weer die automaat

  • luuk verburgh (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-03-2008 08:06 #50495 door luuk verburgh (GAST)
weer die automaat is gemaakt door luuk verburgh (GAST)
Hi ik heb bij het onderdeel aandrijving al eens deze vraag gesteld: ik heb een 65-er amazon gekocht met automaat. Nu blokkeert die zoal niet in de P-stand en de auto trekt (zeker bij koude) erg langzaam op. Betekent dat de automaat moet worden vervangen of is dit allemaal af te stellen? Ik zoek ook al een tijdje naar een (reserve) automaat maar er blijken veel types in omloop te zijn. (met dank aan de input van 1 van jullie leden voor deze informatie). Hoewel de automaat zeer relaxed rijdt en als die warm is zelfs de kick down werkt, kan ik er nergens informatie over vinden en maak ik mij zorgen voor een lange trip naar Italie. Wie herkent dit probleem? Wie weet tegen een schappelijke prijs een automaat te koop? Wie weet waar ik meer informatie kan vinden over amazones en automaten? Iedereen wederom weer bedankt voor zijn bijdrage!

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-03-2008 09:18 #88682 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic weer die automaat
Op dit forum zit niet veel expertise wat de BW35 betreft. Zoek eens op marktplaats onder volvo BW35, daar staan een paar advertenties van gereviseerde bakken en revisie bedrijven. Informeer daar eens bij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Eric Dezittere
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-03-2008 10:24 #88681 door Eric Dezittere
Beantwoord door Eric Dezittere in topic weer die automaat
<p>Een BW35 automaat afregelen of herstellen is een werkje van ofwel een specialist, of veel lezen, leren en een groot technisch inzicht.Om te beginnen zeker het sevicehandboek " Constructie en werking " en servicehandboek "reparatie en onderhoud" van Volvo aanschaffen ( afd .4 44 ) daar vind je alle informatie en afregelgegevens + werking van het ganse mechanisch en hydraulisch systeem. Oa dat de aut in P stand niet blokkeert is een puur mechanish probleem, want in dit geval breng je enkel via de stangen van de bedieningspook een spie in een tandwieltje die er voor zorgt dat deze niet meer kan draaien. Er zijn inderdaad heel wat BW 35 type gemaakt, maar eigenlijk zijn allen wel te gebruiken in onze Volvo s, zelfs deze van de 164, door het overzetten van de vliegwielkast die bij de 164 groter is dan deze van onze b18 of b20 en gebruik makend van de koppelomvormer van de b 20-30, want deze van de 164 is ook groter kan de BW 35 verder ook gewoon gebruikt worden. In de servicehandboeken zie je ook verschillende types vermeld, en sommige werkdrukken verschillen, maar allen werken ze naar behoren en blijven ze inderdaad aangenaam in gebruik. Slippen bij koude motor wijst meestal op enerzijds een regelprobleem of drukprobleem. Is de oliedruk voldoende, dan kunnen de rembanden moeten bijgeregeld worden, of versleten zijn. Is de druk onvoldoende, dan kan kopelomvormer defect zijn, of oliedrukpomp defect of drukregelsysteem defect , of nog vele andere hydraulische problemen.Voor mijn P1800 ES heb ik zelf de revisie gedaan, en deze werkt huidig 100 % volgens het boekje, nochtans komen de meeste delen uit een amazon bak. Let wel, huidig zijn repair kits voor de BW 35 nog zelden te vinden.</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • luuk verburgh (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-03-2008 07:44 #88680 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic weer die automaat
<p>Beste Dezittere en anderen, bedankt voor de uitgebreide informatie. </p><p>Mijn belangrijkste conclusie van je verhaal is, dat ik beter naar een specialist kan gaan. Ik heb (ondanks dat ik een amazon rijdt geen verstand van techniek en ook geen ruimte om er zelf iets aan te doen (gelukkig wel een goedkope garagehouder in de buurt)</p><p>Jammer want ik had voor weinig een amazon gekocht met bijna 1 jaar apk en ik denk dat deze reparatie de aanschafprijs overstijgt... Ik zal eens informeren wat dit kost, maar als iemand nog een goede automaat te koop weet hou ik mij nog steeds aanbevolen. Ik ben nog steeds erg blij met mijn amazon dus ik hoop dat ik snel een oplossing vind. dank allen voor jullie reacties zover en in de toekomst.</p>

groeten van mij en mijn volvo ('s)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Martin van de Weerd
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 12:52 #88679 door Martin van de Weerd
Beantwoord door Martin van de Weerd in topic weer die automaat
op de site Volvo-Classics kan men kiezen uit een gereviseerde of gebruikte bak. Neem contact op met Wim Bottinga 06-45872019 en je zal er geen spijt van hebben. Wim is wat prijzen betreft heel schappelijk en heeft de werkplaats in Scherpenzeel. Veel succes, Martin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Kruiswijk (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
26-04-2008 17:12 #88678 door Peter Kruiswijk (GAST)
Beantwoord door Peter Kruiswijk (GAST) in topic weer die automaat
<p>Misschien niet meer nodig, maar je kan de carterpan onder de bak vandaan halen.</p><p>de pal kan mogelijk zo vervangen worden, remband afstellen volgens boek en daarna de carterpan weer monteren.</p><p>vullen met de juiste type olie en dan aan de linkerzijkant van de bak de contramoer losdraaien en daarna de bout aandraaien (ook van een remband. op de achterzijde van de bak onder de flens van de aandrijfas zit een stop, daar een meter aansluiten en de drukafstellen volgens gegevens.</p><p>Dit zou ik eerst proberen en als dit niet helpt dan maar een revisiebak.</p><p> </p><p>succes </p><p>peter</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD