bilstein onderdeel nummers?
- Daan de Jong
- Junior lid
-
Minder
Meer
25-02-2008 21:12 #50554
door Daan de Jong
bilstein onderdeel nummers? is gemaakt door Daan de Jong
<p>Hallo allemaal.</p><p>Ik wil graag bilsteins plaatsen onder mijn amazone combi. Weet iemand de onderdeelnummers van deze schokbrekers? Ik heb wel op het forum gezocht en veel lovende woorden gevonden over bilstein en ook wel onderdeel nummers maar helaas niet voor een combi. Als iemand het weet hoor ik het graag.</p><p> </p><p>Daan</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
25-02-2008 22:24 #88415
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic bilstein onderdeel nummers?
<p>Hallo Daan,</p><p>Het kan kloppen dat je die nummers niet kunt vinden. Ze worden sinds korte tijd speciaal voor de combi bij Bilstein gemaakt. Voorheen waren namelijk 240 dempers die aangepast waren door middel van het vervangen van de rubbers.</p><p>Nu er speciale combi dempers zijn is dit veel gemakkelijker bij de montage en de prijs is ook een stuk aantrekkelijker geworden.</p><p>Ik kan ze je zeker aanbevelen, ik ehb ze er zelf ook onder zitten en je weet niet wat je overkomt!, een goede beslissing om op Bilstein over te gaan.</p><p>Groet,</p><p>Dries Bakkenes.</p><p> </p>
- Daan de Jong
- Junior lid
-
Minder
Meer
25-02-2008 23:09 #88414
door Daan de Jong
Beantwoord door Daan de Jong in topic bilstein onderdeel nummers?
maar heb je misschien ook de nummers?
- Rob Postema (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
26-02-2008 09:37 #88413
door Rob Postema (GAST)
Beantwoord door Rob Postema (GAST) in topic bilstein onderdeel nummers?
<p>- Ga naar:
www.bilstein.de/cms_website/root/index.php?page_id=32
- Klik op "Dutch"
- Klik op "Volvo"
- klik op "andere modellen"
- Kies je type, en volgens de lijst zou het "B46-0293" moeten zijn.</p><p>(Correct me if I'm wrong)</p><p>Ik weet niet of je kennissen in de States hebt, want daar kosten ze
ong. €45 (nieuw).</p><p>Een complete set rondom kost daar €145, (2x B46-0283 & 2x B46-0293)
Dat kost ong. 1 demper hier in Nl.</p><p> </p><p> </p>
- Klik op "Dutch"
- Klik op "Volvo"
- klik op "andere modellen"
- Kies je type, en volgens de lijst zou het "B46-0293" moeten zijn.</p><p>(Correct me if I'm wrong)</p><p>Ik weet niet of je kennissen in de States hebt, want daar kosten ze
ong. €45 (nieuw).</p><p>Een complete set rondom kost daar €145, (2x B46-0283 & 2x B46-0293)
Dat kost ong. 1 demper hier in Nl.</p><p> </p><p> </p>
26-02-2008 12:51 #88412
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic bilstein onderdeel nummers?
<p>Kosten per stuk in Nederland:</p><p>Voorzijde amazon 105,00 incl BTW</p><p>achterzijde sedan: 105,00 incl BTW</p><p>Achterzijde Combi: 119,00 incl BTW</p><p>En die nummers kloppen volgens mij wel.</p>
- Rob Postema (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
26-02-2008 15:21 #88411
door Rob Postema (GAST)
Beantwoord door Rob Postema (GAST) in topic bilstein onderdeel nummers?
<p>Over de prijs in de States: het zijn idd wereldbedragen, zo laag!.</p><p>Vanwege de lage dollar is het enorm aantrekkelijk om spullen daar te halen. ( 1$ = €0,63 op dit moment)</p><p>Ik haal 90% van al mijn volvo-stuff daar vandaan, alleen komt er zo nu en dan nog tax overheen als je pech hebt. (max 30%)</p><p>Jammergenoeg zijn shocks redelijk heavy zodat daardoor de transportkosten vrij hoog zijn.</p><p>Maar, de achter bilsteins kosten bij bijv. IPD $88 = €55 (en IPD is duur)</p><p>Op ebay staan de wereld aan complete sets voor $229 = €145</p><p>verzendkosten = $100 + eventuele tax (30%) = $427 Totaal, dus voor (maximaal) €269 heb je ze in NL (kan alleen maar lager zijn als ze niet door de douane er uit worden gepikt)</p><p>Btw, altijd vragen of de verkoper een lager verkoopbedrag op de zending wil zetten, zodat de eventuele tax ook minder is</p><p>Laatst nog een shipment gehad twv $470 waar $25 op de doos stond
</p><p> </p>
29-02-2008 16:34 #88410
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic bilstein onderdeel nummers?
<p> De Billstein shocks zijn (dat ben ik met jullie eens) de beste voor de Amazon en 1800, als je kennissen hebt die ze voor je kunnen kopen dan moeten ze de waarde aangeven bij shipment. als het < 50 dollar is dan is geen belasting verschuldigd (VAT) </p><p>Voor de States is de VAT belangrijk (belasting) deze hoef je als Europeaan natuurlijk niet te betalen als ze ze aan je opsturen en je ze rechtsreeks van Billstein afneemt.</p><p>IPD is duur maar geeft wel service en stuurt ze op....net als Gunther & Wagner en die staan ook op de beurs, hou eBay in de gaten daar worden ze nog wel eens aangeboden.</p><p>Door de waarde vermindering van de dollar wordt het weer interessant om bv 740 of 940/960 uit de states te halen.....</p>
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate