Sound Quality Install Amazon

Lees meer
19-07-2013 15:03 #129992 door Ruben Schipper
Sound Quality Install Amazon is gemaakt door Ruben Schipper
Hallo Allemaal,

Eindelijk maar eens een start gemaakt om de Amazon weer op de weg te zetten. 6J Minilites , IPD stabilisator set, Hoofrem- en koppeling cylinder 4-2-1 uitlaat voor een 2.2 liter Buttkereit blok. en nog drie dozen aan leuke spullen voor het oude beestje.

Ik heb inmiddels het net afgestruind om wat foto's en ideeën op te doen voor een goede geluid installatie in een 4 deurs Amazon echter met niet veel resultaat.

Daar ik nog het een en ander rond had slingeren wilde ik dit toch wel in de Amazon gaan bouwen.
Versterker Audison VRX2 150 (2 kanaals) en nog twee Audisons SRx4 voor de subwoofers waar bij ik er denk ik maar een gebruik om de subwoofers aan te sturen. En een headunit met alle mogelijke uitgangen.

Mijn idee is om de twee versterkers te plaatsen achter de gastank op het shutbord van de achterzitting. Dus eerst de gastank gedemonteerd om makkelijk te kunnen werken. Voor de voorspeakers heb ik een 16 cm composiet set van Hertz (inbouwdiepte 7 cm) en ook de twee maal Hertz HX200 8 inch subwoofer moeten een plaatsje krijgen in de kofferbak.

Om de composiet set een plaatsje te geven wil ik voor de kartonnen schildjes vervangen door een Soundboard van Epoxy en dit geheel afwerken met zwarte skai. Voor de duidelijkheid een foto van een andere klassieker die voorkeur heeft van goed geluid :D

Ook krijgt de hoedenplank nog een composiet setje die ik op de radio laat mee spelen daar er toch al gaten in de hoedenplank zitten.

Natuurlijk moet het originele karakter van de Amazon behouden blijven dus met zo min mogelijk gaten in de carrosserie.
Heeeeeel lang lopen dubben of het dashboard origineel moet blijven als het om de radio gaat dus de nieuwe headunit gaat een plekje onder het dashboard krijgen waarbij ik de nieuwe radio d.m.v. de oude wil gaan aanzetten.

Nu heb ik enige hoofdbrekens over hoe ik de bekabeling kan gaan wegwerken. Vanaf de accu moet er een dikke voedingskabel naar het schutbord lopen. Dat kan binnendoor maar loop toch tegen het probleem aan om over het balkje te komen alwaar de achter zitting achter wordt geklemd. ( die dikke kabel is geen gezicht onder het rubberen afdekmatje en bolt veels te veel op) Optie is om twee gaten te maken door hole ruimte en zo in het midden tussen de zitting en achter de rugleuning door naar het shutbord te geraken. Andere optie is om de voedingskabel (1cm doorsnee) via de onderkant van de auto te laten lopen en via het gat van gas aanvoerleiding weer naar binnen te gaan.

Ook heb ik getracht om via de dak stijl een trekveer naar binnen te voeren om zo de kabels van de voor speakers naar voren toe weg te werken maar trekveer wil niet verder dan 50 cm.

Wie weet of het mogelijk is om toch de dakstijl te gebruiken voor het trekken van de speakersnoeren voordat ik alles los ga maken en bedrogen uitkom?

Vanavond zal ik wat meer foto's toevoegen voor verduidelijking.

Met vriendelijke groet,
Ruben



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2013 15:17 #129993 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Sound Quality Install Amazon
Gaaf! Genoeg ideeen..

De kabels moeten via de dakstijl kunnen lopen; daar loopt immers ook de originele kabelboom vanaf linksvoor (bestuurderskant) naar linksachter (in de achterbak). Een kabel erbij trekken wordt wel lastig, je komt wat balkjes e.d. tegen, dus het zal een flink gestoei zijn om die trekveer erdoor te krijgen. Maar het moet kunnen, al kan ik je niet garanderen dat er naast de originele kabelboom nog genoeg ruimte is voor alle luidsprekerkabels. Misschien is er langs de rechter dakstijl meer ruimte?

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
19-07-2013 18:18 #129998 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Sound Quality Install Amazon
Je kan door het schutboord naar je motrruimte, als je hem dan onder het dashboard door laat lopen naar 1 van de zijkanten. Dan kan je achter je schopborden (kartonnetjes naar beneden. Dan moet je de kabel 20cm onder je mat doorlopen en vervolgens kan je hem onder de deuren door laten lopen naar achteren. (Via de kokers)

Als je vervolgens de bekleden platen naast de bank eraf trekt ( weet niet of een 4 deurs die ook heeft) kan je de kabel begeleiden naar de koffer bak.

Zo heb ik ook al mijn kabels lopen. Heb zelf alleen een beetje dubbel gevoel met die 20 cm.



Op zich heb ik ook zit te denken om ze met de brandstofleiding mee te laten lopen, maar stel dat er ooit eens een steen of iets dergelijks dee brandstofleiding beschadigd en daarmee ook de stroomkabel, dan heb je gelijk een ontsteking voor de lekkende brandstof.

Edit als je het niet lukt om ze door het dak te trekken, niet je hemel demonteren, het schijnt heel lastig te zijn om een gebruikte hemel netjes terug te monteren.

Edit2, heb je een link van die voorbeeld auto

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-07-2013 21:18 #130000 door Ruben Schipper
Beantwoord door Ruben Schipper in topic Sound Quality Install Amazon
Erik ik heb net een verenstaal trekker gehaald en ga het zo nog eens proberen aan de passagiers kant.
Met wat geduld moet het dus wel goedkomen. In deze stijl wil ik alleen de voorspeaker kabels trekken deze zijn namelijk wat dikker. De achter speakersnoeren en signaal kabels gaan denk ik gewoon over de vloer deze draden zijn dun genoeg zodat ze niet teveel opvallen onder de rubberen mat onder de achterbank.

Het voorstel van Ronald om naar achteren te geraken met de voedingskabel gaat niet lukken een vierdeurs zit toch iets anders in elkaar. Ook zit er vlak boven de accu een afdekdop die ik vervang door een doorvoer exemplaar en kom je direct onder het dashboard uit. Natuurlijk een passende zekering vlak bij de accu.

Inderdaad van de hemelbekleding en die tocht strips blijf ik af die zien er nog perfect uit na 46 jaar.

Tjaa die link: Ik heb net even moeten snuffelen maar gevonden: www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=4661


Zo toch nog maar eens even puzzelen met de voedingskabel :roll: .

Ruben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.