Winterbanden

• René Ruiter
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-12-2007 17:07 #50676 door René Ruiter
Winterbanden is gemaakt door René Ruiter
<p>Ik rij (Amazon) nu al 2 winters op winterbanden en ik vind het heerlijk (mijn vrouw ook) het scheelt echt een heleboel.</p><p>We wisselen dus 2 keer per jaar van wielen (ik laat ze om de velgen zitten) Ik heb er vredestein banden om zitten. Je doet zo wat langer met je banden.</p><p>Wij hebben altijd gedacht, leuk verkoop verhaal die winterbanden maar de praktijk blijkt toch erg goed te werken.</p><p>Als reserveband kan je een thuiskomer nemen van een Audi A80 1e type, die heeft de zelfde steek als de Amazon. en is een stuk kleiner dan de normale band.</p><p>Rene Ruiter</p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
27-12-2007 17:25 #87835 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Winterbanden
<p>Hoi Rene,</p><p>Je zegt dat het een heleboel scheelt en dat je vrouw het ook heerlijk vindt. Kun je ook uitleggen wat jij en zij zo heerlijk vinden? Kortere remweg, meer veerconfort, minder hard draaien aan het stuur enz.</p><p>groeten, Ronald</p>

• P. Niem
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Meer
27-12-2007 18:03 #87834 door P. Niem
Beantwoord door P. Niem in topic Winterbanden
Laatst heeft een duits autoblad het verschil tussen zomer en winterbanden getest. Het blijkt dat op nat wegdek en bij lage temperaturen zomerbanden een fractie kortere remweg hebben dan winterbanden. Alleen in de sneeuw presteren winterbanden duidelijk beter. Deze resultaten stonden een paar weken geleden in de Volkskrant.

Het artikel staat hier :

1800E
vimeo.com/volvoac

• Jaap Gerkes
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
27-12-2007 20:04 #87833 door Jaap Gerkes
Beantwoord door Jaap Gerkes in topic Winterbanden
Interessant verhaal. Ben niet alleen benieuwd naar je reactie op bovenstaande reacties (wat bevalt je zo goed?) maar ook naar de maat, het merk band en het type. In de originele maat (165/80 r 15) is bijna niets te koop.... dus kennelijk rijd je breder.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-01-2008 19:31 #87832 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Winterbanden
<p>Net als Rene rijden mijn vrouw en ik vanaf oktober met winterbanden, dit zowel om de klassieker(164) als de 960 welke we als gezinswagen gebruiken.</p><p>Ik zou iedereen dit willen adviseren, we wonen op de Veluwe en geregeld hebben we hier nattigeheid en/of sneeuw en het verschil is enorm; weggedrag, minder uitbreken van de achterkant en een veel beter sporen bij veel water op de weg. Bovendien is op de Duitse Autobahn sneeuwbanden inmiddels verplicht in de winter.</p><p>Het wordt voor de 165 band inderdaad lastig een goede winterband te vinden, via Euromaster heb ik nog een set Vredesteins gevonden, wordt klaarblijkelijk niet meer gemaakt en zal in de toekomst naar 185 moeten.</p><p>ZIjn er Volvisten die ze nog wel kunnen vinden voor 165/15 ? </p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD