Sleutel in contact afgebroken
- Peter Winter (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2007 19:33 #50725
door Peter Winter (GAST)
Sleutel in contact afgebroken is gemaakt door Peter Winter (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Ik heb een paar dagen een amozon te leen van vrienden die twee jaar naar het buitenland zijn. Bij het eerste ritje breekt de sleutel af op het moment dat de starter in contact staat. Ik kan de sleutel met een tangetje beet pakken, alleen krijg ik het niet meer van contact af, dus wil de sleutel er niet meer uit. Heeft iemand een idee hoe dat te doen?</p><p>Groet'n Peter</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bas Kooijman (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
04-12-2007 20:30 #87595
door Bas Kooijman (GAST)
Beantwoord door Bas Kooijman (GAST) in topic Sleutel in contact afgebroken
Met hetzelfde tangetje het contact terugdraaien?
Stuurslot ?(hoewel dat andersom zou moeten werken, maar het kan natuurlijk) beetje aan het stuur bewegen en tegelijk terugdraaien.
Kun je hem met dat tangetje vastpakken en aan trekken, of krijg je er geen grip op, maar kun je de tang er wel op zetten?
Ik heb het eens met een Renault 4 gehad.
Ik heb toen een hele smalle punttang genomen, die aan beide zijden om de sleutel (dus boven en onder de sleutel een bek van de tang) in het contact gezet, en met een paperclip de sleutel eruit getrokken.
Die paperclip had wel aan het eind een minimaal (maar wel meer dan haaks) haakje.
Ging prima.
Een nieuwe sleutel was een groter probleem........;-(
Stuurslot ?(hoewel dat andersom zou moeten werken, maar het kan natuurlijk) beetje aan het stuur bewegen en tegelijk terugdraaien.
Kun je hem met dat tangetje vastpakken en aan trekken, of krijg je er geen grip op, maar kun je de tang er wel op zetten?
Ik heb het eens met een Renault 4 gehad.
Ik heb toen een hele smalle punttang genomen, die aan beide zijden om de sleutel (dus boven en onder de sleutel een bek van de tang) in het contact gezet, en met een paperclip de sleutel eruit getrokken.
Die paperclip had wel aan het eind een minimaal (maar wel meer dan haaks) haakje.
Ging prima.
Een nieuwe sleutel was een groter probleem........;-(
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-12-2007 20:31 #87594
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Sleutel in contact afgebroken
Hoi Peter, misschien lukt het om met de sleutel in het contact met een schroevendraaiertje het slot terug te draaien.Of met een dun aardappelschilmesje oid. Als je de sleutel er daarna niet uitkrijgt kun je proberen om, met een draad aan de plus van de accu met daaraan een ijzerdraadje, het sleuteltje aan te raken waardoor hij aan het ijzerdraadje "vastlast".
succes! Ben benieuwd hoe het afloopt...
succes! Ben benieuwd hoe het afloopt...
- Bezoeker
-
04-12-2007 22:00 #87593
door
Beantwoord door in topic Sleutel in contact afgebroken
hetzelfde euvel heb ik ook al 2x aan de hand gehad. nou ja, niet ik. vrouw des huizes 1x en een bruidegom (ik verhuur de kat wel eens) kreeg het ook spits. mn zoon rijdt ook vaker in de kattenrug en na een tijdje merkte ik dat de nieuwe sleutel weer scheef gedraaid was. na inspectie van de sleutel viel het me op dat de vertanding van de sleutel erg smal was bij het begin. bij het starten graait de sleutel best wel zwaar. bij mij stak er ook steeds een klein stukje van de sleutel uit het contact en ik kon het steeds verwijderen met een stevig tangetje. je moet gewoon zorgen dat je het uitstekend deeltje zo stevig mogelijk kan beetpakken. succes.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-12-2007 23:49 #87592
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Sleutel in contact afgebroken
Allereerst .Is hier sprake van een slot in het dashboard of aan de stuurkolom.Ik ga er vanuit dat het in het dashboard zit.In welke stand staat het slot.Branden de lampjes op het dashboard.Als de sleutel in de contactstand staat moet het hele slot er uit kunnen via het palletje indrukken aan de achterkant.Dit is de gunstigste optie .Dan kun je met het spul naar een slotenmaker gaan,die de rest er uit haalt en meteen een nieuwe copie maakt van de restanten.Als de sleutel in de verticale stand staat kan het slot er niet uit.Maar de sleutel wel.Met kleine tangetjes en haakjes proberen.Dan copie van de restanten laten maken.Bedenk wel dat je voorzichtig te werk gaat ,want deze sloten zijn niet meer nieuw te koop.Als het een zgn stuurslot isen de sleutel wil er niet uit,kun je het slot demonteren door de afbreekbouten aan de onderkant los te tikken met een beiteltje,het elctrisch gedeelte losnemen door twee schroefboutjes eruit te draaien en het geheel los mee naar een slotenmaker mee te nemen.Ik kan dit allemaal wel maken ,maar waar woon je of waar staat de auto.Ik woon in oisterwijk bij tilburg.bel me maar 06 24231515.Voorlopig nog niet gaan boren ed voordat een deskundige heeft beoordeeld.