Wiel sensor tripmaster

Lees meer
07-02-2022 15:59 - 07-02-2022 15:59 #197686 door Ruben Schipper
Wiel sensor tripmaster is gemaakt door Ruben Schipper
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en een Brantz 2S Pro tripmaster met de BR32 timer besteld en nog wat zaken. USB aansluiting, voltmeter, laadplug en wat schakelaars om er straks een mooi verwijderbaar paneeltje van te maken.
Als pick-up heb ik voor een wiel sensor gekozen voor op het voorwiel.

Nu heb ik geen idee hoe het monteren van de wiel sensor het makkelijks gaat. Dus nu komt de vraag: Wie O Wie kan mij aan een foto helpen hoe een en ander gedaan is.

Met vriendelijke groet,
Ruben Schipper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2022 09:32 #197722 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wiel sensor tripmaster
Zo heb ik het gedaan
 
 
 
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2022 10:14 #197725 door Ruben Schipper
Beantwoord door Ruben Schipper in topic Wiel sensor tripmaster
Merci Lars voor de foto's.

Ik ga er dan wel vanuit dat er een nieuwe schijf moet gemaakt omdat de tripmaster 4 of 5 bouten leest.
Nieuwe schijf laten laseren is geen probleem.

Of zit ik er compleet naast met deze gedachten gang?
​​​​​​
Mvg,
Ruben 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2022 10:20 #197726 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Wiel sensor tripmaster
Klopt, als je 4 of 5 pulsjes per omwenteling van het wiel nodig hebt, heb je een ander trigger wheel nodig.
Voor mijn toepassing had ik juist veel pulsjes nodig. 
Zie www.evcreate.nl/shop/brakes-wheels/speed...-for-power-steering/ voor een plaatje met de inwendige en uitwendige diameter van mijn ring.

Het is wel een krap hoekje voor het vastzetten van de sensor. De volgende keer zou ik denk ik een beugel maken waar je eerst de sensor in schroeft en daarna die beugel met twee simpele boutjes vastzetten op de stofplaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2022 10:30 #197727 door Ruben Schipper
Beantwoord door Ruben Schipper in topic Wiel sensor tripmaster
Oke bedankt Lars.

Super cool project met zeer creatieve oplossingen die combi van jouw. En natuurlijk het doorzettingsvermogen.

Vooralsnog ga ik naar de kermis om electrisch te rijden. Maar wie weet ooit.....in de toekomst wie zal het zeggen.

Mvg,
Ruben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2022 10:36 #197728 door Rob Moltzer
Beantwoord door Rob Moltzer in topic Wiel sensor tripmaster
Ik denk dat je deze ook zou kunnen gebruiken, werkt perfect op een moderne kmteller, of snelheid voor een ecu. Maakt van het gps signaal een blokgolf je je kan tunen kwa snelheid.
nl.aliexpress.com/item/1005003296218330....1.0.0.27424c4deOpvpk
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-02-2022 22:26 #197739 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Wiel sensor tripmaster
Ik heb voor de Brantz Tripmaster gekozen voor een universele hall sensor bij de aandrijfas, die met een simpel steuntje aan de versnellingsbak gezet wordt. De sensor staat zo afgesteld dat hij de 4 boutjes van de aandrijfas flens telt, dus er zijn geen aanpassingen nodig aan de as.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2022 18:29 #197745 door Ruben Schipper
Beantwoord door Ruben Schipper in topic Wiel sensor tripmaster
Hallo Heren,

Bedankt voor de suggesties maar ik heb al een wiel sensor voorhanden Volgens mij geeft een wielsensor ook de meest accurate meting.

Het idee van Lars is een goed voorbeeld. Maar ik ga er vanuit dat er ook of andere opties zijn. Ik ga morgen even puzzelen als ik de schijf en auto bij de hand heb.

Mvg,
Ruben


 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.