Wat vind u van een 'als-hij-tijd-heeft'-lid ??

• Wesll Deckers (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2008 12:01 #50537 door Wesll Deckers (GAST)
Wat vind u van een 'als-hij-tijd-heeft'-lid ?? is gemaakt door Wesll Deckers (GAST)
<p>Beste mensen,</p><p>als sinds 2002 ben ik trotse eigenaar van een felrode Amazon (122S). Ik was al 22 toen ik eindelijk mijn rijbewijs wilde halen, en na slagen werd het tijd voor mijn eerste auto De keuze ging tussen een Daewoo Matiz of een Amazon... nooit geen spijt gehad van mijn beslissing de Amazon gekozen te hebben!! De auto is in redelijke staat. Ik heb geen andere auto (geen geld voor) maar omdat ik vanuit huis werk is dat ook nauwelijks nodig.</p><p>Al jaren twijfel ik of het niet eens tijd zou worden ook lid te worden van de vereniging. Maar ik ben vaak aan het werk (ben namelijk een audiovisueel programmamaker annex cameraman annex kunstschilder) en flink tijd aan het investeren in de overstap van een vaste baan naar freelance werk. </p><p>Hoe staat u tegenover een lid van de vereniging die waarschijnlijk zelden iets van zich zal laten horen omdat hij het altijd zo druk heeft? (Dat zal ooit wel eens veranderen natuurlijk, maar wanneer...?) </p><p>groet, Wesll Deckers</p><p>----</p><p>ps: ik moet gaan overstappen naar een andere verzekering. Iemand een suggestie voor een goede verzekeraar waar een 1e auto niet verplicht is? Dank u!</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 11236-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
03-03-2008 12:14 #88500 door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic Wat vind u van een 'als-hij-tijd-heeft'-lid ??
<p>Hmm, er zijn wel meer leden die alleen lid zijn en waar je niet zo veel van hoort hoor. Maar dat geeft op zich helemaal niet natuurlijk! En als je eenmaal lid bent, kun je natuurlijk wel gebruik maken van het Volvo Onderdelen Depot, met aantrekkelijke aanbiedingen. Of wie weet heb je toch een keer een zaterdag of zondag vrij om mee te doen met een activiteit (puzzelrit oid). </p><p> </p><p>Wat de verzekering betreft kun je eens kijken bij Gio: <span class="a"><font color="#008000" size="2"><a target="_blank" href=" www.gio.eu "> www.gio.eu Enneh, succes met de Volvo!

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
03-03-2008 17:24 #88499 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Wat vind u van een 'als-hij-tijd-heeft'-lid ??
<p>Dag Wesll,</p><p>Tachtig procent van de leden is af en toe actief lid van de club. Als je lid wordt, heb je de voordelen van het VOD. Vorige week had ik een handremkabel nodig. Een bedrijf in de buurt vroeg honderd procent meer!! Bovendien krijg je een schitterend blad in full colour. Toegang tot allerlei speciale gereedschappen via de regio en de mogelijkheid (als je tijd hebt) om een leuke puzzelrit of spannend kampeerweekend mee te maken . Leuke mensen in de regio te ontmoeten en dat alles voor 40 euro. Groet, Ronald</p>

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-03-2008 22:08 #88498 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Wat vind u van een 'als-hij-tijd-heeft'-lid ??
<p>Wesll,</p><p>Tussen de regels door lees ik dat je een fervent oldtimer liefhebber bent. Omdat je het druk hebt denk niet zo veel voordeel uit een oldtimerclub als de V44 vereniging te kunnen halen.</p><p>Heb je ook aan de indirecte belangen gedacht, die van jezelf en die van anderen?</p><p>Een oldtimer vereniging als de V44 club is aangesloten bij de FEHAC. De FEHAC is een machtige club die de nodige lobby verzorgt in Den Haag, bij verzekeraars etc.</p><p>Te denken valt aan het aanstaande "oude auto" verbod in Mokum (zie een link bovenaan de website); het bedingen van goede voorwaarden in een oldtimer polis (was je toevallig naar op zoek ?!?); discussie over APK verplichtingen etc.</p><p>En zo kunnen we nog een poosje doorgaan met de directe en indirecte voordelen die een lidmaatschap met zich meebrengt. Als je het zo leest dan schiet je in je eigen voet als je geen lid bent........</p><p> </p><p>PS: Iedereen heeft het tegenwoordig druk; vooral de vrijwilligers die het verenigingsleven draaiende houden.
Bij deze mijn dank en waardering voor alle vrijwilligers binnen onze club.</p><p> </p>

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2008 00:09 #88497 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Wat vind u van een 'als-hij-tijd-heeft'-lid ??
<p>Beste Wesll, </p><p>Er wordt van geen enkele kant druk op je uitgeoefend om ook maar iets te 'doen' als lid. Gewoon lid zijn en waar mogelijk genieten van de voordelen die de club biedt, is ook prima. Het grootste deel van de leden is denk ik redelijk passief lid (het zijn er namelijk een kleine 4000 geloof ik, en zoooooo druk zijn die clubritjes en afsteldagen nou ook weer niet :)</p><p>Wat betreft verzekering: wellicht is GIO een goede keuze voor je. Zeker omdat je maar 1 auto hebt. GIO biedt je de mogelijkheid om zonder andere eerste auto (vaak een voorwaarde bij oldtimerpolissen) je Amazon als oldtimer te verzekeren, met tot 20.000 km per jaar rijden en ook gewoon voor woon-werk verkeer of wat dan ook. Dit is duurder dan de echte oldtimerpolissen waarbij je nog een auto moet hebben en je amazon alleen voor clubritjes en zondagsritjes enzo mag inzetten, maar nog altijd een stuk voordeliger dan de goedkoopste reguliere verzekeraar. Bovendien bouw je no-claim op. (even als voorbeeld: ik betaal geloof ik 190 euro per maand bij 50% no-claim, rij 20.000km per jaar en heb geen andere auto). Ik heb nog nooit mijn verzekeraar hoeven bellen voor wat dan ook, dus over service en dergelijke kan ik je helaas niets vertellen. Bij GIO is het geloof ik zelfs een vereiste dat je lid wordt van een oldtimerclub (kennelijk om zeker te weten dat je de hobby serieus neemt en niet alleen voor een duppie op de eerste rang wilt zitten).</p><p>Mocht je overigens samen met het overstappen naar een andere verzekeraar ook een voor de verzekering geldige taxatie van je amazon willen laten uitvoeren, dan is lid worden van de club zeker aan te raden, je kan dan namelijk voor bijna niets (ik geloof iets van 16 euro, als ik me niet vergis) iemand van de technische comissien naar je auto laten kijken. Dan heb je je lidmaatschap van het eerste jaar er waarschijnlijk in een keer uit! (kijk voor de zekerheid wel even of je (toekomstige) verzekeraar de taxaties van V44 als rechtsgeldig beschouwt.)</p><p>Zelf ben ik inmiddels actief bij het volvo clubblad en daarnaast rij ik zo nu en dan een keer een clubritje mee of bezoek ik een technische avond.</p><p>Groet,</p><p>Vincent</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD