rally's
- Gerrit de Boer (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
13-01-2008 16:40 #50637
door Gerrit de Boer (GAST)
rally's is gemaakt door Gerrit de Boer (GAST)
<p>Ik lees in VCM en de Onschatbare Klassiekers vaak leuke artikelen over rally's. Ik zou dat graag ook eens doen, maar heb geen flauw idee hoe dat werkt, zoals o.a. bolletje/pijltje enz. Een gewone toertocht lukt wel. Ik denk dat er meer leden zijn die dit niet onder de knie hebben. Misschien iets voor de V44 om zo'n kursus/leermoment te organiseren? Ik wil daar best war energie in stoppen.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
13-01-2008 17:59 #88011
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic rally's
<p>Wellicht heb je hier iets aan?</p><p> </p><p><a target="_blank" href="
p130.web-log.nl/p130/2006/01/routes_rijden.html
">
p130.web-log.nl/p130/2006/01/routes_rijden.html
Maar een cursusje lijkt me ook leuk!
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-01-2008 19:24 #88010
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic rally's
<p>rallyrijden is inderdaad een buitengewoon leuke bezigheid, en kan je in vele variaties doen: van uiterst simpel tot zeer ingewikkeled en in de vorm van een dagtochtje danwel een meerdaags evenement; je moet er gewoon eens mee beginnen, met een standaard auto kan je al een heel eind komen, modificeren kan je doen al naar gelang het soort ritten dat je rijdt.</p><p>Kijk ook eens op
www.dhrc.nl
bij o.a. rallyinfo en in de dhrc webwinkel kan je een uitstekend boek kopen over rallyrijden. DHRC staat voor de Dutch Historic Rally Club en zij organiseren regelmatig de zg klip's d.w.z. Kaart Lezen In de Praktijk, zeer leerzaam. Ik wil met alle plezier het e.e.a. over rallyrijden en autopreparatie komen vertellen mits er voldoende belangstelling is.</p><p>Enne...... als je nog een perfecte rally Amazon zoekt, die van mij gaat binnenkort in de verkoop.......</p><p> </p>
- Peter Leenders (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-01-2008 12:23 #88009
door Peter Leenders (GAST)
Rij nooit harder, dan je beschermengel vliegen kan.
Beantwoord door Peter Leenders (GAST) in topic rally's
<p>Zoals Pieter al aangeeft is de site van de DHRC een goed begin. Op hun site is inderdaad veel info te vinden.
Op de site van de <a target="_blank" href=" www.amac.tv ">AMAC (Amersfoortse Motor en Automobiel Club) is ook het nodige te vinden. Daarnaast organiseren zij een keer per maand een avond rit (starten Amersfoort).
Op de site van de <a target="_blank" href=" www.amac.tv ">AMAC (Amersfoortse Motor en Automobiel Club) is ook het nodige te vinden. Daarnaast organiseren zij een keer per maand een avond rit (starten Amersfoort).
Rij nooit harder, dan je beschermengel vliegen kan.
- Bezoeker
-
14-01-2008 20:08 #88008
door
Beantwoord door in topic rally's
Als Pieter ooit eens een praatje komt houden over historische rally's, kom ik graag luisteren!
- Jaap Gerkes
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-01-2008 08:27 #88007
door Jaap Gerkes
Beantwoord door Jaap Gerkes in topic rally's
op
www.dhrc.nl
staan onder "rallyinfo" en dan " kaartleesvoorbeelden" voorbeelden en uitleg van alle gebruikelijke (en sommige ongebruikelijke) systemen. De meest voorkomende systemen zijn "ingetekende lijn (evt met barricades", "pijlen/punten kortste route", "grensbenadering" en "bol-pijl". Wanneer je daar de hoofdlijnen van snapt, dan kan het niet misgaan. Wij zijn zelf een aantal jaren geleden met een volkomen standaard MGB gewoon (onvoorbereid) begonnen, met toenemend succes. Pas heel geleidelijk hebben we een aantal aanpassingen aan de auto gedaan; met name om het de navigator makkelijk te maken (kaartleeslampje, twinmaster, extra mistlampen en verstralers). Inmiddels wordt het wat serieuzer (vandaar ook de Amazon). Dus mijn tip: gewoon beginnen in een leuke, niet te moeilijke rit (die Tulpenrallye komt dan later wel een keer). We hebben zelf altijd veel plezier gehad van de 7 uren van Emmeloord (echte aanrader) en de ABC rally. Daarnaast zijn de nrf ritten (nederlandse rittensport federatie) leuk om te doen, leerzaam, iets goedkoper dan de NK rallies, en de gemiddelde snelheden liggen lager. Volgens mij is hun website
www.rittensport.org
. Wat ook enorm helpt is veel met andere equipes praten om van hen te leren. Dus hopelijk snel tot ziens!
- Vincent Oldenbroek (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-01-2008 00:42 #88006
door Vincent Oldenbroek (GAST)
Beantwoord door Vincent Oldenbroek (GAST) in topic rally's
DHRC inderdaad wel interessant site! Ik organiseer dit jaar zelf een 3-daagse buitenlandrally en zie nu dat er nog best veel andere types zijn dan bolletje-pijltje, strippenkaart, blokkade, kortste route en blinde lijn.
- Herm Vlake
- Junior lid
-
Minder
Meer
17-01-2008 13:05 #88005
door Herm Vlake
Beantwoord door Herm Vlake in topic rally's
<p>Op de website
www.rittensport.nl
vind je een kalender van alle ritten in nederland. (let op er staan ook motorritten tussen).
Ook kun je op deze site informatie vinden over diverse kaarleessystemen. Wil je graag meedoen met een (betaalbare) rit dan kun je bij het inschrijfbureau ook een daglicentie nemen. Je betaalt dan iets meer maar om eens kennis te maken met deze leuke sport is het een goede optie.
Op de wesite van de Baronierijders (www,baronierijders.nl) vind je informatie over kaartleescursussen die door hen gegeven wordt.</p>
Ook kun je op deze site informatie vinden over diverse kaarleessystemen. Wil je graag meedoen met een (betaalbare) rit dan kun je bij het inschrijfbureau ook een daglicentie nemen. Je betaalt dan iets meer maar om eens kennis te maken met deze leuke sport is het een goede optie.
Op de wesite van de Baronierijders (www,baronierijders.nl) vind je informatie over kaartleescursussen die door hen gegeven wordt.</p>