Vakantieverhalen?

Lees meer
09-08-2011 18:10 #105257 door Lars Rengersen
Vakantieverhalen? is gemaakt door Lars Rengersen
Tijd voor nog weer eens een nieuw topic in de Babbelbox.
Wie heeft er nog leuke vakantieverhalen met de Volvo of over Volvo?

Dit naar aanleiding / idee van het topic HELP lekke vlotter in Denemarken HELP

Zelf ben ik in Noorwegen en Zweden geweest.

Mijn Volvo highlights (klik op de linkjes voor mijn blogposts met meer info)
- Autokerkhof in Bastnas bezocht
- Oliefilters gekocht bij Biltema
- Belastingvrije Volvo 245 te koop gezien en toch maar laten staan








Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2011 11:01 #105389 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Vakantieverhalen?
Ondanks dat ik maar een paar weken voor de vakantie de auto APK gekeurd had (na ruim een jaar stilstaan) en maar een paar honderd km gereden had om de 'kinderziektes' eruit te halen, hebben we het toch aangedurfd om met de Amazon de bergen van Oostenrijk op te zoeken.

De eerste keer met een oldtimer in de bergen.. en wat mij betreft zeker niet de laatste! Hij hield 't prima, nooit te warm geworden, alleen een nogal laag stationair toerental hoog in de bergen, logisch met die ijle lucht :)

Bijna 4000 km gereden, en behalve een afgebroken dynamosteun geen enkel probleem gehad!







Wel onderweg nog een koelwaterslangklem vervangen en koelwater bijgevuld.. maar dat was van een moderne Seat die we op de Grossglockner Hochalpenstrasse met de motorkap open langs de weg zagen staan. Ik hoop dat ze het na onze hulp gered hebben! Een goed gevoel om die mensen te kunnen helpen.

Wat een hoop positieve reacties krijg je met zo'n auto, ontzettend leuk! We (of nou ja, de auto) zijn zelfs uitgebreid op film vastgelegd door een man die een oude trekker van een onuitspreekbaar merk bezat, waar een Volvo motor in zat :D

Maar wat ons wel opviel: tijdens onze twee weken durende vakantie zijn we slechts 1 oude Volvo tegengekomen, en dat was nog wel op de terugweg in Duitsland.. (een mooie donkergroene P1800). Zijn Volvo oldtimers niet zo populair in Oostenrijk?






Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2011 23:57 #105410 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Vakantieverhalen?
Gezien de bocht die in de dynamosteun is gemaakt ,vind ik het niet zo vreemd dat hij is gebroken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2011 10:01 #105416 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Vakantieverhalen?
Niek daar ben ik het mee eens, het is een onlogische bocht en het feit dat de bout van de dynamo precies in de bocht terecht kwam maakt 't ook niet beter. Ik dacht dat 't wel stevig genoeg zou zijn, en de steun heeft 't dan ook een paar duizend km volgehouden, maar meer niet.

Op de camping 's avonds samen met de campingeigenaar een nieuwe steun in elkaar gelast.. nu is die steun ongetwijfeld het sterkste onderdeel van de hele auto :mrgreen:

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2011 13:30 #105428 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Vakantieverhalen?
geen verhaal, zie blogs van Bottenviken.
Wel een unieke foto.


The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.