amazone in brand

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
02-04-2012 16:41 #112274 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic amazone in brand

"Hans Latenstein" schreef:
als ze met poeder blussen ben je ook niet te feliciteren hoor!


Ja, dat bedoelde ik eigenlijk realiseer ik me nu.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2012 22:40 #112309 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic amazone in brand
oké, dat dacht ik eigenlijk al Daan. ;)

zowiezo balen als je zoiets overkomt!
het blijft eigenlijk verbazingwekkend dat er niet veel meer kortsluiting voorkomt in onze auto's. over het algemeen oude bedrading, vaak met gedurende een jaar of 40 goedbedoelde maar slecht uitgevoerde modificaties, paar zekeringetjes en dan ook nog eentje van 25A in een Ama waarmee je aardig wat oververhitting (25Ax12V=300W!) teweeg kunt brengen en tot slot ook nog zat bedrading die helemaal niet afgezekerd is (b.v.koplampen)!

vaak ruik je al een schroeilucht voordat het werkelijk in de fik vliegt, een hoofdschakelaar kan dan toch wel beginnende brandjes voorkomen denk ik.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2012 22:45 #112312 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic amazone in brand

"Hans Latenstein" schreef:
oké, dat dacht ik eigenlijk al Daan. ;)

zowiezo balen als je zoiets overkomt!
het blijft eigenlijk verbazingwekkend dat er niet veel meer kortsluiting voorkomt in onze auto's. over het algemeen oude bedrading, vaak met gedurende een jaar of 40 goedbedoelde maar slecht uitgevoerde modificaties, paar zekeringetjes en dan ook nog eentje van 25A in een Ama waarmee je aardig wat oververhitting (25Ax12V=300W!) teweeg kunt brengen en tot slot ook nog zat bedrading die helemaal niet afgezekerd is (b.v.koplampen)!

vaak ruik je al een schroeilucht voordat het werkelijk in de fik vliegt, een hoofdschakelaar kan dan toch wel beginnende brandjes voorkomen denk ik.


Mee eens.. door de hoofdschakelaar uit te zetten kon ik voorkomen dat dit meer werd dan een paar weggebrande draadjes..




Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2012 23:31 #112315 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic amazone in brand
Ik heb in mijn vroegere blauwe 144 een mooie elektrische gremlin gehad, ontstaan door zo'n geweldige amerikaanse aanpassing: de sidelights. Die maken massacontact op een buitengewoon smerige manier, gewoon een metalen stekel door de lak heen. Daarnaast of daardoor is er een flinke sluiting ontstaan. Resultaat: de bekabeling gaat als tosti-ijzer werken. Of als lange gloeilamp. Het hele stuk kabelboom van voor naar achter doorgemeten, er bleek aardig wat isolatie verdwenen... :shock:

Mijn 1800S heeft nu ook een dashboard-hoofdschakelaar.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-06-2012 21:25 #114887 door Katja Bakker
Beantwoord door Katja Bakker in topic amazone in brand
Dit is toch je ergste nachtmerrie,, Ik hoop dat het me nooit gebeurt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.