langzaam van hogere toeren terugkomen
- Ron Franquinet (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-03-2008 17:24 #50513
door Ron Franquinet (GAST)
langzaam van hogere toeren terugkomen is gemaakt door Ron Franquinet (GAST)
<p>Mijn dubbele SU willen niet direct van de hogere toeren terugkomen , blijft op hogere toeren en na een tien seconden vallen de toeren weg en staat het blok stil, wie heeft hier ervaring mee en kan me met raad bijstaan , </p><p>Enkele carbs geplaatst en dan doet ie het , zoals het moet
greetz Ron</p>
greetz Ron</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
14-03-2008 19:19 #88618
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic langzaam van hogere toeren terugkomen
<p>Je hebt simpele zaken als goed lopende gaskabels en terugslagveren gechekt ?</p>
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Ron Franquinet (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-03-2008 19:54 #88617
Beantwoord door Ron Franquinet (GAST) in topic langzaam van hogere toeren terugkomen
<p>Ja dat heb ik gechekt, ATF gevuld volgens Boek, CO2 afgesteld , geen gaskabels alles mechanisch met stangen , het enigst ewat me nu invalt is dat er miss iets is met de vacuum vervroeging???? Morgen di eff na kijken of zijn er nog meer practische zaken die het kunnen zijn ???</p><p>Greetz Ron</p>
- Jasper van t Wout (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2008 09:07 #88616
door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic langzaam van hogere toeren terugkomen
blijven de gaskleppen niet hangen?
- Ron Franquinet (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2008 10:03 #88615
Beantwoord door Ron Franquinet (GAST) in topic langzaam van hogere toeren terugkomen
<p>De gaskleppen blijven op het oog niet hangen , sluiten direct bij het loslaten van het gas.
ik merk wel dat ik verschillende sproeierbuisen heb , rechts no 5 en links no 3 Misschien hier proberen het zelfde in te krijgen.
Deze set SU's heb ik onlangs van iemand overgenomen die altijd op gas heeft gereden , ik wil gaarne op benzine blijven rijden.
Tevens is het een inlaatspruitstuk waar een bypass inzit , misschien ook beter als ik een gewone spruitstuk op de kop weet te tikken.
</p><p>Alle weetjes zijn welkom.</p><p>Greetz Ron</p><p> </p>
ik merk wel dat ik verschillende sproeierbuisen heb , rechts no 5 en links no 3 Misschien hier proberen het zelfde in te krijgen.
Deze set SU's heb ik onlangs van iemand overgenomen die altijd op gas heeft gereden , ik wil gaarne op benzine blijven rijden.
Tevens is het een inlaatspruitstuk waar een bypass inzit , misschien ook beter als ik een gewone spruitstuk op de kop weet te tikken.
</p><p>Alle weetjes zijn welkom.</p><p>Greetz Ron</p><p> </p>
- Joan Tacx
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-03-2008 09:36 #88614
door Joan Tacx
Beantwoord door Joan Tacx in topic langzaam van hogere toeren terugkomen
<p>Ik heb ook een amazon met een dubbele SU. Ook op Gas.Bij mij waren de gasklep assen versleten.</p><p>Ze lijken dan niet te blijven hangen, echter dat gebeurd wel. Tevens waren de sproeier buizen en naalden versleten.
Ik heb beide SU's gereviseerd (is niet zo moeilijk) en binnenkort gaan ze er weer op.</p><p>Het inslijten van de gasklep assen komt heel veel voor, hierdoor gaat de gasklep een beetje wringen en blijft af en toe hangen.
Controleer de gasklep as (koper) op speling, door ze in de stationair stand een beetje heen en weer te halen.
Zit er speling op de assen, dan zou ik een revisie setje halen bij BCCP en deze er in zetten.
In zo'n setje zitten ook 4 busjes voor de assen, maar vaak hoeven deze niet vervangen te worden, omdat vaak de as
erg ingesleten is.
Ik zal laten weten hoe het gaat als de SU's er bij mij weer op zitten. </p>
Ik heb beide SU's gereviseerd (is niet zo moeilijk) en binnenkort gaan ze er weer op.</p><p>Het inslijten van de gasklep assen komt heel veel voor, hierdoor gaat de gasklep een beetje wringen en blijft af en toe hangen.
Controleer de gasklep as (koper) op speling, door ze in de stationair stand een beetje heen en weer te halen.
Zit er speling op de assen, dan zou ik een revisie setje halen bij BCCP en deze er in zetten.
In zo'n setje zitten ook 4 busjes voor de assen, maar vaak hoeven deze niet vervangen te worden, omdat vaak de as
erg ingesleten is.
Ik zal laten weten hoe het gaat als de SU's er bij mij weer op zitten. </p>