Ik ga 6 maanden naar Australië

Lees meer
25-11-2012 17:24 - 25-11-2012 18:04 #120722 door Ed van der Zee
Ik ga 6 maanden naar Australië is gemaakt door Ed van der Zee
Beste forumgenoten, ik kreeg tijdens het lezen van het topic ' ik vertrek' inspiratie om mijn verblijf van zes maanden in Australië en Nieuw Zeeland met jullie te delen.
Wat begon als een bezoek aan de trouwerij van mijn nichtje werd een sabbatical van zes maanden in Australië en Nieuw Zeeland.

In januari 2013 reis ik via Singapore, naar Adelaide in South Australië.
Daar woont mijn familie, een oom - Theo - met zijn gezin, zijn dochter gaat 16 maart trouwen en daar wil ik bij zijn.
Al 27 jaar zit dit bezoek in de pen, maar is er nooit van gekomen, vorig jaar is mijn moeder overleden en dit jaar ben ik gescheiden, dus alle reden voor ' something completaly different' .

Ik werk als huisarts in Nijmegen, waar ik aan de Radboud Universiteit als docent huisartsen opleidt, verder werk ik als waarnemer twee dagen per week in de huisartsenpraktijken in de omgeving.
Heb dus geen eigen praktijk en mijn werkgever heeft een prima regeling, waar je spaart voor een persoonlijk budget om....op sabbatical te kunnen.

Het is niet alleen vakantie vieren, ik wil er ook als huisarts of op de spoedeisende hulp gaan werken, hiervoor bezit ik de papieren, echter het is niet gemakkelijk om deze erkend te krijgen ín Australië
Ik moet een Engelse taal en begrip toets afleggen, een ABC kennistoets en twee asessments in Australië.
Hier kijken ze of ik wel de juiste attitude en huisartsvaardigheden bezit...
Geen eenvoudige opgave en ook nogal prijzig, gelukkíg kan ik hier mijn persoonlijk budget van de Radboud voor gebruiken.

Volvorandje
Via dit forum ben ik in contact gekomen met Marc, hij is geëmigreerd en woont in Zuid Australië ongeveer een uur rijden van Adelaide, hij is bezig met een Amazon te restaureren.
Ik heb contact met hem gelegd en hij is aan het rondkijken naar een goede gebruikte Volvo 245 of 945, hierin kan ik gedurende mijn verblijf me in verplaatsen.
Ook correspondeer ik al jaren met Jim Hekker, ook een Nederlander geëmigreerd naar Nieuw Zeeland, maar verblijft vanaf juni meestal in Zuid Australië.

De komende weken zal ik jullie op de hoogte houden van de voorbereiding en straks van de reis en verblijf in Australië.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2012 17:28 #120723 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Ik ga 6 maanden naar Australië
Wow, zes maanden! Veel plezier. Na mijn afstuderen zijn mijn vriendin en ik twee maanden geweest. Ook al erg leuk.
Gaaf dat je ook wat Volvo contacten gaat opzoeken. Misschien voor Marc nog wat onderdelen in je bagage die daar lastig te krijgen zijn ;)
Ben benieuwd naar je route(plannen) en avonturen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.