Sleutelblunders?

Lees meer
19-03-2015 14:41 #149585 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Sleutelblunders?
O, ik ben dus gelukkig niet de enige.......
Paar jaar geleden een Morris Minor Cabrio gerestaureerd, ombouw naar links gestuurd, remmen revisie, ophangrubbers, interieur, enz, enz.
Bij het monteren van een nieuwe koppelingsset alles keurig klaargelegd (er stond geen "flywheel-side" op de clutch), maar hij lag goed.
Even afgeleid, daarna alles vlot gemonteerd en gecentreerd, en bij proefdraaien...... jawel hoor! Wat klinkt dat beroerd als de koppelingsplaat toch verkeerd om blijkt te zitten! Hij reed trouwens wel! Nou ja, een beetje...........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-12-2015 23:06 #156598 door Zon
Beantwoord door Zon in topic Sleutelblunders?
Vanavond dacht ik 'even' een achterlichtje te repareren.

Bovenste schroefje van het kapje los (onderste nog vast). Kapje opzij draaien. Lampje eruit en erin (lampje was nog goed; bleek geen contact te maken).
Nu schroef er weer in... Hmm... schroef pakt niet... Na een uur van alles proberen; trial and error. Ik dacht dat ik telkens naast het schroefdraad zat; het is een beetje een 'blinde' schroef.

Opeens op een idee gekomen: :idea:

Bleek ik het schroefdraad telkens naar achter te duwen... Ja dan pakt ie niet lekker...
Even met de hand in de kofferbak van achteren aanduwen en hij zit in 10 sec....

Na ja, het was nog lekker weer, best warm nog, geen regen, wel een beetje donker buiten....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2015 16:33 #156616 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Sleutelblunders?
Hebben we het hier over een Amazon?
De reflector hoort met twee kleine parkertjes vast te zitten om de voorkomen dat de reflector naar binnen valt als je het lampglaasje eraf haalt.
In dat geval is het een sleutelblunder van de vorige "monteur"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2015 20:48 #156620 door Zon
Beantwoord door Zon in topic Sleutelblunders?
Ja inderdaad een amazon.

De reflector zat nog wel vast (misschien op 1 parker?).
Wel heeft ie bovenaan wat speling. Ik drukte hem daardoor telkens iets naar binnen.
Wellicht dat de schroef of schroefdraad niet meer 100% was, waardoor die minder makkelijk pakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2015 13:15 #156638 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Sleutelblunders?
Ik draai altijd de motor tijdens het kleppen stellen met een grote Bahco op de krukaspoeliebout rond.
Het is mij al twee! keer gebeurd (wel met een paar jaar ertussen) dat ik de motor startte en dan een rot klap, ja hoor de Bahco zat er nog op gelukkig geen schade.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2016 21:06 - 13-06-2016 21:07 #161135 door Zon
Beantwoord door Zon in topic Sleutelblunders?
Bougiekabels niet goed vastzetten op de verdeler...

Weet niet zeker of het mij is overkomen... Maar misschien nog nuttig voor anderen...

Ik dacht vroeger altijd dat de "beschermhoesjes" vast zaten aan de bougie-kabels.
Ik drukte dus de bougie-kabels aan hun hoesje in de verdelerkap.
Best kans dat hij er nu niet ver genoeg in zit. En dus geen goed contact maakt.

Die hoesjes kun je gewoon over de kabel heen en weer schuiven... (soms overigens met heel veel moeite!).

Beste is denk ik eerst het hoesje omhoog schuiven. Dan de kabel er goed diep in. En nu het hoesje aandrukken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2016 10:43 #161142 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Sleutelblunders?
Vorige week 164A de kop gereviseerd en alles netjes erop en aangesloten, nieuwe puntjes/condensator, nieuwe bougiekabelset erop ... ff tellen.
Starten niks, alles gecontroleerd, nog steeds niks.
Eerst koffie, wat doe ik verkeerd ?.
Komt Tjalle binnen, hé die ontsteking draait rechtsom en de volgorde van de kabels dus verkeerd.
Zet het goed en starten lopen....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-03-2017 20:36 - 30-03-2017 21:47 #167753 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Sleutelblunders?
Mijn (nieuwe) Amazon voorruit vandaag gemold nadat ik de binnenlijsten vastgeschroefd had... de linker was blijkbaar iets verbogen en zat tegen de ruit aan. Bij het vast zetten van de bovenste werd de druk te groot... @#$%^&!!!!

DUS LET OP bij het monteren van de lijsten, dat ze niet tegen de ruit aan zitten.

Bijlage:

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2017 10:49 #167771 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Sleutelblunders?
Blunders... Waar te beginnen, hè, aldoende leert men...

Een die me nu te binnen schiet was bij mijn 740 d24t (in de tijd van fatsoenlijke oldtimerregels). Lekker gesleuteld, auto weer op slot, nog even checken of er geen gereedschap meer onder de motorkap ligt, motorkap dicht... Kak! Sleutels onder de motorkap... gelukkig kon ik net bij de kabel via de onderkant...

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.