retro radio van caliber

Lees meer
22-10-2012 11:35 #119356 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic retro radio van caliber

"Arnold de Groot" schreef:
Ik ben er alleen nog niet uit of ik de afwerkrand zwart maak zoals de rest van de kloken op het dashboard of blank gelakt hout.


Volgens mij is zwart mooier! Je krijgt het blanke hout nooit exact hetzelfde als de houtkleur van het dashboard, dus het verschil zie je altijd.. Als je het zwart maakt valt het volgens mij minder op dat het niet origineel is.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
23-10-2012 16:26 #119413 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic retro radio van caliber
Hoi Erik,
Bedank voor je reaktie, Ik heb met foto shoppen de rand zwart gemaakt en weet het nog niet zeker. Ik heb er geen haast mee. Maar je hebt gelijk de kleur/type hout krijg je nooit hetzelfde. Weet iemand wat voor houtmotief het is? Noten wordt veel gebruikt maar daar vond ik geen match mbt nerf en kleur.
Ik ga denk ik van aluminium of een ander goed bewerkbaar materiaal nog een randje maken, wat slankere rand.
Groeten Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-10-2012 15:48 #119488 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic retro radio van caliber
Arnold,

Ik vind het hout er uit zien als gewoon noten (geen wortel). Wat betreft kleur, die is meestal met beits oid bijgekleurd. Hoe dan ook, al zou je exact het zelfde uit een oud dashboard halen dan klopt de nerf nog niet en ga je het altijd zien. Dus dat smalle Alu randje (met bv even de staalborstel in korte, paralele halen er overheen om te matteren) lijkt me de netste oplossing.

Groeten,
Gerben.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.