Speakers voor onder dashboard

Lees meer
11-05-2011 22:05 #102776 door Marijn de Koning
Speakers voor onder dashboard is gemaakt door Marijn de Koning
Ik rij al een paar jaar rond met twee huiskamer speakers op de achterbank van mn combi, dus wil ik toch maar eens naar een definitieve oplossing gaan kijken :-) Ik ben geen fan van speakers in de deuren, en speakers achter in de auto geeft een slecht geluid. Dus daarom zit ik te denken aan twee kleine maar krachtige speakers die ik bijvoorbeeld aan een beugeltje onder het dashboard kan hangen. Heeft iemand tips voor welke speakers ik daarvoor zou kunnen gebruiken? Ik heb al wel eens op internet gezocht maar weinig gevonden.

Zoiets lijkt me wel mooi:
www.polkaudio.com/homeaudio/atrium/#atrium4

Maar deze zijn alleen in de VS te krijgen en bovendien 200 dollar dat is wel wat prijzig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
11-05-2011 22:29 #102777 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Speakers voor onder dashboard
Ik heb een tijd geleden m'n eigen boxjes gebouwd, vooral omdat ik geen opbouwboxjes kon vinden met speakers die ik goed genoeg vond. Een kleine 3d-schets zie je hieronder. Het ene kastje staat op het plankje van het 'handschoenenvakje', de andere hangt aan het dashboard met een veter en wat schroefogen.

De speakers die ik gebruikt heb waren uiteindelijk een paar Sony speakers van ik dacht 15 cm, weet niet meer precies welke, maar niet de goedkoopste maar ook zeker niet de duurste. Wat me gelijk opviel was toch dat ik niet tevreden was over het bass-geluid. Daarom heb ik achterin nog twee ovalen grotere speakers gelegd in de plank over de LPG tank en nu klinkt het prima.