snelheidmeter (lint) van 145 '71 "fluistert" (of

• Jörg Wiegers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2007 22:10 #50700 door Jörg Wiegers
snelheidmeter (lint) van 145 '71 "fluistert" (of is gemaakt door Jörg Wiegers
<p>De snelheidsmeter maakt een ruisend/fluisterend geluid dat harder wordt als de snelheid toeneemt.
Heb een ander unit geprobeert, maar dat gaf min of meer hetzelfde resultaat. In het forum al gezocht naar gelijksoortige onderwerpen, maar voor de 140-serie nog niets gevonden.
Hoort er in de kabel (waar hij de teller ingaat) nog iets te zitten voor 'demping'of zo?
De kabel lijkt op zich goed te passen, heb al een beetje vet geprobeerd, helpt niet.</p><p>Of kan het toch in de tellerunit zelf zitten (een heeft 400.000 erop, de ander 150.000)?</p><p>Wie heeft een idee?</p><p>J&ouml;rg Wiegers</p><p>teveelvolvos @ hotmail.com</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-12-2007 23:02 #87695 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic snelheidmeter (lint) van 145 '71 "fluistert" (of
Mijn 144 lint reutelde ook nadat ik wat gerommeld had achter het dashboard. Kabel wat verleggen en het was weer over.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-12-2007 21:11 #87694 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic snelheidmeter (lint) van 145 '71 "fluistert" (of
<p>Jorg,</p><p>Ja dat is meestal de binnenkabel van de snelheidsmeter die tegen de buitenkable aanloopt, vaak betekent het dat hij er binnenkort de brui aan geeft. dwz dan breekt meestal de binnenkabel. Heeft volgens mij (zoals je zelf al uit hebt gevonden) niets met de unit te maken</p><p>Ik heb me altijd afgevraagd of het wellicht een kwestie van smering is....misschien een druppeltje grafietolie erin en dan is het geluid wel weg. Even loshalen onder het dashboard </p><p>Laat ff weten of het inderdaad zo was</p><p>Ed</p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-12-2007 23:33 #87693 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic snelheidmeter (lint) van 145 '71 "fluistert" (of
<p>Vandaag een stukje gereden met de kabel los uit het asbakgat stekend. Ik hoopte er zo wat olie in te krijgen, ging niet echt lekker naar beneden. Ik denk eigenlijk dat de kabel vanzelf wat olie omhoog werkt (uit de bak).</p><p>Het geluid werd na het oliebadje wel iets gedempter, maar het grote verschil zit hem toch in de bochten die de kabel maakt. Iets omhoog of omlaag en het is weg. Vooral belangrijk dat de kabel geen knik maakt direct na de metalen flens.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD