subwoofer Amazon combi

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
07-07-2013 13:24 #129507 door Joost Buiting (GAST)
subwoofer Amazon combi is gemaakt door Joost Buiting (GAST)
Omdat ik het geluid van mijn steterio instalatie wat aan de magere kant vond heb ik besloten om een subwoofer in te gaan bouwen om een wat dynamischer geluid te krijgen.
Ik heb gekozen voor een Pioneer subwoofer de TS-WX77A dit is een hele lage subwoofer namelijk 8cm hoog wel breed 89cm.
Ik heb hem mooi weg kunnen werken en hij neemt op deze manier niet veel ruimte in, het geluid is fenominaal wat een verbetering! :D :)

Bijlage:


Uploaded with ImageShack.us

Bijlage:


Uploaded with ImageShack.us

Bijlage:


Uploaded with ImageShack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2013 08:30 #129541 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic subwoofer Amazon combi
Ah, das een goede tip!
Bij onze combi heb ik er een complete kast van MDF voor getimmerd. De bank kan dan niet meer plat. Een actieve sub klinkt overigens wel heerlijk zuiver.

Ik heb er wel eens over nagedacht om twee speakers in de achterpanelen bij de combi te maken. Alleen ik heb geen idee of daar ruimte is, en of dat nog helpt qua geluid (richting.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
08-07-2013 10:33 #129542 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic subwoofer Amazon combi
ik vind het ook wel interessant hoe je de kabels naar je motorruimte heb getrokken.

door de vloer en dan onderlangs, of onder de matten, of door een koker?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cander van der Veer
  • Cander van der Veer's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
08-07-2013 10:35 #129543 door Cander van der Veer
Beantwoord door Cander van der Veer in topic subwoofer Amazon combi
Ik vind het een mooie oplossing. zelf heb ik vijf jaar voor een andere oplossing gekozen. Ik heb een kist getimmerd, die precies tussen de achterwielkasten past. De achterwand loopt net zo schuin als de achterkant van de achterbank en de kist is niet breed, zodat er voldoende ruimte in de kofferbak resteert. De kist heb ik bekleed met hoedenplank stof. (te koop bij Halfords of Media Markt.) Het ziet er daarom uit of het zo hoort. De speakers heb ik aangesloten met een vierpolige stekker. Naar believen kan ik de kist naast of in de auto plaatsen. Ik zal vanmiddag/vanavond wat foto`s bijvoegen.

Voordeel is vooral dat ik nu ruim voldoende ruimte heb om een blik motorolie, remolie, ruitenwisservloeistof en het nodige gereedschap mee te nemen. Ieder voordeel heeft ook z`n nadeel. In een Combi kun je lekker veel meenemen, maar het dievengilde weet ook wat je meeneemt!

Gr.

Cander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2013 11:02 #129544 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic subwoofer Amazon combi

"Ronald Damme" schreef:
ik vind het ook wel interessant hoe je de kabels naar je motorruimte heb getrokken.

door de vloer en dan onderlangs, of onder de matten, of door een koker?


Ronald, wat ik laatst bedacht had doordat ik in de schappen bij de Hornbach keek;

Je hebt van die 5 aderige kabels voor trekhaken e.d. die zijn mooi geisoleerd met rubber.Die kan je wellicht door de dorpels trekken. Scheelt een hoop intape-werk. Of zou de kwaliteit daar minder van worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2013 11:23 #129545 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic subwoofer Amazon combi

Ronald Damme schreef:ik vind het ook wel interessant hoe je de kabels naar je motorruimte heb getrokken.

door de vloer en dan onderlangs, of onder de matten, of door een koker?


Ronald, wat ik laatst bedacht had doordat ik in de schappen bij de Hornbach keek;

Je hebt van die 5 aderige kabels voor trekhaken e.d. die zijn mooi geisoleerd met rubber.Die kan je wellicht door de dorpels trekken. Scheelt een hoop intape-werk. Of zou de kwaliteit daar minder van worden?


Ik kan geen verschil horen, heb zelf thuis mijn surround systeem met telefoonkabel aangelegd en ik heb niets te klagen over verschil in kwaliteit. Anderen zweren weer bij dikke bedrading e.d. met goud gekleurde stekkers, maar dit is alleen toepasbaar bij apperatuur van Loewe Opta, B&O en andere dure merken. Dus voor de auto vind ik het zonde geld als je daar kabels e.d. voor gaat kopen terwijl het niets oplevert. Je moet ook rekening houden met het feit dat je wagen ook herrie maakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2013 12:55 #129549 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic subwoofer Amazon combi
Telefoonsnoer lijkt me wat aan de dunne kant als je af en toe goed wilt blazen, maar zo'n beetje alle draad is geschikt als luidsprekersnoer. Belangrijker is de 'mechanica', over 't algemeen hoe dikker de kabel hoe minder kans op breuken e.d.. Maar als je de kabel te dik maakt krijg je hem weer moeilijker weggewerkt.

Ik gebruik voor luidsprekerkabel meestal het bekende rood/zwarte luidsprekerdraad (1.5-2.5mm2) of iets met ongeveer dezelfde diameter. Lekker stevig, maar niet onhandig dik.

Zo'n platte subwoofer is wel een mooie oplossing voor in de Combi! Zou je dat ding ook niet kwijt kunnen 'in' de achterbank? Evt. door de veren daar weg te halen?

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-07-2013 13:26 #129552 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic subwoofer Amazon combi

"Erik Ciesluk" schreef:
Telefoonsnoer lijkt me wat aan de dunne kant als je af en toe goed wilt blazen, maar zo'n beetje alle draad is geschikt als luidsprekersnoer. Belangrijker is de 'mechanica', over 't algemeen hoe dikker de kabel hoe minder kans op breuken e.d.. Maar als je de kabel te dik maakt krijg je hem weer moeilijker weggewerkt.

Ik gebruik voor luidsprekerkabel meestal het bekende rood/zwarte luidsprekerdraad (1.5-2.5mm2) of iets met ongeveer dezelfde diameter. Lekker stevig, maar niet onhandig dik.

Zo'n platte subwoofer is wel een mooie oplossing voor in de Combi! Zou je dat ding ook niet kwijt kunnen 'in' de achterbank? Evt. door de veren daar weg te halen?


Bij een combi kan de zitting eenvoudig klappen, daar zit volgens mij een goede bodem om inderdaad iets onder te hangen.. Alleen ik weet niet hoeveel ruimte daar voor nodig is.

Ik heb wel eens VD draad gebruikt met kroonsteentjes. Lag op de plank ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
08-07-2013 15:42 #129557 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic subwoofer Amazon combi
ik had het meer over de practische kant en niet het type draad.

als ik naar mijn amazon kijk, heb ik geen kabel doorvoer van de motorruimte naar de kofferbak zonder hem een gedeelte onder de matten door te moeten trekken.

Zo bevatten de kokerbalken onder de deur aan de voorzijde schotten, dus komen ze erbij mij er dus halverwege uit en lopen ze nog een stukje onder de mat naar de motorruimte.

onder de auto heeft niet helemaal mijn voorkeur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
08-07-2013 16:58 #129560 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic subwoofer Amazon combi
Ik heb de bekabeling gewoon aan de zijkant tegen de kokerbalk aan gelegd onder de matten.

De subwoofer in de achterbank zou kunnen maar ik denk dat het zitcomfort achterin erg slecht word, je zou hem wel tegen de rugleuning aan de achterkant kunnen maken, hier heb ik over gedacht maar niet gedaan.
Ik heb nu 4 rechthoekige ogen op de beplating gepopt waardoor 2 spanden lopen die de subwoofer op zijn plek houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.