stuurbekrachtiging Amazone
- Paul Cadillac (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2007 01:42 #50803
door Paul Cadillac (GAST)
stuurbekrachtiging Amazone is gemaakt door Paul Cadillac (GAST)
Mij is gevraagd een Amazone van stuurbekrachtiging te voorzien. Van welke wagen is dat over te zetten? Ik heb ooit een rode Combi gezien met stuurbekrachtiging maar toen niet gekeken hoe dat gemaakt was. Wie heeft een idee?
Thanx,
Paul
Thanx,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 09951-dummy
- Senior lid
-
Minder
Meer
04-11-2007 08:54 #87266
door 09951-dummy
Beantwoord door 09951-dummy in topic stuurbekrachtiging Amazone
<p>Op de volvo beurs was een electrische stuurbekrachtiging voor ongeveer 1400 ero exclusief btw maar inclusief inbouwen .Voor volvo 140,amazon.p1800 S en p1800 ES.</p><p>Heb er geen belang bij maar ter informatie</p><p>Zie website
www.ezpowersteering.nl
</p><p>Leen</p>
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
04-11-2007 12:54 #87265
door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic stuurbekrachtiging Amazone
<p>Die electrische stuurbekrachtiging vond ik heel knap, behalve de prijs....</p>
- Ronald Menges
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
04-11-2007 14:12 #87264
door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic stuurbekrachtiging Amazone
Om zelf stuurbekrachtiging in te bouwen uit de 140 serie moeten balken en de bevestiging van het stuurhuis, poelie enz. op een zeer ingrijpende wijze worden omgebouw. Bovendien wordt de besturing op hoge snelheid erg vaag. Het systeem wat Willy beschrijft heb ik op de beurs gezien en uitgeprobeerd. Het is fantastisch, behalve de prijs. Dus ga ik nog even sparen, maar het komt er beslist over enige tijd in . Binnenkort komt er een versie die zelf in te bouwen is. Ik schat dat het twee uurtjes werk is, want het is zeer vernuftig en wellicht dat ook de prijs nog wat zakt. Waarschijnlijk rond de 1200 inclusief.
- Vincent Kroese (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-11-2007 15:04 #87263
door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic stuurbekrachtiging Amazone
Ik vind het zelf verre van noodzakelijk, stuurbekrachtiging in een amazon. Maar wel gaaf dat dit soort dingen gewoon kunnen. Net als cruisecontrol, airco nu ook stuurbekrachtiging.
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
04-11-2007 16:09 #87262
door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic stuurbekrachtiging Amazone
<p>Op zich vind ik het ook niet nodig in mijn (stoere mannenwagen
)144, maar ingenieus is het wel. Ik heb het helaas gemist op de beurs. Vind het wel raar dat je de mededeling "do you want to die..??" krijgt als je op de site van dit bedrijf met je rechtermuisknop op een link klikt.... Lijkt me geen reclame toch??!!</p><p>Groeten! Marijn</p>
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-11-2007 20:38 #87261
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic stuurbekrachtiging Amazone
<p>De oorzaak van zwaar sturen ligt aan:</p><p>A) te lage bandenspanning of te brede banden</p><p>
uitlijning</p><p>C) rubberbus van het hulpstuurhuis is op</p><p>D) fuseekogel(s) versleten.</p><p>Als al deze items op orde zijn stuurt hij niet zwaar. Stuurbekrachtiging verhult deze afwijkingen en je krijgt ook nog eens een slecht stuurgevoel, onzin vind ik. Je kan je geld beter aan leukere/nuttigere zaken uitgeven. Voor die €1200 kan je beter een airco aanschaffen, stap je na een lange rit in de hitte een stuk uitgeruster uit.</p>
04-11-2007 21:37 #87260
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic stuurbekrachtiging Amazone
<p>Hoewel ik persoonlijk een Amazon ook licht genoeg vind sturen, kan ik mee voorstellen dat er mensen zijn die om bepaalde (medische) redenen toch een stuurbekrachtiging in hun Amazon wensen. Per slot van rekening stuurt een Amazon toch nog net iets zwaarder dan een Corsa met bekrachtiging.</p><p>In een eerder topic kwam de elektrische stuurbekrachtiging ook al voorbij (
zie stuurbekrachtiging 145
). Daar staat een post van ene "Roger Reijngoud" (incl telefoonnummer) die aangeeft elektrische stuurbekrachtigingen te kunnen leveren. Ik weet niet of het dezelfde is als op de beurs met dezelfde prijzen, maar je kunt het allicht proberen.</p><p>In oudere posts werd tevens naar Toncar verwezen. Zij schijnen ook ervaring te hebben met het inbouwen van stuurbekrachtiging in Amazons. Ik neem aan met de 'ouderwetse' hydrolische variant met al het laswerk van dien.</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Paul Cadillac (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2007 23:06 #87259
Beantwoord door Paul Cadillac (GAST) in topic stuurbekrachtiging Amazone
Banden zijn de standaard maat, goed op druk, rubber bussen en alles wat ermee te maken heeft is in goede staat, alleen is de eigenaresse nogal klein van stuk en om medische redenen niet altijd in staat om haar lievelingsauto te kunnen rijden, wat waarschijnlijk opgelost zou kunnen worden als er stuurbekrachtiging in zit. Maar uiteraard moet het ook wel enigszins betaalbaar blijven.
- Paul Cadillac (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2007 23:07 #87258
Beantwoord door Paul Cadillac (GAST) in topic stuurbekrachtiging Amazone
Banden zijn de standaard maat, goed op druk, rubber bussen en alles wat ermee te maken heeft is in goede staat, alleen is de eigenaresse nogal klein van stuk en om medische redenen niet altijd in staat om haar lievelingsauto te kunnen rijden, wat waarschijnlijk opgelost zou kunnen worden als er stuurbekrachtiging in zit. Maar uiteraard moet het ook wel enigszins betaalbaar blijven.