Internationaal....

Lees meer
18-07-2013 15:29 #129969 door Tom Steverink
Internationaal.... is gemaakt door Tom Steverink
Mijn Amazon Combi begon volgens de vorige eigenaar zijn leven in Luxemburg in handen van de toenmalige voorzitter van de V44 vereniging. In Nederland aangekomen kreeg hij kenteken GK-79-LV op gele kentekenplaten en werd gerestaureerd. Toen ik hem kocht van de tweede eigenaar heb ik het kenteken laten veranderen in AM-67-89 en blauwe platen. En nu is-ie officieel een fransman: CW-819-CX op zwarte platen met zilveren letters/cijfers. (En heet nu 122S Break....)
Nogal een reiziger he? :lol:

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-07-2013 22:22 #130012 door Rutten
Beantwoord door Rutten in topic Internationaal....
Zo heeft mn pa voor de Amazon een Renault R4 gehad uit 1964. Deze hebben we in België gekocht (om te restaureren). De auto had toen nog Franse platen, toen we deze eraf haalden kwamen de oude kentekens tevoorschijn, deze waren op de lak van de auto geschilderd. Toen de restauratie klaar was en de auto gekeurd was bij de RDW kregen we ineens telefoon. RDW kon geen kenteken afgeven, want datzelfde chassisnummer stond nog in Engeland ingeschreven... Ze hebben dit uitgezocht en de auto bleek niet goed te zijn uitgeschreven in Engeland. Omdat het stuur nog gewoon links zat gaan we ervan uit dat de auto in Frankrijk is geleverd, daarna in Engeland heeft rondgereden om vervolgens weer in Frankrijk terug te komen. Hierna hebben wij de auto in België gekocht, en naar Nederland geïmporteerd. Waar hij nu rondrijd weten we helaas niet. Hij heeft wel nu sinds het voorjaar weer nieuwe APK (na een half jaar verlopen te zijn geweest). ;)

Mvg Guy

Volvo 164 1972 B30a 4 handbak
Batavus mot'o-mat 1962 JLO-piano GA50 Automaat
Batavus MK4 1975 Sachs 50/4CF NL 4 voetbak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-07-2013 10:38 #130014 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Internationaal....
Leuk draadje, ik heb in restauratie een bordeaux rode 164, kenteken LF-63-FH, ooit in Nederland begonnen.
Helaas kan ik dit kenteken niet achterhalen.
Toen geëxporteerd naar België en jaren in bezit van de eerste eigenaar, die er onder andere in trouwde met zijn Poolse vrouw.


Hij had de wagen al een tijd geleden doorverkocht, de nieuwe Belgische eigenaar was begonnen met de restauratie maar kon dit - vanwege hoge leeftijd - niet meer afronden.
Toen heeft hij hem teruggekocht en zo trof ik hem aan, onder een dike laag stof, maar de body al helemaal klaar, zelfs getectyleerd.




Zo heb ik deze wagen twee jaar geleden gekocht in België, vlak onder Maastricht.
Inmiddels het blok gereviseerd.
Komende week gaat hij naar de hal om verder afgebouwd te worden.






Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.