wel een behoorlijk zeldzame auto, ook in Frankrijk, en tot in de puntjes gerestaureerd. Het maakte grote indruk op me, daarom maar even hier delen...
Twee lekke banden en helemaal de weg overgestoken om tegen de boom tot stilstand te komen. :cry:




Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ben Ekeler (GAST)
  • Ben Ekeler (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-09-2013 21:25 #131635 door Ben Ekeler (GAST)
Beantwoord door Ben Ekeler (GAST) in topic Ongeluk
punaise, ca fait du mal :(

Zegt mijnheer Aart tegen Pino: Ga een ei leggen joh !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2013 22:11 #131639 door Constant Thomkins
Beantwoord door Constant Thomkins in topic Ongeluk
inderdaad dood zonde want erg zeldzaam. ik herinner me , jaren geleden, op een tocht binnen door frankrijk naar het zuiden, met Brutus mijn trouwe en snelle oranje 140 reismakker een wit klein cabriootje te hebben gespot dat ik niet meteen herkende.De jacht werd ingezet maar de kleine witte rakker gaf zich niet zomaar gewonnen.Na zo n anderhalf uur kon ik eindelijk zien waar het om ging, de eigenaar had zich op een terras geinstalleerd voor een kopje koffie.Hij had in zijn spiegel iets oranjes aan zien komen met grote super oscar lampen erop wat hij weer niet onmiddelijk herkende en had gedacht dat nooit.Was weer een van die leuke ontmoetingen onderweg die veel plezier geven.Precies dezelfde auto .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2013 11:26 #131642 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Ongeluk
Lijkt mij een Panhard? Iets Frans, nog onder leiding van Citroën geweest. Volledig (of toch groot deel) uit Alu gemaakt...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2013 12:58 #131643 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Ongeluk
Aan de foto's te zien is het een Panhard PL17.

Als het een originele PL17 Cabriolet Tigre (1959-1962) is, dan praten we over een zeer kostbaar verlies (€ 21.000, richtlijn Club Panhard & Levassor France ........)

Triest, want hoewel er in Frankrijk nog een aantal actieve clubs zijn, is de onderdelen voorziening moeizaam, dus herstel zal zeker niet eenvoudig zijn.

Panhard is op het einde inderdaad nog in handen van Citroen geweest, die het merk definitief de nek om gedraaid hebben ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2013 13:28 #131644 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Ongeluk
Waren ze anders ook wel geweest waarschijnlijk. Het is niet voor niets dat toen alle merken samen zijn gegaan, met de vorming van PSA en Renault. Ging toen echt slecht ginder...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2013 18:47 #131650 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Ongeluk
Ja, Panhard was te duur in productie en had geen kapitaal om nieuwe ontwikkelingen te doen; had het dus nooit zelfstandig gered. Jammer want ze hadden wel bijzondere ontwerpen.

Citroen had begin jaren '60 zelf grote problemen : hoewel de DS revolutionair was, was het ook een financieel debacle als gevolg van de vele kinderziekten.

PSA ontstond in de '60 jaren nadat de familie Peugeot kapitaal nodig had en het een NV werd.

PSA nam op zijn beurt midden '70 jaren Citroen over (op verzoek van de Franse regering), dat definitief niet zelfstandig verder kon.

Renault heeft een iets andere geschiedenis : de RN (Régie Nationale) ontstond na de 2e WO omdat Renault genationaliseerd werd nadat dhr Renault schuldig bevonden was aan collaboratie met de Duitsers.

Verhalen uit de oude doos - staan van tijd tot tijd in het Franse blad 'Gazoline' ...... mooi blad !

En anno 20nu is PSA in grote problemen .... !
(+ vele andere merken natuurlijk; Renault schijnt het relatief minder slecht te doen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2013 22:50 #131665 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Ongeluk
Met als kleine extra, het was de Franse regering die de fusie van Peugeot, Panhard, Citroën (en nog zo'n paar kleine Fransen, zoals Talbot als ik me niet vergis) min of meer eiste. Zij hadden hun handen al vol met Renault de kop boven water te houden en zij konden alle noodlijdende firma's niet onder hun hoede nemen.

Het verhaal van Citroën. Waarom was Citroën altijd quasi failliet? Omdat mijnheer Citroën overmoedig was, wou altijd het nieuwste van het nieuwste qua technologie en productieproces en dat kostte handen vol geld. Dus ook al verdiende ze handen vol geld aan hun producten (de Traction Avant, de DS en de 2PK hebben goed geld opgebracht), het werd 'vergooid' aan André (was dat zijn voornaam?) zijn projectjes.
Niet voor niets dat Michelin belangen genomen heeft in Citroën, anders was het al lang failliet geweest.

Heb een boek over Citroën, en hun geschiedenis leest echt als een roman. Daartegenover zijn alle andere boeken maar een saaie bedoeling :lol:

Ow: bij de fusie van PSA en Citroën is er ook afgesproken dat Peugeot de cabrio's maakt en Citroën de race/rally-wereld doet. Ook iets dat maar weinig mensen weten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • 11654-dummy
  • 11654-dummy's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Lees meer
03-09-2013 22:57 #131666 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Ongeluk
Tja het is natuurlijk heel vervelend. Maar alle nadelen hebben voordelen. Nu zijn er weer wat onderdelen beschikbaar die bijna niet te vinden zijn.
Sorry.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2013 23:00 #131667 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic Ongeluk
Haha... Laten we allemaal onze P1900 kapot rijden zodat de overblijvende onderdelen hebben... Positive thinking indeed :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.