Amazon kopen. Waar moet je vooral op letten?

• Henk Nieborg (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2008 20:50 #50500 door Henk Nieborg (GAST)
Amazon kopen. Waar moet je vooral op letten? is gemaakt door Henk Nieborg (GAST)
<p>Beste Forumleden,</p><p>Ik ben leek en zeer ge&iuml;nteresseerd in de Volvo Amazon. Om een lang verhaal kort te maken het volgende:</p><p>Ik kan een Amazon kopen uit 1968. Het is een P130 coach (2 deurs) op LPG. De auto moet &euro; 2000,00 kosten.</p><p>Is dat bedrag re&euml;el of verdacht laag. Kortom, waar moet ik op letten. Is er bijv. een een top 10 van "opletpunten"</p><p>Zijn er personen binnen de amazonvereniging die met me mee kunnen kijken of zijn er adressen waar je een inspectiekeuring kunt laten doen?</p><p>De auto staat ongeveer 130 km van mijn woonplaats te koop. Ik heb hem nog niet in levende lijve gezien (alleen op foto).</p><p>Ik hoor graag van jullie.</p><p>Groet, Henk</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-03-2008 21:36 #88665 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Amazon kopen. Waar moet je vooral op letten?
<p>Tja, dat is zo lastig te zeggen. Op zich denk ik dat je voor 2000 euro een auto mag verwachten die er nu prima uitziet, APK heeft en goed rijdt, maar waar op termijn wel wat werk aan zal zitten. Op zich denk ik dat je met 1968 een goed jaar hebt, dat model heeft al een nieuwer type achteras ophanging. 1969 en 1970 is nog beter, want dan heb je ook gescheiden remsysteem en geintegreerde rembekrachtiger.</p><p> </p><p>Het beste is om een kenner mee te vragen. Als je kijk bij Markt > Vraag en Aanbod > <font color="#000000">Doe geen miskoop!!!!!!!!! </font> zie je een aanbieding van een ervaren iemand om een aankoopkeuring te doen.</p><p>Als je even zoekt op het forum aan "aankoop" en dan naar pagina 1 (in plaats van 0) gaat, kom je nog een aantal interessante topics met handige links tegen:</p><p>aankoop tips Ilja van Zeeventer 7 26-08-2005
aankoop volvo amazone ad 6 07-10-2005 </p><p>Verder zou ik bovenaan in de top 10 zetten:</p><p>- Harde wielranden en body (laswerk is duurder en lastiger dan techniek)</p><p>Daarnaast kun je letten op zaken als:</p><p>- Onderhoudshistorie (van de laatste tijd)</p><p>- Opties zoals rembekrachtiging en overdrive</p><p>- Goede voorschermen</p><p>- Gaaf en compleet interieur (incl. matten)</p><p>Al kom je dan al uit op zaken die tot circa 2000 euro waarschijnlijk niet tip top in orde zijn.</p>

• Edwin Jongejan
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-03-2008 20:57 #88664 door Edwin Jongejan
Beantwoord door Edwin Jongejan in topic Amazon kopen. Waar moet je vooral op letten?
Bovenaan m'n lijst zou staan : overdrive

• Ben Flierman
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
20-03-2008 08:21 #88663 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic Amazon kopen. Waar moet je vooral op letten?
<p>Beste Henk, </p><p>Misschien heb je hier wat aan: www.tinustechniek.nl/1-div-aankooptips.html </p><p>Ben Flierman</p>

tinustuning.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD