Als ik NU naar de Noordkaap wil rijden...

  • Edo Dijkgraaf (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-11-2010 23:24 #98433 door Edo Dijkgraaf (GAST)
Als ik NU naar de Noordkaap wil rijden... is gemaakt door Edo Dijkgraaf (GAST)
Wat is er nodig om met de 1969 Volvo Amazon van mijn vrouw naar de Noordkaap te rijden? Deze vraag stel ik, omdat ik binnenkort aan een groep bejaarden moet uitleggen wat crowdsourcing is. De vraag stel ik aan Nederlanders in Zweden en aan lezers van Volvo-fora.
Eens per maand probeer ik bij wijzen van vrijwilligerswerk ergens te spreken. Niet dat ik dagelijks duur betaald voor groepen sta, maar ik maak bewust onderscheid. Ik zie het als een stukje 3.0. Binnenkort spreek ik een groep krasse knarren toe over crowdsourcing. Een regionaal clubje wil weleens wat meer weten over het vergaren van kennis online.

Wat ik wil, is antwoorden op de vraag wat er nodig is om naar de Noordkaap te rijden.
De antwoorden wil ik niet hier, maar op de onderstaande pagina, omdat ik ze gebruik in de workshop.
Zouden jullie alsjeblieft je kennis beschikbaar willen stellen door antwoord te geven op de vragen op www.sjoechem.nl/social-media/met-een-196...ar-de-noordkaap.html ?

Dan maken we samen een geweldig mooi voorbeeld van crowdsourcing voor de oudjes.

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-11-2010 08:37 #98438 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Als ik NU naar de Noordkaap wil rijden...

"Edo Dijkgraaf" schreef:
Ik zie het als een stukje 3.0.


huh?

'Crowdsourcing' kom ik nog wel uit... Voor krasse knarren moet je wel meer Jip-en-Janneke taal gebruiken, Edo!

Maar hoezo, wat heb je nodig? Tijd en benzine toch?

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Edo Dijkgraaf (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-12-2010 06:51 #98474 door Edo Dijkgraaf (GAST)
Beantwoord door Edo Dijkgraaf (GAST) in topic Als ik NU naar de Noordkaap wil rijden...

"Rob Spoon" schreef:


Voor krasse knarren moet je wel meer Jip-en-Janneke taal gebruiken, Edo!


Allereerst mijn excuses voor de uitdrukking krasse knarren. De groep aan wie ik uitleg ga geven, geven zichzelf altijd dergelijke benamingen. Het is er een beetje ingeslopen dit ook te doen.

Web 3.0
Web 3.0 wordt gezien als de volgende generatie, ook wel het semantische web genoemd. Om er niet al te druk of te duur over te willen doen, leg ik het uit als een nieuwe manier van structureel data beschikbaar stellen.
Voorbeeld
Veronderstel dat ik een weerstation in mijn tuin heb, dan kan ik ervoor kiezen de meetgegevens uitsluitend op mijn eigen website te plaatsen. Dat is web 1.0. Als ik vervolgens de bezoekers van mijn website de kans biedt erop te reageren en met elkaar erover in discussie te gaan, zoals hier, dan is dat 2.0. Stel ik mijn meetgegevens ook beschikbaar aan andere computers, dan is dat 3.0.

Terug naar mijn vraag
Jullie denken dat ik met uitsluitend tijd en benzine boven kom? Ik zie in Zweden altijd van die auto's met elektrische motorverwarming.

Jullie reactie het liefst onder mijn vragen op mijn website, omdat dat de casus voor de club dient.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.