Ervaring met Car Play

  • Wim Huismans
  • Wim Huismans's Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Lid sinds 2022. Volvo 340DL sedan uit 1987
Lees meer
28-10-2023 18:30 #1042755 door Wim Huismans
Ervaring met Car Play is gemaakt door Wim Huismans
Heeft er iemand ervaring met Car Play in een oude Volvo? Voor zover ik het begrijp zou ik dan een nieuwe autoradio aan moeten schaffen om zoiets te laten werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2023 21:43 #1043047 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Ervaring met Car Play
Ik zie dat je bericht al wat oud is maar wellicht is de vraag nog actueel.
Je hebt dan idd een moderne radio nodig die Apple car play ondersteund. En uiteraard een  mobile telefoon die dit ondersteund. Ik moet eerlijk zeggen dat ik carplay alleen gebruik in onze dagelijkse auto voor flitsmeister omdat er ook fabrieksnavigatie etc. in zit maar het is eventueel ook handig voor bijvoorbeeld Sportify te streamen (of andere apps die geluid etc. voortbrengen).
Je merkt wel dat car play van achter een bureau ontworpen is ik vindt namelijk dat je echt te vaak te goed moet kijken om bepaalde functies te gebruiken en dat is net zo gevaarlijk als het rechtstreeks op je telefoon te bedienen (min of meer ;-) ).Uitzondering hierop is als je de spraakfunctie gebruikt maar die heeft in ieder geval af en toe wel moeite met mijn Limburgse tongval. Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wim Huismans
  • Wim Huismans's Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Lid sinds 2022. Volvo 340DL sedan uit 1987
Lees meer
20-11-2023 23:22 #1043048 door Wim Huismans
Beantwoord door Wim Huismans in topic Ervaring met Car Play
Dank voor je antwoord Thom. Ik had zelf ook al het idee dat ik er niet veel mee opschiet. Met een USB-stekker, een bluetooth speaker en een I-phone heb ik nu ook al Spotify en een routeplanner. Ik gebruik voor de navigatie ook mijn vorige I-phone waarop ik alle wegenkaarten van Europa heb gedownload. Zo kan ik die offline als routeplanner gebruiken.

Groet,
Wim
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.