Geluid motor door de speakers.

Lees meer
17-04-2013 17:29 #126184 door Joop Verhagen
Geluid motor door de speakers. is gemaakt door Joop Verhagen
Ik heb vorige week een Pioneer radio onder het dashboard gehangen met usb aansluiting etc.



De radio heeft 3 aansluitingen voor de stroom:
- een constante + voor het opslaan van de voorkeurszenders
- Een geschakelde + voor aan/uitzetten d.m.v. contact.
- En een massa (-)

Het probleem is nu dat als je de auto start en de radio aanzet je soort getik door de speakers hoort. Het getik veranderd als je gas geeft of los laat. Als de auto alleen op contact zet werkt het prima

Ik had eerst de - kant op een punt onder het dashboard maar deze daarna direct verplaatst naar de - op de accu voor beter massa maar dit maakt geen verschil.

Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?


'65 Amazon
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2013 17:39 #126185 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Geluid motor door de speakers.
De radio is wel goed :)
wellicht betere bougiekabels aanschaffen :?:
de verdeelkap, rotor, punten en condensator moeten altijd goed zijn.
Dus misschien geen ontstoorde bougiekabels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2013 17:44 #126186 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Geluid motor door de speakers.
je hebt storing vanuit jouw ontsteking.
Plaats goede kwaliteit bougiekabels met ontstoringkapjes, eventueel ook een dinges (weet de naam niet) op de bobine, een goede automaterialenhandel weet vast wel wat ik bedoel.
Bij mijn Amazon was dat afdoende.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2013 18:50 #126187 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic Geluid motor door de speakers.
Ik neem aan dat je ontstorings condensator bedoeld deze moet je ook je dynamo zetten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2017 18:06 - 27-04-2017 18:21 #168573 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Geluid motor door de speakers.
Beste Joop,
We hebben beiden dezelfde autoradio en ook storing is de speakers, zie onderstaand bericht.
www.volvokv.nl/forum/elektrische-install...eluid-in-de-speakers

Alleen wordt in mijn geval de storing niet veroorzaakt door de draaiend motor want hij stoort ook op de radio als de motor uit is en alleen op het contact staat. Zoals je kunt lezen heb ik het probleem ook nog niet opgelost, dus ik ben benieuwd of een van ons beiden het wel gemaakt krijgt. Dat zou dan mooi zijn! :)
Ik zie nou pas dat dit een oud bericht is van 2013..... :(

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-04-2017 08:56 #168582 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Geluid motor door de speakers.
De amazon is lekker simpel en schakelt alle stroom direct, veelal over je contact. Dus een dipje daar heeft ook gevolgen voor de zuiverheid van de rest. Over het algemeen geen probleem, maar kan me voorstellen dat het problemen geeft op meters of de radio.

Misschien zit hier ook je probleem?
Mijn massa zit ergens op het dashbord.
Mijn plus voor het geheugen rechtstreeks (gezekerd) op de accu.
Maar ik heb de voeding geschakeld via een relais(rechtstreeks op d accu). En een relais reageert relatief traag. (knopje aan/uit, klik van het relais zit vaak een 0,5 seconde tussen) Misschien dat hierdoor je voeding zuiverder wordt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-04-2017 12:59 #168616 door Joop Verhagen
Beantwoord door Joop Verhagen in topic Geluid motor door de speakers.

Peter Rumen schreef : Beste Joop,
We hebben beiden dezelfde autoradio en ook storing is de speakers, zie onderstaand bericht.
www.volvokv.nl/forum/elektrische-install...eluid-in-de-speakers

Alleen wordt in mijn geval de storing niet veroorzaakt door de draaiend motor want hij stoort ook op de radio als de motor uit is en alleen op het contact staat. Zoals je kunt lezen heb ik het probleem ook nog niet opgelost, dus ik ben benieuwd of een van ons beiden het wel gemaakt krijgt. Dat zou dan mooi zijn! :)
Ik zie nou pas dat dit een oud bericht is van 2013..... :(


Dag Peter,

Bij mij was dit probleem wanneer de motor draait. Ik heb uiteindelijk een ontstoringsfilter tussen de voeding gezet namelijk deze: www.conrad.nl/nl/sinuslive-ontstoringsfi...ef=Product%20Details

Gevolg hiervan was dat bij stationair draaiende motor het geluid wel beter was maar bij flink gasgeven begint het toch nog te storen. Ik heb het vervolgens maar hierbij gelaten en er verder niks meer aan gedaan. Mocht iemand nog tips of trucs hebben dan hoor ik die ook graag.

Ik hoop dat je achter de oorzaak van je probleem komt, ik zou niet durven zeggen waar de storing bij jou vandaan komt.

Mvg

'65 Amazon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2017 18:32 #168637 door Peter Rumen
Beantwoord door Peter Rumen in topic Geluid motor door de speakers.
Hallo Joop,
Bedankt voor je reactie. Ik ben nog steeds in het onderzoekstadium en als blijkt dat het op de een op andere manier komt door een storing vanaf de motor dan kan ik nog altijd een ontstoringsfilter plaatsen. Wordt vervolgt!

Mijn Volvo rolt, die van jou ook?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
30-04-2017 19:51 #168638 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Geluid motor door de speakers.
Om het probleem helderder te krijgen zou je 2 dingen simpel kunnen testen;

- radio USB of CD bestand laten spelen en kijken of geluid zuiver is bij draaiende motor, zo ja, dan komt de storing dus door "de ether" en is zoals eerder aangegeven het onstekingscircuit een reeele boosdoener.

Als storing ook bij USB en CD blijft kan je;

- radio voor proef even aansluiten op aparte accu, los in de auto en kijken of er verbetering is, zo ja, dan moet het probleem in de 12V voeding worden gezocht van de radio

In het algemeen gesteld weten radiofabrikanten best dat een auto een stevige bron van stoorsignalen is, daarom is er vanuit de fabriek al een hele serie maatregelen genomen om de voeding te zuiveren. Daar bovenop is er ook nog eens voorzien in goede afscherming van de gevoelige delen ten opzichte van stoorsignalen.

Als er duidelijkheid is over de storingsoorzaak; ether of voeding, dan kunnen we gerichter verder zoeken.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2018 21:10 #177277 door Joop Verhagen
Beantwoord door Joop Verhagen in topic Geluid motor door de speakers.
Ik heb de bougies vervangen door vier ontstoorde bougies van NGK. In combinatie met het ontstoringsfilter van Conrad is het geluid nu goed.

'65 Amazon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.