Chassis nummer
- Marcel van Genderen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-03-2008 11:00 #50492
door Marcel van Genderen (GAST)
Chassis nummer is gemaakt door Marcel van Genderen (GAST)
<p>Hallo,</p><p>ik heb een vraagje over mijn 69er amazon, er zit een type plaaje bij in het frans, ik vermoed dat dit is omdat de auto in belgie is geassembleerd . als type staat er <strong>133941</strong> en daarachter staat <strong>PVA 40036 </strong>wat betekend dit allemaal? is het een 133GT? onder op het type plaatje staat nog iets wat ik niet thuis kan brengen daar staat <strong>PMA 1600</strong> en <strong>PMA Train 2600.</strong></p><p>ik ben benieuwd</p><p><strong></strong></p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-03-2008 12:56 #88701
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Chassis nummer
<p>Kijk eens op deze site, daar staat alles over de ama wat je maar wil weten:</p><p>
www.volvoamazonpictures.se/
</p>
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-03-2008 14:25 #88700
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Chassis nummer
<p>Het gaat hier om een in belgie gemaakte exportauto (cijfer 9).Het is een 2 deurs( eerste cijfer 3) met een B20B motor (tweede cijfer 3)</p><p>De auto heeft een vierbak zonder overdrive (cijfer 4) een een links stuur (laatste cijfer 1) Het kan een 133 gt zijn,want die hadden geen overdrive.Echter wel een gt stuur,hoofdsteunen en slaapstoelbeslag.en een toerenteller.en uiteraard 2 carburateurs.Ik weet niet wat de andere letters en cijfers betekenen.(het cijfer 9 kan ook betekenen dat het voertuig in zuid afrika is gemaakt,maar ik dacht dat die altijd een rechts stuur hadden)</p><p>niek de boer</p>
- Willy De Baere
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-03-2008 15:12 #88699
door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Chassis nummer
<p>wat betreft de nog niet geidentificeerde aanduidingen "PMA 1600" en "PMA
Train 2600", en ter aanvulling van Peter's en Niek's antwoorden:</p><p>
deze hebben naar alle waarschijnlijkheid te maken met toegelaten gewichten:</p><p>
in de handleidingen voor AM vindt men soms bij "Maten en gewichten"
aanduidingen zoals:</p><p>
"Leeg gewicht: 1090kg (type 133GT 1110kg)"
"Max. toelaatbaar gewicht: 1550kg"</p><p> </p><p>[maar in een engelstalige AM handleiding vind ik dan weer:</p><p>"Kerb weight (depending on the vehicle type): 1150-1180kg]</p><p> </p><p>als ik deze termen naar frans vrij vertaal zou dit dus kunnen betekenen
"Poids maximum acceptable" (afgekort "PMA"), wat dus voor een 133GT
dicht in de buurt van 1600kg zal liggen.</p><p>
"PMA Train" is dus iets zoals "Poids maximum acceptable Train", maw. een
133GT zou dus nog een aanhanger van 1000kg kunnen/mogen trekken.</p><p>
Mijn vermoeden is dat deze gegevens eventueel toegevoegd zijn voor de
technische controle in Belgie.</p><p>
Voor de aanduiding "PVA 40036" heb ik niet direct een uitleg.
</p>
Train 2600", en ter aanvulling van Peter's en Niek's antwoorden:</p><p>
deze hebben naar alle waarschijnlijkheid te maken met toegelaten gewichten:</p><p>
in de handleidingen voor AM vindt men soms bij "Maten en gewichten"
aanduidingen zoals:</p><p>
"Leeg gewicht: 1090kg (type 133GT 1110kg)"
"Max. toelaatbaar gewicht: 1550kg"</p><p> </p><p>[maar in een engelstalige AM handleiding vind ik dan weer:</p><p>"Kerb weight (depending on the vehicle type): 1150-1180kg]</p><p> </p><p>als ik deze termen naar frans vrij vertaal zou dit dus kunnen betekenen
"Poids maximum acceptable" (afgekort "PMA"), wat dus voor een 133GT
dicht in de buurt van 1600kg zal liggen.</p><p>
"PMA Train" is dus iets zoals "Poids maximum acceptable Train", maw. een
133GT zou dus nog een aanhanger van 1000kg kunnen/mogen trekken.</p><p>
Mijn vermoeden is dat deze gegevens eventueel toegevoegd zijn voor de
technische controle in Belgie.</p><p>
Voor de aanduiding "PVA 40036" heb ik niet direct een uitleg.
</p>
- Marcel van Genderen (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-03-2008 17:31 #88698
door Marcel van Genderen (GAST)
Beantwoord door Marcel van Genderen (GAST) in topic Chassis nummer
<p>Bedankt voor de informatie tot zover, zou wel leuk zijn een GT, ik ben de auto aan het restaureren en hen hem als losse carrosserie gekocht samen met wat onderdelen , er was geen motor bij , dus dat kan ik niet achterhalen, ik heb een b20a met 4 bak en overdrive die wil ik er in gaan zetten, maar ik wil van de ''A'' wel een ''B'' gaan maken, ik heb al twee SU's en ik wil een dunnere koppakking gaan plaatsen en ik zit ook te denken aan een andere nokkenas, iemand nog ideeen om het vermogen wat op te peppen? ik heb ook al een simmons uitlaat klaarliggen en twee K&N luchtfilters.</p><p>groet marcel</p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>
- Theo Rutten
- Senior lid
-
Minder
Meer
24-03-2008 21:00 #88697
door Theo Rutten
Beantwoord door Theo Rutten in topic Chassis nummer
<p>Het is inderdaad een belgische wagen geweest,</p><p>PVA 40036 is de belgische goedkeuringsnummer, PVA is het frans voor PVG wat staat voor proces-verbaal van goedkeuring.</p><p>De PMA zijn inderdaad, zoals reeds vermeld door Willy, de maximum toegestane gewichten van de wagen.</p>
- Frits Huttenhuis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2008 10:36 #88696
door Frits Huttenhuis
Beantwoord door Frits Huttenhuis in topic Chassis nummer
<p>Marcel,</p><p>Je kunt ook een mailtje sturen naar Volvo-archief, Ulla Bergwall (mail adres
Ulla.Bergwall@coor.com
) en vragen om de gegevens van je auto, zij zal je op korte termijn de bekende gegevens van je volvo opsturen (wanneer je volvo de fabriek heeft verlaten, waar afgeleverd, type nr. etc)</p><p> </p><p>gr</p><p>Frits Huttenhuis </p>