Het vleesch is zwak... Nog een Amazon gekocht

Lees meer
14-12-2012 11:42 #121185 door Dennis Boxem
Het vleesch is zwak... Nog een Amazon gekocht is gemaakt door Dennis Boxem
Al bijna vier jaar rijdt ik dagelijks in mijn Combi en inmiddels is hij op alle mogelijke punten gelast en verbeterd. Nu is het tijd voor de volgende stap: de motor aanpakken en de lak eens flink onder handen nemen. Maar dan? Een modern bakkie kopen om een paar maanden in te rijden? Dat kon ik toch ook niet over mijn hart verkrijgen. Ik ben verknocht aan het rijden in de Amazon en hoewel we ook een moderne gezinsauto hebben kies ik vrijwel altijd voor de Ama. Dus maar voor belachelijk weinig een P130 gekocht, met nog twee weken APK. Een 1970'er net kleurnummer 46 met een grijswit dak.

De pluspunten? Een als nieuw interieur, een motor met prima compressie, RVS bumpers, en een volledig roestvrije voorkant. Nadelen? Twee afgeschreven deuren, een verrotte dorpel links, een lekkende benzinetank en een radiateur die zijn beste tijd heeft gehad. Oh, en een vrouw die meewarig haar hoofd schudde (maar die is alweer bijgedraaid).

Gelukkig had ik nog een paar goede deuren en een benzinetank liggen. Net als een halve dorpel (ik vervang alleen het rotte deel, ben intussen handig genoeg met een lasapparaat en de reproductiedorpels passen voor geen meter.) Als iemand nog voor weinig een goede radiateur weet (versie met expansievat) dan hou ik me aanbevolen.

grtz!

Dennis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-12-2012 11:54 #121187 door Dennis Boxem
Beantwoord door Dennis Boxem in topic Het vleesch is zwak... Nog een Amazon gekocht


Oh, en als bonus een spiksplinternieuw GT stuur!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-12-2012 16:09 #121190 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Het vleesch is zwak... Nog een Amazon gekocht
Gaaf! Ik heb hem op marktplaats zien staan. Leuke auto!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-12-2012 16:44 #121191 door k den Besten
Beantwoord door k den Besten in topic Het vleesch is zwak... Nog een Amazon gekocht
Mooie auto! Het valt me nog wel eens op dat ze in vergelijking met andere oldtimers helemaal niet zo duur zijn. En als je dan ziet wat voor ´n kwaliteit auto je dan koopt;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-12-2012 17:42 #121192 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Het vleesch is zwak... Nog een Amazon gekocht
Zwakkeling!
Ik heb nog een radiator voor je. Toch dezelfde als de eerste jaren 140? Als je woensdag komt, neem ik hem mee.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-12-2012 18:04 #121193 door Dennis Boxem
Beantwoord door Dennis Boxem in topic Het vleesch is zwak... Nog een Amazon gekocht
Klasse Rob!

Ik ben er inderdaad woensdag, al is me nog niet helemaal duidelijk waar... als in het exacte adres.
Maar dat hoor ik vast van je.

grtz!

Dennis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2012 11:53 #121208 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Het vleesch is zwak... Nog een Amazon gekocht
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :D

Wat is er veel te koop he, en voor weinig.
groot gelijk, als je de ruimte hebt moet je nu kopen.
De prijzen zijn soms te laag om te laten staan ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-04-2013 10:35 #125759 door Dennis Boxem
Beantwoord door Dennis Boxem in topic Het vleesch is zwak... Nog een Amazon gekocht
We zijn intussen een paar maanden verder, maar ik heb 'm nog niet door de APK. Wat er tot zover gedaan is?

Wielkastranden links en rechts vervangen (binnen en buiten)
Dorpel links vervangen
Achterscherm links nieuw stuk ingelast
remschoenen vervangen
remtrommels uitgedraaid
remleidingen achter vervangen
Nieuwe bodem in de kofferbak gelast
LPG aansluiting verplaatst naar achter de linkerreflector,
diverse stukken raamlijst opnieuw ingelast
Benzinetank vervangen
radiator vervangen
groot gat rechtsvoor bij het raam dichtgelast
de nodige dakranden vervangen
kokerbalk bij het rechtervoorscherm vervangen
achterkant en dak opnieuw gespoten
en nog zo 101 kleine klusjes.

Gisteren nog even het spruitstuk eraf getrokken, want daar bleek een van de tapbouten te zijn afgebroken.

Met een beetje mazzel gaat hij maandag of dinsdag door de APK, dan zal ik ook eens wat foto's plaatsen

Zo zie je maar, zelfs een auto die er nog best behoorlijk uitziet, kan flink wat werk opleveren. Maar al met al zit ik nu aan een budget van iets over de 1500 euro. Geen geld voor een Amazon die straks weer 100 procent fit is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.