benzineafsluitklep
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
15-03-2008 20:49 #50511
door Marijn Hendrikx
benzineafsluitklep is gemaakt door Marijn Hendrikx
<p>Beste mensen,</p><p>Vandaag, na de leuke afstelochtend bij Van Roosmalen (Tilburg), kwam ik thuis en keek ik nog even onder de kap... Bleek mijn benzineafsluitklep te lekken... Ik heb vandaag een andere gekocht bij een lpg-man, en deze gewoon op dezelfde plaats gezet en verbonden met het voedingsdraadje. Exact zoals de oude setup dacht ik... Niet dus; als ik mijn schakelaar op <strong>benzine</strong> zet, dan werkt alles "normaal" zoals hoort op benzine. Bij <strong>neutraal</strong> blijft hij ook benzine pompen en als ik hem op <strong>gas</strong> zet, geeft hij gas én benzine...</p><p>Hierop heb ik het handeltje wat er op zet eens dicht gezet, althans dat dacht ik... Als hij op "closed" staat pompt hij op de <strong>benzinestand</strong> gewoon vrolijk door...</p><p>Kortom, ik snap er even niets meer van.... Wie volgt mijn verhaal en ziet de fout? Heb ik misschien een verkeerde soort klep gekocht?</p><p> </p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niels Brugman
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-03-2008 12:14 #88621
door Niels Brugman
Beantwoord door Niels Brugman in topic benzineafsluitklep
Hallo Marijn,
Dit kwam ik ook tegen toen ik een klein maandje geleden mijn amazon kocht. Bij aankoop was nog even de benzineafsluiter vervangen. Vervolgens had ik precies wat u beschrijft, altijd benzine, ongeacht de stand (benzine/neutraal/lpg) waarin ik de schakelaar zet. Terug in de garage bleek dat bij de montage het handeltje van de benzineafsluiter gewoon niet op de juiste stand was gezet, dat was alles. De auto rijdt nu prima.
Wat ik van de monteur begreep is dat de benzineafsluiter twee standen heeft:
- De eerste stand is voor normaal gebruik, waarbij de afsluiter keurig electronisch dicht gaat wanneer de schakelaar op 't dashbord niet op benzine staat.
- De tweede is, als ik 't goed heb, meer voor nood. Stel dat je problemen hebt met je lpg-installatie, je kunt niet meer op lpg rijden en ook niet electronisch naar benzine schakelen, dan kun je handmatig onder de motorkap alsnog de afsluiter openen en is er iig op benzine weer met de auto te rijden.
Ik ben geen expert, maar dit klonk mij zeer aannemelijk in de oren. Voor zover ik dus weet is het prima zoals 't bij u in de closed-stand werkt.
Niels
Dit kwam ik ook tegen toen ik een klein maandje geleden mijn amazon kocht. Bij aankoop was nog even de benzineafsluiter vervangen. Vervolgens had ik precies wat u beschrijft, altijd benzine, ongeacht de stand (benzine/neutraal/lpg) waarin ik de schakelaar zet. Terug in de garage bleek dat bij de montage het handeltje van de benzineafsluiter gewoon niet op de juiste stand was gezet, dat was alles. De auto rijdt nu prima.
Wat ik van de monteur begreep is dat de benzineafsluiter twee standen heeft:
- De eerste stand is voor normaal gebruik, waarbij de afsluiter keurig electronisch dicht gaat wanneer de schakelaar op 't dashbord niet op benzine staat.
- De tweede is, als ik 't goed heb, meer voor nood. Stel dat je problemen hebt met je lpg-installatie, je kunt niet meer op lpg rijden en ook niet electronisch naar benzine schakelen, dan kun je handmatig onder de motorkap alsnog de afsluiter openen en is er iig op benzine weer met de auto te rijden.
Ik ben geen expert, maar dit klonk mij zeer aannemelijk in de oren. Voor zover ik dus weet is het prima zoals 't bij u in de closed-stand werkt.
Niels
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
16-03-2008 12:48 #88620
door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic benzineafsluitklep
<p>Hallo Niels,</p><p>Okee, dat verklaart in elk geval idd. dat doorpompen. Alleen dan ben ik er nog niet, want bij mij blijft hij altijd doorpompen ongeacht de stand. Mijn benzineafsluiter heeft echter drie standen. Open - closed en een klik ertussen in. Slechts in één combinatie; op<strong> neutraal </strong>en <strong>"closed", </strong>kan ik nu op gas rijden.... Het moet dus wel kunnen, maar gek genoeg is de aansluiting/ elektrische aansturing geheel anders... Ik ben alleen geen echte elektriciteitsman, dus dat wordt veel proberen vrees ik...</p><p>Ideeën en suggesties blijven uiteraard welkom!</p><p>Marijn</p><p> </p>
- Marijn Hendrikx
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-03-2008 22:26 #88619
door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic benzineafsluitklep
<p>Hallo Niels!</p><p>YESYESYESYESYES! Het werkt wél!! Ik ben te snel geweest! In de "close" stand en dan "neutraal" pompt er géén benzine meer door het filter! Ik dacht dus eerst van wel, maar dit moet haast wel een andere stand geweest zijn. Stom van me om dit niet op te schrijven of iets dergelijks. In het donker (het was 20.00 uur toen ik klaar was met de montage), heb ik twee standen door elkaar gehaald. Dus twee combinaties tussen de schakelaar op het dashboard en dat kraantje. Vandaag heb ik het nog eens geprobeerd toen ik van mijn werk terugkwam en ja hoor de motor viel na enkele minuten stil! Dat hij toch nog langer bleef lopen dan anders, komt juist weer door de mooie afstelling die ik zaterdagmorgen bij de afstelochtend heb kunnen maken!</p><p>Ik wilde het je nog even melden! Bedankt! Groeten Marijn!</p>